Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg af virksomhed (hvad er det værd)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino - ved ikke hvor jeg eller skal placere indlæget
Jeg er kommet lidt i et dilemma vedrørende salget af min virksomhed. Vi er to ejere, vi startede i oktober, blev aps i november og har omsat for over en milion siden 1. november. Jeg vil tro at overskudet har været omkring 400.000. men det er et lidt misvisende billede da vi havde en særdelses fordelagtig entreprise som ikke kan vi ikke kan regne med kommer igen.. Vedrørende salget af min andel er jeg så nu i tvivl om hvad den skal koste. Jeg tror ikke der er mere end 150000 i aktiver, men der er jo et potentiale. Med til historien hører også at jeg har lavet 3/4 af pengene i firmaet. Der er imidlertid nogle tilladelser mv. i firmaet som min ven kan bruge når han fortsætter, jeg selv laver bare et nyt firma og behøver ikke tilladelser.. endvidere tager jeg en af kunderne med. Problemet er bare at jeg føler mig ret dum. Jeg har lige givet 200000 væk, og nu er jeg ved at sælge det firma som mine kontakter i særdelseshed har været med til at bygge op. Jeg har med andre ord investeret i min kammerat uden at han har realiseret det potentiale vi snakkede om. Han taler polsk og kan derfor formidle arbejdskraft.. men det tager tid at bygge den tillid op og blive en partner på markedet. men vi er ved at have fodfæste nu, uden at vi dog har lavet nogle særlige penge på det.. Han fortsætter altså firmaet med en kontakt vi har udviklet i firmaet ganske vist gennem ham, men jeg skal til at starte igen, ganske vist med den kontakt jeg allerede havde inden vi startede firmaet. Sidste detalje. Vi har hele tiden delt vores mail adresser, men for fire uger siden stoppede han med at dele sin, fordi han fik så meget shit, sagde han. Men jeg må sige at jeg efterhånde er blevet noget mistroisk på ham, da det også var ham der foreslog at vi droppede samarbejdet, og så ville købe mig ud...Jeg vil tro at firmaet med ham alene pt laver 25000 om måneden... men hvis der kommer bare lidt hul igennem laver det snilt 70000.

Er der nogen der har nogen erfaringer med hvordan man tackler en sådan situation, bør jeg ikke gøre det til at krav at tjekke hans email, inden jeg siger hvad jeg vil have for min andel.. hvad gør jeg i det hele taget... vi kan jo også bare dele aktiverne... men så får jeg bare kvalme over at jeg lige har givet ham 200000, og at han ikke vil dele sine kontakter med mig.. jeg gider heller ikke blive uvernner over penge..

Håber i har nogle svar

Vh Rasmus

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 08:49
Det er jo en lidt trist historie, selvom det da er en imponerende god start på et nyt firma. Så i øfrste omgang tillykke med det ... mon ikke der er mange Amino''er der misunder dig det

Jeg kand esværre ikke rådgive dig mht. hvad din virksomhed er værd...men hvis den skal sælges kan du måske lægge den ind på Amino''s søster: http://www.amino.dk/agera/nybruger

...Eller måske kan du bruge søgefeltet for oven - jeg synes tidligere jeg har set et par tråde med tilsvarende emner herinde.......

Held & Lykke fremover

Martin
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 11:52
Har du overvejet at købe ham ud? Var lidt i samme situation, det kostede mig også 200K, men hvis det ender med det, er det er nok bare med at komme op på hesten igen og derudaf.

Tilmeldt 15. Mar 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:41

Hej Rasmus

Hvad med at blive sleeping partner,d.v.s , du ikke deltager aktivt i driften men får et afkast hvert år,og selvfølgelig har en revisor

på banen, til at tjekke at tingende går rigtigt for sig. Altså selvfølgelig med mindre du er pisket til at sælge..

Jeg læste et sted herinde der stod - hvorfor sætte 500 til, hvis man skal ærgre sig for 1000

Held og lykke

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)