hvordan bogfører man kørsel? (har kørt i min egen privat bil).
Hvordan bogfører man konkurrencepræmier? (har kørt en del konkurrencer på facebook, hvor man har kunnet vinde nogle af mine produkter..udgiften har jeg jo haft for længe siden, da jeg indkøbte varer...)
Når jeg skal indberette momsregnskab - hvordan går jeg så med kørslen!?? Tager jeg antal kilometer (offentlige takst) og så momsen fra det eller hvordan?
Med hensyn til konkurrencepræmier, så skal jeg slet ikke gøre noget når jeg har udgiften? Det skal jo ikke figurere som svind...
Når jeg skal indberette momsregnskab - hvordan går jeg så med kørslen!?? Tager jeg antal kilometer (offentlige takst) og så momsen fra det eller hvordan?
Med hensyn til konkurrencepræmier, så skal jeg slet ikke gøre noget når jeg har udgiften? Det skal jo ikke figurere som svind...
Kørsel kan du bogføre som driftsudgift og hæve i virksomheden (eller overføre til privat indskuds konto) med 3,67 kr. for de første 20.000 km og 2 kr for km derudover. Du skal have ført kørselsbog som kan vise præcis fra hvor til hvor og det foretningsmæssige formål. Denne skal til hver en tid kunne fremlægges, ellers godkender skat ikke. Det er kun kørsel med rent forretningsmæssigt formål du kan fratrække, og ikke omk. mellem arbejdsplads og hjem eller sommerhus f.eks.
Konkurrencepræmier? Der skal nok flere oplysninger til, og det er ikke mit speciale, men jeg kan jo tage et forsigtigt svar.
Jeg kan ikke sige hvad du gør hvis de er købt inden du havde firma eller i tidligere år. Det kan også være du har dem i dit varelager til en værdi? - Generelt er det en driftomkostning - som reklame og reklamegaver o.l.men du skal jo ha en købs nota på varene så fortæl lidt mere, så er der nok en med forstand på det som vil hjælpe dig.
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER