Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opdeling af lejeindtægt ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis man lejer en lejlighed ud for f.eks. 8.000 kr. pr. måned kan man så opdele huslejeindtægten?

Kan de 6.000 kr står som husleje og naturligvis indgå i virksomhedensregnskabet, mens at de 2.000 kr står som leje af inventar og de er skattefrie?

Der er tale om leje af en alm ejerlejlighed under virksomhedsordningen.

På forhånd tak for hjælpen til de kyndige :-)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 23:14

Hvilken fordel ønsker du at opnå ved at opdele huslejen? Er det den skattefrie andel, du tænker på?

Ved udlejning af værelser til beboelse har du altid fradrag for 2000 kr. pr. måned, ligegyldigt hvordan du fordeler indtægten.

Så ingen grund til at opdele indtægten af den årsag.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin E. Jensen:

Hvilken fordel ønsker du at opnå ved at opdele huslejen? Er det den skattefrie andel, du tænker på?

Ved udlejning af værelser til beboelse har du altid fradrag for 2000 kr. pr. måned, ligegyldigt hvordan du fordeler indtægten.

Så ingen grund til at opdele indtægten af den årsag.

En ejerlejlighed til udlejning bliver ikke omfattet af reglerne for værelsesudlejning, hvorfor der følgelig ikke er et standardiseret fradrag, eks. kr. 2.000 pr. måned.

Udlejning af en ejerlejlighed er almindelig virksomhed, hvor ejendommens indtægter og omkostninger opgøres på normal regnskabsmæssig måde.

Tonny

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 23:31

Hej Tonny,

Det har du selvfølgelig helt ret i.

Det var mig, som overså, at der var tale om en lejlighed, og ikke værelsesudlejning i forbindelse med den eksisterende bolig. I så fald havde der været tale om det nævnte fradrag.

Yes Tak for præcisionen og 5 stjerner til dig!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 23:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin E. Jensen:

Af en eller anden årsag kan jeg ikke give dig nogen stjerner... måske har jeg brugt alle mine stjerner for i dag? Huh?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:00

Martin E. Jensen:

Martin E. Jensen:

Af en eller anden årsag kan jeg ikke give dig nogen stjerner... måske har jeg brugt alle mine stjerner for i dag? Huh?

Hej Martin

Det er tanken, der tællerCool

Tonny

Tilmeldt 29. Aug 10
Skrevet kl. 08:31

Hej,

Ideen var at de 2.000 kr blev skattefrie og at underskuddet i virksomheden blev større således at det man kan fratrække i topskatten blev større.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 10:09

Kjaerjensen:

Ideen var at de 2.000 kr blev skattefrie og at underskuddet i virksomheden blev større således at det man kan fratrække i topskatten blev større.

Det ville jo så i realiteten give dig dobbelt fradrag, hvilket selvfølgelig ikke er muligt.

Tonny --> Så fik jeg en stak nye stjerner at dele ud af... Big Smile

Tilmeldt 29. Aug 10
Skrevet kl. 12:46

Hej,

Hvorfor skulle det give dobbelt fradag. Fradraget er for huslejen, mens at lejen for inventar er for sig?

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 22:58

Hej Martin

VSO som trådstarter nævnte i indledende indlæg kan slet ikke overlappe standardfradraget som metode eller bruges i samme situation da det ikke anses for erhvervsvirksomhed ved udleje af værelse...

Til trådstarter

Al indkomst er som udgangspunkt skattepligtigt og derfor kan du heller ikke undgå beskatning ved blot at angive at indtægten stammer fra andet end udleje af boligen...

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)