Hej Aminoer. Jeg går med planer om at starte mit eget tag- og facadefirma engang i fremtiden. Selvom det ikke lige bliver nu og her, så er jeg begyndt at undersøge forskellige ting og sager omkring opstarten. Bl.a så kom jeg til at tænke på sådan noget som navnet. Jeg havde forestillet mig at købe domænenavnet til hjemmesiden nu, så jeg kan bruge tid på at få lavet en hjemmeside, eller nok mest for at være sikker på at ingen andre "stjæler" navnet Men selve firmanavnet, som jo bliver det samme som domænenavnet, skal vel egentlig også købes, eller varemærkeregistreres. Egentlig havde jeg da aldrig forestillet mig, at et almindelig håndværkerfirma, enkeltmandsvirksomhed, fik varemærkeregistreret sit navn. Men i værste fald, risikerer man vel at blive tvunget til at skifte navn, hvis en anden pludselig snupper navnet. Jeg ved godt at den der først har brugt navnet, har ret til det. Men for at undgå komplikationer, burde man så bare registrere det så snart man starter op?? Ja sorry, langt indlæg for så enkelt et spørgsmål |
Lestat:Men for at undgå komplikationer, burde man så bare registrere det så snart man starter op??
Det kan du ligeså godt, da processen alligevel tager et stykke tid.
Patent- & Varemærkestyrelsen har en sublim kundeservice som du kan kontakte på 43508301 og de kan guide dig igennem registreringen som du kan foretage online. De er også flinke til at hjælpe med hvilke klasser du skal registrere det i, der er 3 klasser inkluderet i standardprisen.
Så registrering af virksomheden via webreg, køb af domænet og så varemærke eller design beskyttelse, så er du rimeligt sikret :)
God vind med virksomheden og din opstart :)