Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tip: lav dit visitkort i samme design som websiten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er egentlig ikke "rigtig" iværksætter, men har alligevel et godt tip til hvordan du kan lave et visitkort der vækker opmærksomhed blandt dine kunder og kontakter: 

Opsæt et almindeligt visitkort i samme design som din website!

(du kan se et eksempel jeg har lavet, på www.designafmikkel.dk hvis du holder musen over punktet "Den Lille Alternative")

0) Opsæt dit visitkort i eksempelvis programmet Indesign, eller som jeg selv gør det, i et almindeligt tegneprogram som Fireworks: 300DPI, og mindst 91mm bred x 61mm høj. Jeg bruger selv trykkefirmaet lasertryk.dk, under "visitkort" kan du læse en masse om det tekniske.

1) betragt din website som en bunke elementer: bestemte farver, skrifttyper, og placeringer af de vigtigste elementer. Notér dig hvor eksempelvis logo, forsidebilleder og brødtekst er placeret i forhold til siderne og i forhold til hinanden:

2) På visitkortet lader du elementernes overordnede træk gå igen: menuens form og farve er placeret korrekt, men selve menupunkterne er ikke tilstede. Den brødtekst der måske er på forsiden af websiten er fjernet fra visitkortet. Logo, byline, visuelle kendetegn såsom markante billeder, etc er placeret sådan ca. som de er på websiten.

3) Lad midten være fri til selve kontaktinformationerne. Husk at dette skal være med ekstra store bogstaver og ikke i "størrelsesforhold, da dét er selve budskabet og meningen med visitkortet - designet er "bare" maddingen, visuel konfekt ved visitkortet.

4) email dit billede til en trykker og få det godkendt - få evt. lavet et prøvetryk der koster ca. 300 kr for at være sikker på at farverne er de samme og størrelsen og beskæringen er tilfredsstillende.

5) Del kortene ud til dine venner - og overrask dem, når de med visitkortet i hånden efterfølgende går ind på din website og opdager ensartetheden. Alternativt kan du indsætte visitkortet, altså før du sender det til trykkeren, i din signatur i din email.

Venligst

Mikkel

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 22:33
Du skriver under pkt. 8: "Design af Mikkel er reelt gratis, da markedsføringsomkostninger er fradragsberettigede".

Du må ha' misforstået betydningen af et skattefradrag. Du opnår et fradrag i den skat, du ellers skulle betale, men skatteprocenten er heldigvis ikke 100 %.

Hvis du afholder fradragsberettigede omkostninger for eksempelvis 10.000 kr., får du ganske rigtigt et skattemæssigt fradrag på 10.000 kr., men det betyder ikke at skattebesparelsen udligner omkostningerne. Skattebesparelsen udgør: 10.000 kr. x 28 % skat = 2.800 kr.

Der er et stykke vej fra de 2.800 kr. op til 10.000 kr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:32
Jeg har højst sandsynligt misforstået.

Handelsskole-læring samt mundtlig vejledning af en kammerat, skal naturligvis ikke stå imod de præcise regler på området. Tak for korrektionen, jeg vil indenfor en uges tid fjerne den fejlagtige påstand.

Tak fordi du tog dig tiden til at korrigere mig. :-)

Venligst

Mikkel 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)