Kære venner Inspireret af mange ting bl.a. en fantastisk morgen vil jeg gerne have lov til at dele en dejlig oplevelse. Efter 3 år med smerter i mit knæ og derfor altid en udfordring både når jeg løb, og dagene efter at jeg havde løbet, er det en befrielse at få lov til at løbe en tur uden anden "smerte", end når jeg bliver overhalet af "næsten" alle de andre morgenløbere En befrielse at finde ud af at jeg ikke behøver at være "verdensmester" hver gang jeg løber en tur, og finde smilet frem hver gang jeg får lov til at hilse på de mange varme smil, og dejlige "godmorgen", som løber forbi mig. At få lov til at nyde naturen og de mange lyde og ........ Det handler om at sætte fokus på alle de "små" ting, som vi ofte tager for givet. Det handler om at få lov til at løbe en tur fremfor SKAL løbe en tur, det handler om at få lov til at gå på arbejde fremfor SKAL på arbejde, det handler om at få lov til at kysse sin kæreste godmorgen fremfor SKAL, Det handler om .... etc. etc. etc. Jeg vil gerne bede DIG, om at give dig selv lov til at sætte pris på bare én af de små ting i hverdagen, som du tager for givet. Give dig selv lov til at gøre en forskel.... En stor Leder sagde for 2.000 år siden, at "Du skal skal elske din næste, som du elsker dig selv". Jeg tænker, at vi også skal huske at vende den rundt og sige "Du skal elske dig selv, som du elsker din næste". Så husk, at når du har elsket din næste ved at få lov til at gøre en forskel for andre, også at se dig selv i spejlet og elsk dig selv. Vær opmærksom Forvent det bedste - forbered dig på det værste Kh. Jens L. More |
Godmorgen Jens.
Fantastisk indlæg, og jeg må give dig så evig ret. Jeg skiftede job for 4 mdr. siden. (Af egen vilje, blev ikke fyret eller lign.) Jeg var simpelthen ulykkelig i mit tidligere job og intet kørte som det skulle. Jeg søgte væk og har nu fundet mig et helt fantastisk job der giver mig overskud i hverdagen - overskud jeg bruger på min 10 mdr. gamle datter og min fantastiske kæreste.
Jeg kan til tider være lidt af en sort seer hvis ting fanger mig på det forkerte tidspunkt. Jeg besluttede mig for at jeg ikke ville lade mig gå på af småting som jeg alligevel ikke kunne gøre noget som helst ved. Istedet skulle jeg møde dagen med højt humør og det har jeg gjort siden jeg fik dette job. Det har ændret mit liv og min holdning til mange ting.
Du har ret - lad os alle værdsætte de ting vi har nærmest, droppe bekymringerne om alle de ting vi ikke kan gøre noget ved alligevel og nyde livet.
Håber alle får en fantastisk dag, og kanon indlæg Jens.
Hovedet op derude. :)
Mvh Thomas