Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blot en idé?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad gør man, hvis man sidder med en god idé til en forbedring af en lille ting, som allerede eksisterer, og koster ca. 10-15 kr. pr. stk. i Silvan. - Men ikke har de store design- eller forretningsmæssige skills?

Jeg er ikke i stand til, at udforme en prototype, materialevalget kender jeg heller ikke meget til, men det er for så vidt også lidt unødvendigt, da der blot er tale om en modifikation, af et allerede eksisterende produkt, bestående af samme materialer som det nuværende.

Hvad kunne jeg gøre for at komme lidt videre?

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jim Nielsen:
Hvad gør man, hvis man sidder med en god idé til en forbedring af en lille ting, som allerede eksisterer, og koster ca. 10-15 kr. pr. stk. i Silvan. - Men ikke har de store design- eller forretningsmæssige skills?

Så vælger man om man vil være ligesom de 1000'vis af andre der synes de har verdens bedste idé til noget men aldrig gør noget ved det, men konstant fortæller sine omgivelser at "man kunne have været millionær, hvis baaaaare...." eller også så går man i gang med at lære de ting og tilegne sig de evner som er nødvendige for at kommer videre i processen. I dit tilfælde de forretningsmæssige og designmæssige "skills" :-)

Successer skabes meget sjældent af folk med gode idéer, men derimod af folk der er villige til at lægge kræfterne i at udføre idéerne og gøre dem virkelige uanset hvad det så kræver.

For dit vedkommende så kan det godt være du har en idé til en modifikation, af et eksisterende produkt, men før du kan komme på markedet med det, bliver du nødt til at gennemgå nøjagtig de samme faser som det originale produkt (prototype, design, forretningsplan, markedsføringsstrategi m.v.), medmindre du kan finde på en måde at sælge din idé til den oprindelige producent af produktet.

Ydermere er det også nødvendigt for dig at undersøge hvilke begrænsninger der allerede ligger i det eksisterende produkt. Er der patenter der forhindrer dig i at lave en modificeret kopi osv.

Det er faktisk ikke så vanskeligt. Det meste er almindelig sund fornuft og der er ikke nogen "smarte omveje" eller lignende. At skabe et produkt eller en virksomhed kræver blod sved og viden og har du ikke nogen af de 3 ting så må du enten tilegne dig dem eller købe dig til det. Har du ikke råd til det så må du først finde ud af hvordan du får råd osv osv.

Såre simpelt. :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt producenten af den eksisterende dims, sig til dem at du har et tilbud, de ikke kan afslå.

Det skal så koste dem xx kr. at bruge ideen, hvis de ønsker det. I jeres aftale, som i begge underskriver før der snakkes detaljer, har i så de paragraffer, som forhindrer dem i at udnytte ideen uden at betale dig og at de fx skal dokumentere at de allerede selv har fundet på det dagen før du kom.

Det er en model, som er set før

Venlig hilsen
Ole

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar Oscar. :-)

Jeg kan godt følge logikken i, at man ikke kan forvente støtte og barnepigementalitet overalt.

Men tænkte mere på, om der ikke evt. var nogen mulighed for, at lave et slags "franchise-semi-patent." om man vil. - Altså hypotetisk fortalt, hvor jeg og virksomhedens produktudviklere, eller hvem der nu står for den slags, tager en snak om tingene, og sætter noget i værk. Og hvor jeg på lang sigt kan tjene på royalties.

Jeg ved ikke om det er en mulighed, eller om min fantasi løber af med mig? Hehe.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole. Mange tak for svaret. :-)

Du var vist lidt hurtigere på aftrækkeren end jeg. Hehe.. Det var nøjagtigt sådan noget jeg havde i tankerne. Men er der nogle steder herinde, eller andre steder på nettet, hvor jeg kan hente viden om formalia inden for netop dét?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Pirutech ApS Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jim

Selvfølgelig kan du lave prototyper. Det er bare med at komme igang, det behøver ikke være så kompliceret og perfekt. Lav den i f.eks. træ, ler, modelvoks, pap, gaffa-tape. Det behøves slet ikke at være perfekt, du skal illustere og tildels vise at det kan lade sig gøre og det kan bruges. Materialevalg, licensaftaler etc. Må her i begyndelsen komme lidt i anden række.

På med "Jørgen Kelvin-hatten" og sæt igang Smile 

Lars Hobolth, Pirucare  se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar Eg Gensmann:
Successer skabes meget sjældent af folk med gode idéer, men derimod af folk der er villige til at lægge kræfterne i at udføre idéerne og gøre dem virkelige uanset hvad det så kræver.

YesYesYes

Det burde stå som citat øverst på Amino!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)