Jeg skal igang med en ny side som bliver lavet i joomla 1.6, men hvad skal jeg passe på med ? her tænker jeg SEO, Meta tags, H titler og alt det der. Hvad med backlinks og Duplicate Content Den bliver simple med ikke alt for meget indhold, et forum vil være det som centrum er omkring, samt skal CB også ligges på så brugerne har en platform på siden. |
Hej
Hvis du sælger rustne sokker fra antarktisk - og er den eneste i verden der tilbyder dette, så vil du have en chance for at komme højt hos Google ved en søgning på rustne sokker.
Men du skriver:
simple med ikke alt for meget indhold
Så tror jeg ikke du skal forvente at komme særlig højt op.
For Google er relevans og indhold ALT.
En hjemmeside uden særlig meget indhold = mindre værd end en tilsvarende side med mere relevant indhold.
Med hensyn til H tags - brug dem, og brug dem med omhu. I din brødtekst, sørg for at fremhæv de ting du gerne vil have fremhævet, men pas på med at overdrive.
Skriv ikke: "Vores rustne sokker er fantastiske, fordi rust på sokker er den nye trend. Rustne sokker er gode, rustne sokker er dejlige - knaser så dejligt"
Ja, det var en rimelig mærkværdig tekst, men ordene "rustne sokker" må du ikke gentage alt for mange gange i en sætning eller afsnit.
Sørg for at skab balance i indhold. Eller - som jeg plejer at sige til min gamle far - (det gør jeg nu ikke, men det lød egentlig ret friskt) - sørg for at tænk på modtageren og mindre på Google.
Håber du kan bruge bare lidt af det jeg skrev ;-)
mvh Thomas Skipper
PS - Joomla 1.6 er blevet ret SEO venligt - så du har gjort et godt valg her.