Jeg har opstartet med en kammerat et interessentskab, og jeg ville høre om der er nogen som ved ved hvad det kræver at blive godkendt som praktikplads, og hvor det bliver gjort henne?
Du skal bare finde en elev der skal i praktik aftale det med eleven også er det elevens skole der skal godkende dig som praktikplads, men det er der nu ikke det store i, så længe din virksomhed er relevant overfor praktikanten.
Praktikplads for ledige: Det kræver ikke det store. Du skal bare have et CVR-nummer, og du må ikke have nogen ansatte, som er utilfredse med ideen. Du kan have 1 i praktik for hver 5 ordinært ansatte. Hvis du ikke har ansatte, kan du alligevel have 1 i praktik.
Praktikplads for studerende: Det afgøres af de ansvarlige på den enkelte uddannelse.
OK. Det er da forsøget værd, men måske bliver det svært, da I jo så selv skal godkende, at I har klaret praktikperioden tilfredsstillende. Men prøv da. :)
Som Louise siger, er det jeres uddannelsessted der vurderer om I kan være i praktik i egen virksomhed. Da jeg læste markedsføringsøkonom på Niels Brock, kunne man sagtens gøre dette.
Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk