Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til MySQL

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ikke særlig god til MySQL, men er der nogen der kan forklare mig.

Hvis nu man har et nyheds system og et upload billed system på sit site f.eks til en familie hjemmeside, behøves man så at have database som MySQL?

Mvh

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:52

Svaret kan være både ja og nej, og det afhænger 100% af hvordan din programmør implementerer dine funktioner :)

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 22:55

I princippet behøver man ikke en database. Du kan uploade familiebillederne som filer, men problemet blir at holde styr på dem, og på de informationer der er knyttet til billederne, og som du vil bruge på din side. 

En database kan indeholde informationer om, hvilke billeder der er uploadet, hvornår, af hvem, billedets navn, m.m. - og den kan gøre det struktureret, så du f.eks. nemt kan se hvor mange billeder der er, hvilke der er uploadet af moster Karen, vælge alle dem fra 2011 der handler om havefesten, uanset hvem der har uploadet dem, osv. osv.

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:05

Okay så jeg forstår det rigtigt, altså kun hvis man vil holde styr på billederne og indehave informationer.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:07

IværksætterGen:

Okay så jeg forstår det rigtigt, altså kun hvis man vil holde styr på billederne og indehave informationer.

Nej! Det er forkert!

Det rigtige svar er "Hvis din programmør vælger at benytte MySQL, så skal du have en MySQL Database" der er ikke noget der ikke kan laves uden og visa versa.

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:09

Mikkel Mikjær Christensen:
vælger at benytte MySQL, så skal du have en MySQL Database

Det var ikke om jeg skulle have en database med MySQL men mere hvorfor jeg skulle :)

Mvh

Emil

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:12

IværksætterGen:

Det var ikke om jeg skulle have en database med MySQL men mere hvorfor jeg skulle :)

Hvis din programmør kan finde ud af at programmere til MySQL vil det være hurtigere for ham at lave dit system hvis han har MySQL til rådighed, og dermed bliver det billigere og få det lavet.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 00:03

IværksætterGen:
Hvis nu man har et nyheds system og et upload billed system på sit site f.eks til en familie hjemmeside, behøves man så at have database som MySQL?

Som Mikkel skriver kommer det an på den løsning din programmører laver.

Men tager vi det lidt mere overordnede overblik så behøves der ikke nødvendigvis en database.
Det er blot et spørgsmål om hvordan du vil organisere data.
Vil du eller din programør have det hele i en tekstfil  så kan dette være nok.
Mange vil dog nok bruge en database da er bedre til at søge i og hente data frem. (Det er jo det de er bygget til.)
Men det er som sådan ikke et krav.

Vend det med din programmør om hvad de anbefaler. For de har som regel en bedre ide om hvad der skal bruges hvordan. (at jeg som sysadm så nok også ville sige at du så skal have dine programmører til at vende ideerene med et par system administratorer for de har også en holdning til hvordan tingene skal køre og hvordan dette opnåes bedst er jo blot en anden diskution.) 

Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 01:04

Hej

Og idag er det jo supernemt at lave en hjemmeside med wordpress
som kan alle de ting du har brug for
men wordpress skal bruge mysql database

Hvis du ikke er sikker pa hvordan du laver din hjemmeside

kan du slippe nemt fra det med en hjemmeside fra Tjenester.dk

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 07:30

IværksætterGen:

Hej Aminoer

Jeg er ikke særlig god til MySQL, men er der nogen der kan forklare mig.

Mvh

Emil

Det er korrekt, at en programmør godt kan kode sig uden om at skulle bruge MySQL. Der er så 2 scenarier: Han bruger en anden databasetype eller han bruger ingen database. Hvis han vælger at bruge en anden type, så bør han fortsat være på rette vej. Hvis han vælger at implementere et nyhedssystem uden at bruge en database, så mener jeg helt klart han er på et galt spor. Det er jo det en database er til for - at lagre data og lynhurtigt hente dem igen. Hvis han koder det op i fx xml, et nativt format eller et helt tredje format, så tvivler jeg stærkt på at systemet holder ret længe.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)