Man kunne forbyde at sælge låse udstyr til private. Hvis man forbød det for private ville tyvene i stedet tage til Tyskland eller Sverige for at købe udstyret eller, som tyve gør - Stjæle det. Med venlig hilsen Àsgeir Gunnarsson |
Kim Vinberg:Men hvad nu hvis det kun var låsesmede der kunne købe dem?
hvad forhindre folk i at oprette en virksomhed som låsesmed og købe en. Derefter lukke virksomheden igen? Så skulle der laves kontrol fra statens side af, og sikre sig at alle disse nøgler og værktøjer bliver destrueret... Skal vi til at spilde penge på det også?
Hvis man skal se på hvad alle ting kan bruges til og hvad de er lavet til, så bliver vi jo aldrig færdige med at finde ting som kun bestemte grupper / virksomheder skal have lov til at købe.
Jeg er slet slet ikke uenig. Dog ville det gøre det sværere for folk at gøre det. Intet er umuligt og man kan aldrig stoppe det helt. Man kan dog reducere.
Min første tanke omkring det jeg ser er bare, at jeg ikke kan forstå det kan være så opfordrende. Det er jo sådan noget, der uden tvivl er med til at der forekommer flere indbrud hvert år. Jeg kan selvfølgelig godt se, at man ikke bare kan forbyde det. Jeg har ikke løsningen på det, jeg synes bare der er et eller andet her, som burde være anderledes.
Problemet opstår mere i, at hjemmesiden fortæller hvor let du kan åbne den ene lås efter den anden.. Jeg synes bare det er skræmmende på så mange niveauer.
Hvad angår forsikringsstillingen til det, så synes jeg mere folk skal vide, at det ikke som udgangspunkt forsikringen vil dække. For det tror enhver jo.
I har nogle gode pointer. Tydelig vis er jeg bare ikke den eneste, som synes der er noget forkert i det på et eller andet plan.