Hvorfor er der så høj personaleudskiftning i phonerbranchen? Hvad er branchens holdning til dette? |
Ingen der har en holdning?
Hejsa Det er fordi rigtig mange kører med "no cure no pay" og det er der ikke ret mange har lyst til at arbejde med, derfor finder de hurtigt noget andet. Best regards |
Hej. Jeg vil godt prøve at give besyv med:) Jeg har selv været ansat som phoner ved et af de større danske forsikringsselskaber. Der var en gruppe på måske 10 garvede ansatte, ellers var der løbende udskiftning blandt resten. Lønnen i sig selv var fin - også uden der blev solgt/booket møder. Men selve jobbet er ret krævende psykisk. De fleste synes det er sjovt og spændende i starten - men med tiden bliver det hårdt og kedeligt. Jobbet er vildt ensartet - det er den samme smøre man skal fyre af dag efter dag - det er trættende. Der er sikkert mange der trives i dette konkurrencemiljø, men i længden tror jeg det er for de få. For mit eget vedkommende er fordelingen mellem fordele og ulemper således: Fordele: Løn, fleksible arbejdstider, følelsen efter en god vagt med mange "salg", kolleger og personalegoder. Ulemper: Jobbets indhold, enormt rutinepræget, følelsen efter en dårligt vagt, den evige konkurrence, og vigtigst af alt - 95% af dem du taler med i telefonen er træt af at høre på dig, og afviser dig. Det er deprimerende at få kritik og snakke med personer der trætte af at blive ringet op konstant - og det er ca. 90-95% af tiden der går med disse afvisninger. Dette var også det springende punkt for mig, jeg gad ikke alle afvisninger! og dem er der mange af selvom man har haft en god vagt med mange salg. |
Hej Jeg vil umiddelbart mene at det skyldes det at de fleste tror at det kan enhver idiot finde ud af. Søger jobbet, tror på sig selv, får det... starter... OOOGGG finder ud af at det ikke var helt så let som de troede, og stopper igen inden de (måske) bliver gode. Det at jobs i et callcenter typisk ligger i kategori "hotjobs", jobs der kan udføres uden særlige forudsætninger... hmmm... Der skal godt nok mange igennem før man finder nogen der rent faktisk både kan og vil. Jannie |
Jannie N: der hvor jeg var phoner, var slagskravene ikke særlig høje, så der kunne næsten alle faktisk være med, men på trods af dette, valgte mange jobbet fra. |
Hej Michael Maaske fordi forholdene ikke er optimale mange steder mht loen og samtidig er der mange unge der arbejder som phonere ogsaa som studiejob. Det er jo meget brugt med no cure no pay konceptet og tror ikke forholdene aendrer sig, foer vi faar lavet om det.
|
Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk