Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af domænenavn - når det perfekte er optaget..?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Lige et spørgsmål ang. domænevalg.

Lad os sige at jeg sælger Branddøre, og vil have en hjemmeside der viser mine branddøre.

Men branddøre.dk er optaget.

Hvad er så det bedste valg for mig, når jeg nu ønsker et domæne hvor "branddør" indgår?

Lad os sige at "brand-døre.dk" også er optaget.

Er det f.eks. branddør-danmark.dk? eller branddørdk.dk?

Skal man ty til prefix eller suffix, eller skal man bare helt lade være med at tænke i de baner?

Jeg ønsker et domæne som er mest muligt optimalt. Både for kunderne, men især også for søgemaskinerne.

Er der nogen af jer, der er eksperter på det område?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Kramer

Kramer

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 23:41

Altid et stort spørgsmål. Hvis du vil brande dig indenfor branddøre, så er det nok bedre at finde et navn, som du synes lyder godt, klinger godt, og som er let at huske.

Men det lyder på dig, som om det ikke er tilfældet, og du hellere vil op i søgemaskinerne ;-) Her er det jo bare at være kreativ og finde et navn, hvor branddoer indgår. Da vi lavede Markiseeksperten i sin tid, så satte vi eksperten bagved, som du kan se :)

Hvis jeg var dig ville jeg først finde ud af hvad folk søgte mest på, om det er branddøre eller branddør. Lad os sige det er branddøre, så kunne du sætte et ord foran, eksempelvis kvalitetsbranddoere eller billigebranddoere.

Lad være med at bruge bindestreger, men køb naturligvis alle kombinationer, når du har valgt et navn :-)

Held og lykke!

Tilmeldt 23. Mar 07
Skrevet kl. 00:02

Tak Joachim. :-)

Men er lagersalgbranddoere.dk bedre end branddoerelagersalg.dk ?

Jeg er interesseret I at gøre det så godt som muligt for Google - Her finder kunderne mig :-)

Kramer

Kramer

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 00:09

Hvis man endelig skulle vælge, så ville den sidste være bedst, fordi dit vigtigste keyword (branddoere) indgår i første del af domænet, dog tror jeg ikke det vil have nogen som helst effekt i det lange løb.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:20

Du kan godt købe et domæne med en bindestreg. Køb-kat.dk har en lille fordel i forhold til købkat.dk, på søgningen "køb kat".

Hvis du har en side om bubble shooter. Så kunne du købe "spil-bubbleshooter.dk" og bruge som primære domæne.

Herefter køber du spilbubbleshooter.dk og viderestiller til spil-bubbleshooter.dk

Så køb du bubsho.dk og bruger til firmanavn, logo, offline, markedsføring, email o.s.v. Du viderstiller selvfølgelig domænet til spil-bubbleshooter.dk

Om det er en god løsning i dit konkrete tilfælde, ved jeg ikke. Personligt ville jeg nok tilknytte et nemt domænenavn til mig firma, og så købe 2 - 3 domæner hvor dine primære søgeord indgår. På disse sider bygger du indhold der relatere til dit primære søgeord, og får dem til at ranke godt.  

Tilmeldt 23. Mar 07
Skrevet kl. 09:26

Tak Casper og Joachim.

Er der nogen der kan konfirmere at domæner med bindestreg virker bedre end dem uden, rent SEF-mæssigt?

Altså om det bedste valg er:

lagersalg-branddoere.dk

branddoere-lagersalg.dk

branddoerelagersalg.dk

lagersalgbranddoere.dk

Eller noget andet?

Jeg har en fornemmelse af at donænenavnet er utrolig vigtigt - qua tidligere erfaringer. :-)

Kramer

Kramer

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 09:34

Der findes mange SEO-folk, som siger at bindestreger i domænenavne er et no-go, herunder Rand Fishkin fra SEOMoz, så jeg ville anbefale uden. I artiklen er der også andre råd til valg af domænenavn, som du kan læse :-)

Derfor skal du også gøre det modsatte af hvad Casper anbefaler, køb både med og uden bindestreg og redirect domænenavnene med bindestreger til det domæne uden.

Tilmeldt 23. Mar 07
Skrevet kl. 13:39

Når jeg søger lidt på nettet, så finder jeg mange SEO'er der siger det modsatte.

At domæner med bindestreg er godt, fordi det opdeler domænenavnet i keywords:

branddoere-lagersalg = branddøre og lagersalg (søgevenlige ord)

branddoerelagersalg = branddørelagersalg (knapt så søgevenligt)

Det er en jungle :-(

Men tak for svarene

kramer

Kramer

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:07

Kramer: Jeg kan ikke sige hvad du "skal gøre", når jeg ikke kender din problemstilling mere konkret. Derfor er det bare generelt. Jeg ville stadigvæk købe et domæne der var nemt at huske & klingede godt. Du kan så opbygge nogle andre sider på domæner der har dit keyword i.

Joachim: Det er noget vrøvl at sige han skal gøre det modsatte af hvad jeg siger. Der er ikke noget problem i at benytte bindestreg i et domæne. En overdreven brug kan se 'spammy' ud, men en bindestreg har ikke nogen skadelig effekt, og der kan være en minimal seo mæssig fordel (i teorien), samt det er nemmere at læse for brugeren med et opdelt domæne.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:26

Først og fremmest skal du ikke gå helt så meget op i det med domæner når vi snakker SEO. det er så minimal en effekt det har at det kun er i sidste ende, hvis den konkurrerende side har optimeret sit site lige så godt som dit, hvilket ikke sker så tit alligevel.

her er nogle tips til når du skal vælge et domænenavn.

1. vælg et domæne som er nemt at forstå og huske hos brugerne

2. Vælger du et domæne med æøå i, SKAL du købe domænet med fonetiske betegnelser også, og lade dem være hoveddomænet, ellers kan du ende ud i andre problemer når du fx skal linkbuilde. og så skal du lade domænet med æøå 301 redirecte til det med fonetiske.

3. bindestreger er fint nok, men gør dig selv den tjeneste også at købe det uden bindestreger. Det er ikke fordi bindestreger er skadeligt hvad angår SEO, men set ud fra brugerens synspunkt, så er det sådan at de tit glemmer bindestregen, jeg ved hvad jeg snakker om for har det selv. Yderligere er det også lidt mere besværligt når du skal fortælle kunden over telefonen hvad din webadresse / email er, og tro mig kunder glemmer hurtigt at der skulle have været en bindestreg i. Så det er mest brugervenligt at vælge uden bindestreg, men over for Google har det en minimal fordel hvis du vælger det med bindestreg, hvis den da erstatter et mellemrum. Men ikke for mange bindestreger.

Det var lige mit hurtige indput til dette emne ;) som der i øvrigt har været en del af her på amino, og dermed også en del svar.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)