Joachim: Det er noget vrøvl at sige han skal gøre det modsatte af hvad jeg siger. Der er ikke noget problem i at benytte bindestreg i et domæne. En overdreven brug kan se 'spammy' ud, men en bindestreg har ikke nogen skadelig effekt, og der kan være en minimal seo mæssig fordel (i teorien), samt det er nemmere at læse for brugeren med et opdelt domæne.
1. Du skal da ikke skrive det er noget vrøvl, når jeg kommer med en kilde, som er en af medstifterne af SEOMoz, og du kommer med ingenting.
2. Jeg har ikke sagt det har en skadelig effekt, jeg siger det samme som Rand, og det samme som KTJ-Media.dk i punkt 3. ovenfor. Og der tror jeg du er enig. Det burde du i hvert fald være, i og med, at der er lavet statistiske undersøgelser, der underbygger det.
Jamen hvordan konflikter mit indlæg med din kilde? Så vidt jeg lige kan se så er det brug af flere bindestrege din kilde omtaler, jeg taler om brug af domæne med en bindestreg.
Meget kort med en bindestreg
+ Lille SEO for på den eksakte søgning, i forhold til domænet uden.
% Problemer med 'type in' trafik (løsning købe uden bindestreg og viderestille)
+ Gør domænet lettere at læse (min personlige vurdering)
Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor du mener at det modsatte af det jeg beskriver i forrige indlæg, er det rigtige?
Jamen hvordan konflikter mit indlæg med din kilde? Så vidt jeg lige kan se så er det brug af flere bindestrege din kilde omtaler, jeg taler om brug af domæne med en bindestreg.
Nej, han skriver følgende: "Reject Hyphens and Numbers". Og jeg skrev ham på som kilde for at have belæg for ikke at bruge bindestreger, så vores trådstarter kunne have en velkendt og respekteret person at forholde sig til i stedet for os to kamphaner :)
Dernæst, så er der matematisk ingen fordel i at bruge bindestreg i SEO-sammenhæng over ikke at gøre, det gælder nemlig at Google ikke skulle kunne inferere meningen af dit domænenavn, hvis det skulle være sandt, og det kan man bruge word/phrase detection-algoritmer til.
Jeg er dog enig i at bindestreger gør noget lettere at læse, især hvis domænenavnet er længere eller består af flere ord.
Hvis du skal sælge skjorter til herrer, så vil jeg umiddelbart tro, at smukkeskjorter.dk er et pænt dårligt valg - jeg skal have en sej, rå, pæn, dyr, billig eller maskulin skjorte, men ikke en "smuk" skjorte :o)
Hvis dine skjorter ligger i den billige ende, så stik ejeren af ejeren af www.billigeskjorter.dk et par tusinde.
Så er du godt kørende og den tidligere ejer slipper for at gå og bekymre sig om et affiliate site, som vedkommende aldrig fik gjort færdigt :o)
Jeg ville vælge at sælge skjorterne fra 2 forsk. domæner. Det er rigtig svært at tilfredsstille begge køn på samme domæne, - og ikke ret mange har succes med at henvende sig til begge køn, netop fordi der er forskellige indgangsvinkler og forsk. forventninger og krav afh. om du handler med kvinder eller mænd..
Det samme ser du ude i den "virkelige" verden, det er rigtig svært at vil handle med begge køn fra sammme butik..
Mht domænenavn, så lyt efter hvadkim siger - det betyder så ufatteligt lidt i forh. til seo hvad der er vigtigt er, at dine kunder kan huske hvad din butik hedder.
Jeg tror muligvis at jeg formulerer mig en smule uklart.
Det jeg egentligt ønsker at høre eksperternes råd om, er om det er mest hensigtsmæssigt at have et domænenavn, hvori "hovednøgleordet" indgår i den første del af domænenavnet (skjorteronline.dk) eller i den sidste del (onlineskjorter.dk)...
Og også om hvilke krummelurer der kunne være hensigtmæssige, rent domænenavnsvalgmæssigt... :-)
Men tak for alle jeres svar - det var spændende læsning, og god hjælp :-)