Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google +1 til websites kommer i morgen

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er Googles +1 til websites vist på vej:

http://searchengineland.com/official-google-1-button-for-websites-comes-tomorrow-79196

http://techcrunch.com/2011/05/31/google-plus-one-button/

Hvor meget det kommer til at påvirke søgeresultater ved jeg ikke endnu, måske andre har et bud. Google vil jo nok teste effekten og gøre sig nogle erfaringer, for derefter at gøre det til en (lille) del af måden de ranker på. Men det vil tiden vise.

Men nu ved I i hvert fald det er lige på trapperne Smile

P.S. En lille sjov en: The Matt Cutts Debunking Flowchart

P.P.S Jeg kan anbefale at signe op i nyhedsbrev på http://searchengineland.com hvor jeg har modtaget ovenstående Wink

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 09:04

Det kommer ikke i DK' endnu, eller kan vi også tilføje det på vores sites? 

Troede faktisk det var kommet, har ihvertfald set "seo eksperter" sælge "google likes" fra USA. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 09:08

Hej

Tror det er meget begrænset hvor stor effekt det vil have på SERP.

Da det er utroligt nemt at software generer disse "+1 likes", personligt tror jeg ikke på at Google er naive nok til at bruge et værktøj som dette til at påvirke deres SERP. 

Men hvem ved, det tog jo langt tid før de stoppede med at bruge Meta Tags :) 

Med venlig hilsen
seOrdbogen 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:11

Martin :

Det kommer ikke i DK' endnu, eller kan vi også tilføje det på vores sites? 

Troede faktisk det var kommet, har ihvertfald set "seo eksperter" sælge "google likes" fra USA. 

Så vidt jeg har forstået er det der kommer i dag eller i morgen en knap til indsættelse på ens hjemmeside. Det er ikke +1 ekstension til chrome der er tale om (som har kørt i længere tid.).

Hvornår det kommer til Danmark ved jeg ikke. Måske DeMib eller Rosenstand har et bud? Wink

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 09:11

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:20

seOrdbogen:

Hej

Tror det er meget begrænset hvor stor effekt det vil have på SERP.

Da det er utroligt nemt at software generer disse "+1 likes", personligt tror jeg ikke på at Google er naive nok til at bruge et værktøj som dette til at påvirke deres SERP. 

Men hvem ved, det tog jo langt tid før de stoppede med at bruge Meta Tags :) 

Med venlig hilsen
seOrdbogen 

Du virker som om du antager at alle +1 vil være lige meget værd, hvorfor det vil være let at manipulere. Google er smartere end som så, og hvis de ikke er fra start bliver de det.

Hvis Google differancerer værdien af +1 baseret på Google account alder og forbrugsmønster kan man sortere rigtigt meget maskingenereret værdi fra.

Forestil dig at google ikke vægter en +1 fra en nyoprettet konto overhovedet, men kun vægte konti med +1 år på bagen og med et forbrugsmønster hvor man ikke kun laver +1 likes en gang imellem, men også sender og modtager mails osv.

Jeg siger ikke google +1 bliver en stor rankingfaktor, men hvis det kun er folk med Google accounts der kan "stemme" kan man nøjes med at give en SEO-værdi til de stemmer der kommer fra accounts med normalt forbrugsmønster igennem minimum 1 år.

Fra Vig
Tilmeldt 15. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Fra  e-moms ApS Skrevet kl. 09:21

Som en bruger skriver som kommentar til historien der linkes til, så vil dette potentielt blive brugt at SEO-professionelle til at påvirke rankings, og så vil rankings jo ikke længere være reelle. Medmindre man SKAL have en Google-konto á la Facebook for at give en +1.

Det er spændende at se hvad der sker med dette.

/Sean

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 09:26

Hej Thomas

Jeg kan sagtens forstå dit synspunkt og kan også sagtens se logikken i din udtalelse, det giver god mening.

Dog bliver jeg nødt til at sige dig at alle de ting og mønstre/algoritmer som du nævner her at Google kan tage i brug, er utroligt nemme at kode ind i et stykke software.

Der findes allerede utroligt meget software som kan dato sorterer links og lignende. Generelt vil det være en meget lille udfordring for den sorte seo verden at udvikle noget der kan matche ovenstående kriterier.

Hvis de vælger at vægte det og vælger at bruge et mønster som du f. eks. foreslår, så bliver udfordringen at finde frem til hvad mønsteret er - ikke at udvikle det stykke software, men det plejer de nu også at være rimeligt "snappy" til. 

Men bestemt en mulighed, med din forudsigelse.

Med venlig hilsen
seOrdbogen 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:29

Sean Møller Sealey:

Som en bruger skriver som kommentar til historien der linkes til, så vil dette potentielt blive brugt at SEO-professionelle til at påvirke rankings, og så vil rankings jo ikke længere være reelle. Medmindre man SKAL have en Google-konto á la Facebook for at give en +1.

Det er spændende at se hvad der sker med dette.

/Sean

Det vil kræve en offentlig Google konto. Det står der i linket herover.

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 09:30

Hej Sean

Spændende indput med noget ala Facebook konto.

Dog tror jeg ikke at Facebook og Google begynder et så tæt samarbejde lige i den nærmeste fremtid.

Udover det så må jeg igen nævne at der allerede idag er udviklet nogle ekstremt vilde programmer som vil lave dine Facebook, linkedin, twitter konti og tilmed kan poste og lave likes, få venner etc. Men det er en helt anden snak :)

Det ville om ikke andet gøre det en hel del mere troværdigt fra Googles side, såfremt de gik i den retning.

med venlig hilsen
seOrdbogen 

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)