Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste MediePC/HTPC til under 3.000,- ? (AsRock 152D erfaringer?)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også gerne bruge den til at afspille musik med musikvideoer til fester :) 

Men efter at have læst flere artikler hvor de sammenligner AMD's APU systemer og ATOM/ION2, så tror jeg at jeg ender med at bygge end selv, med AMD E-350!

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:32

Hej Jonas,

Jeg afspiller musik, ser film i fuld hd, kører windows programmer uden problemer på min asrock, men den har selvfølgelig en lille smule større cpu..

I mit gamle hjemmebyggende fik jeg problemer med 1080p da jeg ikke havde stort nok grafikkort, det er ingen problemer nu...

Som du selv skrev tidligere så ved man at alt virker, færdig køreklar løsning når du får maskinen, det havde jeg altså taget med i overvejelserne igen..

Den fylder intet, så der skal ikke bygges et nyt alter i stuen, den er støjsvag, og masser af usb udgange...
Jeg bruger fjernbetjening til fester så supernemt og ellers trådløst tastatur når jeg surfer på nettet eller henter musik via tdc play...super nemt...

M

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Skrevet kl. 12:33

Vison 3D er så også en heelt anden pris. Ville som sagt kunne bygge en god gamer computer til 5.500 :) 

Tilmeldt 2. Mar 11
Skrevet kl. 12:35

Men tror altså du skal bestemme dig om det skal være medie center eller en gamer computer...

for du kan sagtens køre medie center fra en gamer pc.... men om du eller en eventuel kone/køreste synes det er særligt pæænt at have sådan en stående ved jeres tv er måske en anden snak.

Er det ligegyldigt for dig, så havde jeg lavet gamer pc og så brugt den som mediecenter også, så ville du jo slå to fluer i en smæk...

M

Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:13
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Skrevet kl. 14:38

Skare: Ja har også kigger på den og nogle andre modeller, men jeg kommer til at mangle plads, og gider ikke at bøvle med de langsomme overførselshastigheder der er på eksterne USB 2.0 HDD, så enten skal der være mulighed for at sætte flere harddiske i eller også skal det være USB 3.0

OlsenKbh: Det skal PRIMÆRT være til afvikling af film, men der skal kunne installeres OS på så jeg også kan køre almindelige programmer. Og selv om kabinettet bliver stort, er en gamer-pc mindst dobbelt så dyr jo. 

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Skrevet kl. 14:50

Jeg har nu fundet en løsning som er attraktiv rent ydelses- og funktionsmæssigt, men også til en meget god pris!

Her er set-up'et:

Bundkort m. indbygget CPU/GPU (APU system): ASUS E35M1-M PRO til 929,- inkl. fragt

Kabinet og strømforsyning: Aerocool M40 og Cooler Master 400W til i alt 804,5,- inkl. fragt

RAM: Kingston Value RAM 2*4 GB til 305,- inkl. fragt

HDD1: Seagate 320GB - 7200RPM - SATA 6 til 307,- inkl. fragt

HDD2: Har selv en 1.5 TB harddisk på 5400 RPM som jeg kan sætte i

Jeg vil meget gerne høre jeres respons på det set-up, og eventuelt forslag til billig forbedringer!

Tilmeldt 2. Mar 11
Skrevet kl. 14:50

jeg vil igen klart anbefale asrock, har som bekendt en anden end den du snakker om, men så vidt jeg kan se er det vidst kun cpu størrelse som er forskel, og så lige prisen :(

Jeg kører stort set alle film og musik fra seperate harddiske, selv om der vidst er plads til flere i den, men gad ikke bøvlet og har intet problem med at køre full hd film fra en ekstern harddisk....

Jeg har kun spillet return to castle wolfenstein eller hvad det hedder, som er et online spil hvor man kan udførste sine krigeriske lyster, og det fungerer meget fint... og ellers kører der windows 7 tror jeg..

/M

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 07:11

Jonas Sthur:
HDD1: Seagate 320GB - 7200RPM - SATA 6 til 307,- inkl. fragt

Hvorfor dog nøjes med 320 gb fra starten når du har mulighed for at vælge størrelse ?
Jeg har et mediecenter kørende her i huset og har måttet udvide HD-plads to gange på 3 år
Den startede på 1 TB - blev udvidet til 1 + 1,5 TB efter 1 års tid, men er efter endnu en udvidelse oppe på totalt 5 TB

Når det er film der er det primære og du ønsker HD kvalitet så bruger man hurtigt en hel del mere plads end man regner med.
Hvis jeg var dig ville jeg lægge ud med at smide minimum 1 TB i + den 1,5 TB disk du har liggende

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Skrevet kl. 13:09
Ja det kan godt være jeg lige skulle tjekke priserne på en tilsvarende harddisk der er lidt større. De som jeg har set har bare været ret dyre hvis de skal køre 7200 RPM, have SATA-6 og en søgetid på under 5 ms :) Og havde tænkt mig KUN at ligge OS og programmer på den det 320 GB.
Side 2 ud af 2 (20 indlæg)