Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikkert lager og hosting i bunker

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen,

Jeg har en lille idé, som jeg går og lege med i hovedet Smile

Jeg har adgang til en stribe missil og bombe sikrede bunkere her i landet, og har gået og tænkt på om der mon er et marked i Danmark for at leje plads ud i sådanne specielle faciliteter. De er sikrede mod alle udefra påvirkende trusler, som vand, direkte hit fra luft til jord missiler, brand, storm osv.

Er idéen helt hen i vejret og skal vi blot lade dem stå for tid og evighed, eller hvad mener i? Indifferent

Mange hilsner

Peter

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 10:50

Hej Peter

Hvor i landet har du adgang til dem?
Nogen omkring københavn?

Og i hvor god stand er de?

Og er der indlagt varme/el?

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 10:52

Hvem havde du planer om skulle være din målgruppe?

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 10:57

Jeg ved, at man i Stockholm i Sverige har stor succes med at placere et datacenter i en gammel bunker i det store bjerg, som ligger midt i byen. Om det kan lade sig gøre i Danmark ved jeg ikke. Det kræver vel, at du har en et ordentlige røvfulde af nogle internet forbindelser liggende i baghaven til de bunkere, samt er klar til at investere en halv arm i modanisering og klargøring - så kan det nok lade sig gøre :-)

Tilmeldt 7. Jun 11
Skrevet kl. 11:05

Formålet og pladsen kunne bruges til mange forskellige ting:

1. Arkiv til virksomheder der har brug for at gemme deres papir arkiv i mange år. F.eks. medicinal virksomheder.

2. Server hosting baseret på leje af rackplads. Der er ved at blive lagt en sort fiber ind på området.

3. Lager plads til ting, som åbenbart ville være meget vigtigt.

Lokationen er 20 minutter fra Rådhuspladsen i København

Tilmeldt 7. Jun 11
Skrevet kl. 11:18

Hej Janus,

Placeret udenfor København.

De er i god stand, men skal males indvendigt.

Der er indlagt El men jeg er i tvivl om hvorledes varme systemet fungerer. Men det kan løses med en af de der store opvarmnings enheder man har på et lager.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:21

Synes da det lyder spændende!

Vi har bestemt kunder for hvem høj fysisk sikkerhed er vigtigt.
Se f.eks. hvordan vores hostingpartner DIR.dk beskriver deres:
http://www.dir.dk/loesninger/beskyttelse/fysisk-sikkerhed/ 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:31
Der er en del datacentre rundt omkring i verden der er placeret i tidligere bunkere, gamle miner, tidligere underjordiske bankbokse (har Athena f.eks. i Odense) etc., men det gør dem nu mest af alt nemme at brande ens forretning og imponere kunderne med - når det kommer til stykket tror jeg ikke du får kunderne til at betale mere for at være placeret sådan et sted.

Alt andet end lige vil det nok være ret dyrt at indrette til formålet i forhold til et traditionelt datacenter, jo mindre mange af faciliteterne er der i forvejen (som i den Nato bunker der bliver lukket inden længe i Finderup hvor der både er infrastruktur til vand/strøm og sikkert en masse fiber - men billig er sådan en vel heller ikke at overtage), og når det kommer til stykker er der altså ikke nogen der vælger deres hostingleverandør med forbehold for om det kan bombes eller ej - der er mange af de andre drifts- og sikkerhedsforhold der er langt vigtigere :)

Det sagt, så er det helt sikkert sådan nogen lokationer der kunne være interessante for virksomheder der alligevel skal til at etablere datacenter, men de hænger nok ikke ligefrem på træerne. Jeg ved forsvarskommandoens tidligere bygninger nær København også er til salg og inkluderer en 3000 m2 bunker som de har forsøgt at promovere som muligt datacenter, men det står vist ledigt endnu.
Tilmeldt 7. Jun 11
Skrevet kl. 11:35

Hej Sune,

Jeg tror heller ikke at man kan tage flere penge for det, bare fordi det er en bunker. Jeg tænkte bare at man måtte kunne bruge dem til et eller andet. Smile

Jeg har set forsvarskommandoens bunker som er til salg. Men den er godt nok dyr Wink

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:51

Idé mageren:
Jeg tror heller ikke at man kan tage flere penge for det, bare fordi det er en bunker. Jeg tænkte bare at man måtte kunne bruge dem til et eller andet.

Lave småkontorer og udleje dem til iværksættere :) Store skærme op som vinduer så det ser ud som om man sidder og kan se vand, skov osv. udenfor.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)