Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indgående links til hvor på siden

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 18
Fra  E-magazine.dk Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er først for nylig begyndt at interessere mig for SEO og linkbuilding, og har i den forbindelse et spørgsmål.

Jeg har skrevet et par artikler på en artikeldatabase for at få flere indgående links, og har brugt relevante ankertekster til mine links.

Nu er mit spørgsmål så, hvor skal linkene pege hen. Til min hovedside, relevante undersider eller er der ikke nogen forskel? 

Jeg vil gerne have, at de besøgende kommer til min hovedside når de søger på de pågældende ord. Er det så bare et spørgsmål om at linke til hovedsiden eller får jeg mere ud af at linke til undersiden?

Er der nogen der kan give en forklaring på hvad der er bedst at gøre? Håber mit spørgsmål giver mening.

På forhånd tak for hjælpen :-)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 19:51

Vil du have trafik til hovedsiden, så skal du jo kun linke til denne.
Men det er utroligt svært da linkene måske ikke har så meget relevans til forsiden, men mere til en underside på en givent søgeord, så derfor ville det være mere effektivt at linke til undersiden med relevans.

Linkes kun til forsiden, så får du ikke samme effekt af dine links.

Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 18
Fra  E-magazine.dk Skrevet kl. 20:03
Tak for svaret, så tror jeg at jeg har forstået det rigtigt.

Jeg har dog lige et tillægsspørgsmål. Når man i en artikel laver fx. 3 indgående links, kan alle links så være de samme eller skal de være forskellige. Jeg tænker hvis man vil arbejde meget på et bestemt søgeord.
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:55

Brian Andersen:

Nu er mit spørgsmål så, hvor skal linkene pege hen. Til min hovedside, relevante undersider eller er der ikke nogen forskel? 

Så længe at søgemaskinerne kan følge dine links fra din forside til dine undersider, vil noget af linkjuicen som der kommer ind mod forsiden ryge videre i systemet. Dermed vil en massiv linkbuilding af forsiden også kunne mærkes på undersiderne.

Når det er sagt, er det sjældent at det er at foretrække, at man kun linkbuilder til forsiden. Har du vigtige søgeord som du ønsker at komme til tops på, som har deres egen underside, vil det altid være en fordel at linkbuilde disse søgeord med relevante ankertekster.

Brian Andersen:
Tak for svaret, så tror jeg at jeg har forstået det rigtigt.

Jeg har dog lige et tillægsspørgsmål. Når man i en artikel laver fx. 3 indgående links, kan alle links så være de samme eller skal de være forskellige. Jeg tænker hvis man vil arbejde meget på et bestemt søgeord.

Link til forskellige undersider for guds skyld! Du får ikke mere linkjuice ved at lave flere "ens" links, som peger mod samme URL - er du uheldig får du det stik modsatte, nemlig mindre linkværdi end ved et enkelt link, da Google godt kan se at det ikke er naturlige links som der bliver oprettet.

Ang. ankertekster skal du sørge for at variere teksten som du linker med, hvis du har moderart til mange links ind mod en side. Har du 3-4 links med ens ankertekster ville jeg ikke være bekymret, men har du mange links med ens ankertekster, kan det også godt begynde at se unaturligt ud.

/ Emil

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)