Jeg har nu siden starten af projektet www.frisorsaks.dk for ca et år siden, udviklet på webshoppen, og er nu kommet til et punkt hvor jeg ønsker noget konstruktiv kritik, fra et par objektive øjne.
Hvad er godt/dårligt? Hvad kan ændres? Hvad kan tilføjes? - fyr løs!
Du benytter udtrykket gå til kasse og det er fint og genkendeligt fra andre sider, men synes måske du skulle lave din "køb denne vare" om til "læg i kurv"
Jeg har nu siden starten af projektet www.frisørsaks.dk for ca et år siden, udviklet på webshoppen, og er nu kommet til et punkt hvor jeg ønsker noget konstruktiv kritik, fra et par objektive øjne.
Hvad er godt/dårligt? Hvad kan ændres? Hvad kan tilføjes? - fyr løs!
På forhånd tak.
Emi
Lækkert design. Jeg synes det er ærgerligt at slideren åbner produktet i et nyt vindue. Udover det kunne du prøve at lave lidt om på visningen af produkterne (oversigten) i de kategorier hvor du har rigtig mange sakse, bliver listen UTROLIG lang og man føler aldrig man når enden. Jeg er bange for kunderne falder fra inden de når bunden. Det kan resultere i mindre salg af de nederste. Prøv at smid dem op ved siden af hinanden, så er den trods alt kun halvt så lang :)
Som Andreas er lidt inde på, er varesortimentlisten alt for lang. Det vil klart være mere overskueligt for brugeren af sitet, hvis du f.eks. deler op i alle "Klippesakse", "Udtyndersakse", "Venstresakse", "Klippesæt", "Tilbud" osv. Noget i den stil. Herindeunder kan du så have muligheden for at man kan vælge indenfor et specifikt produkt, som en slags "avanceret søgning" i form af en dropdown-menu man hurtigt kan vælge rundt i. Ligesom på dette site: http://www.streetammo.dk/catalog?section=t-shirts&department=all
Synes det er et rigtig fedt site du har fået lavet. Farverne er rigtig gode, og spiller godt sammen.
Teksterne er let-læselige og siden i øvrigt, meget brugervenlig at finde rundt på.
En ting jeg studsede over var siden, Hvad Er Sakse. Siden har meget lange tekster, så en opdeling af disse tekster ville være cool. Tror der er mange som giver op, når teksterne er meget lange, og uden mellemrum mellem linierne. Prøv at del teksterne lidt mere op :D
Ellers har jeg ikke så meget andet. En rigtig god opsætning generelt :D
En lille petitesse-agtig ting er, at du har afrundede hjørner på de forskellige bokse på dit design. Hvilket jeg synes er fint, hvis man holder stilen gennemgående. Men i højrespalten går du pludselig over til rene firkantede bokse, hvilket jeg synes bryder designet lidt. Jeg ved godt det er en lille ting, men det var det første jeg spottede.
Der findes masser af plugins, der kan ordne den slags, hvis du ikke ønsker at lave de afrundede hjørner som grafik. f.eks dette jquery-script: http://jquery.malsup.com/corner/ .. Der findes også flere billed-generatorer der kan arbejde med masker, så man kan få genereret den slags billeder med buer af serveren on-the-fly,
Du kan arbejde lidt med din facebook integration. Ikke at du nødvendigvis skal fylde den med 'Synes godt om' knapper, men vælger en bruger at dele den, så kan du styre indholdet mod facebook.