Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor Hot or Not?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Crew :-)

Jeg har brug for et godt råd.

Jeg er igang med at opstarte et design studio.

Min Advokat fraråder at jeg driver set sammen med en investor.

Han mener at jeg financiere det via banken, for at beholde på "magten"

Jeg er design uddannet, og vil gerne sikre min virksomhed via sparing omkring økkonomi sourcing og salg.

Dvs. at jeg skal have en form for partner med i virksomheden.

Jeg glæder mig til at høre jeres råd, og oplevelser.

Venlig Hilsen

Birgitte

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 09:50
Det er sikkert bare mig men jeg forstår altså ikke helt hvad spørgsmålet egentligt drejer sig om?  

Er det om du skal prøve at skaffe en der gerne vil invisterer i din virksomhed eller?? Prøv at forklare det lidt nærmere så vil det være lettere at svare/rådgive dig...

De venligste hilsner

Ania

Tilmeldt 16. Mar 07
Skrevet kl. 10:04
Jeg prøver lige igen.

Jeg vil gerne høre jeres erfaringer med investor relationer her inde.
Har din virksomhed, en investor ind over?

Går det godt /  Dårligt?
Hvad vil du råde mig til?

At optage et lån i banken, og finde en ihværksætter at starte op med, eller
finde en aktiv investor.

Venlig Hilsen

Birgitte

Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 16:40
Det lyder som om du gerne vil have nogle til at være med til at eje din forretning.

Har du overvejet hvorfor du gerne vil have en partner med? Hvis det blot er for startkapitalen er jeg enig med din rådgiver, så er det bedst at prøve at skaffe og eje det hele selv. Det er jo ikke umuligt at starte din type virksomhed op, uden at skulle investere flere 100.000 det første år. Din type forretning vokser jo løbende i værdi ved at investere i det nødvendige, når, og kun når der er råd.

Hvis du derimod er interesseret i en aktiv partner, som skal have hånderne op af lommen, både mht penge og engagement, så er det en anden sag. Så handler det vel om at finde en der vil yde noget arbejde for at gøre sit partnerskab værdifuldt. Så du skal vel overveje hvad du skal bruge din partner til, og hvad du selv forventer af vedkommende.

mht selskabsform, så lyder det som om du kunne drage fordel af at lave et Aps, så du kan sælge overdrage partnerskabet løbende og uden de store problemer. Da disse ikke behøver at være behæftet nogen reel indflydelse på drift, men kun ejerskab af virksomhedens værdier. På samme måde som B aktier, hvis jeg ikke husker helt forkert..

mvh

Jakob

Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 19:21
Hej Birgitte, jeg er meget enig med Jacob. Du skal grundigt overveje hvorfor du egentlig gerne (?) vil have en medinvestor/partner. Hvis det bare skal være en investor, så brug banken istedet, hvis du kan. Hvis det skal være en der stiller med skillinger og skal medvirke i driften, er det altafgørende at det er en du svinger med, og så er det (næsten) ligegyldigt om du vælger at lave ApS eller hvilken form du vælger, hvis ikke kemien er der er det opslidende. Jeg tror ikke du får en investor til at stille med tilstrækkelig kapital på fordelagtige vilkår, hvis hun/han ikke får indflydelse. Og endelig, for at have en sparrings"partner" omkring økonomi, der kan man bruge andre (revisor etc), det behøver man ikke nødvendigvis at være investor og/eller partner for at være.
Tilmeldt 16. Mar 07
Skrevet kl. 20:18

:-)

Tak for de inspirerende råd.

Jeg er begyndt at se mit team´s opbygning på en ny måde.

Tidligere har jeg arbejdet i en treklang med salg og sourcing.

Det virker som om at der er stemning for, at jeg prøver at kare mig selv uden en investor.

Samt får råd og vejledning fra eksperter.

I næste uge deltager jeg i en foredragsrække på EVU Erhvervs Center.
Min forretnings plan er næsten klar, men det kniber med budgettet.

Jeg glæder mig til at gøre det jeg er bedst til!  At udvikle eksklusivt design.

Venlig Hilsen

Birgitte

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)