Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

samarbejdskontrakt - hjælp søges

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen - alle i fantastiske Amino´er

I forbindelse med at jeg har fundet en samarbejdspartner til mit website, har vi begge brug for et par gode råd:

1. Er der nogle som ligger inde med en solid samarbejdskontrakt (evt. link til en sådan/skabelon) som bl.a. indeholder arbejdsfordeling, splitprocent, overskudsdeling/udbyttepolitik, økonomiske betingelser ved den ene parts udtræden osv. osv. ???

2. Min partner har et firma og jeg har et firma. Websitet fremstår som et selvstændigt produkt under mit firma. Når nu vi skal samarbejde på lige fod - er det så smartest at oprette et helt nyt firma med websitets navn eller kan vi klare det med en samarbejdskontrakt ??? Eller skal vi lave en interessentskabskontrakt ???

3. Splitprocent - hvad er ret og rimeligt over for begge parter (generelle betragtninger ønskes) ???

Med venlig hilsen

René

Tilmeldt 3. Nov 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 11:33
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:52
Det er naivt at tro at I selv kan flikke noget sammen som er brugbart på sigt. Medmindre det er en bolcheforretning I vil lave så brug de penge det koster at få en advokat til at lave en fornuftig aftale mellem jer. Interessentskabskontrakter og anpartshaveroverenskomster er det sidste sted man må spare.

Du viser iøvrigt også selv i dit indlæg at det ikke er et område du har videre forstand på. I såfald ville vide at hvis to personer laver en virksomhed sammen så er det pr. definition et interessentskab, uanset om I vælger at kalde jeres aftale for en interessentskabskontrakt eller en samarbejdsaftale, medmindre der er tale om et firma som ejes 100% af dig.

Glem også alt om udbyttepolitik når vi taler om personlige virksomheder og interessentskaber.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:30
Trinitron - kender godt dokumenter.dk - men de har ikke en decideret samarbejdskontrakt. Men tak alligevel.

Bent - tak for inputtet. Jeg blev lidt klogere og nej, det er ikke mit stærkeste område. Hvis det var det - så ville jeg nok ikke søge råd om det, vel ? :-)

Desuden ville jeg blot bruge en tilrettet standardkontrakt som "skelet" til advokaten, så vi ikke kommer med ingenting. Advokaten behøver jo ikke at lave ALT fra bunden. Med deres timepriser bliver man hurtigt ruineret... Jeg nævnte vist intet om, at vi ikke ville henvende os til en advokat.

Interessentskab pr. definition ! Hmm - ja måske, men jeg spurgte om det var smartest at oprette et nyt firma med websitets navn. Jeg nævnte intet om, at det skulle oprettes sammen (I/S).  Derfor spørgsmålet om samarbejdskontrakten.

Men problemstillingen er nu videresendt til advokaten... så får vi se !

Mvh. René

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)