Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af undertekst på Google

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Er det så ikke beundringsværdigt at både Matt Cutts og mange andre eksperter på området forklarer det anderledes?

Matt Cutts fortæller blandt andet at denne tekst er en del af en "snippet" derudover finder jeg oversigter som denne:

What are the different parts of a snippet?

A. Title
B. Description Snippet
C. Stock Info Link
D. Website URL Link
E. Page Size Info
F. Cached Link
G. Similar Pages Link
H. Note This
I. Site Links
J. More Results Link
K. Recently Indexed Timeframe

Dvs. at en "snippet" er teksten som Google vælger fra dit website eller meta description, og dermed vælger at offentliggøre på Google.

Har du set videoen? fordi Matt Cutts direkte modsiger dig.

med venlig hilsen
seOrdbogen 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:05

/Casper

www.ctweb.dk - gør din virksomhed klar til fremtiden!

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 11:09

Hej Casper

Jeg tror du har misforstået denne post fra Google.

De fortæller om "rich snippets" altså en ny tilføjelse til en snippet.

De fortæller ikke at en snippet er som din påstand.

Var nu rar at søg på Google "what is a snippet" eller "google snippet?" det vil fortælle dig det hele.

med venlig hilsen

seOrdbogen

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:13

CK:

Hej alle :)

Håber I kan hjælpe mig med min lille forespørgsel.

Den lille tekst der står under det link der kommer frem ved en søgning på Google - hvordan ændrer man det? Og kan man overhovedet? Jeg har nemlig overtaget en hjemmeside der skal overgå en større forvandling og teksten nedenunder passer ingen steder mere.

På forhånd tak

Mvh

Christian

Hej Christian

Tråden har desværre taget en uheldig drejning i forhold til at du skal have hjælp til dit problem. Hvad kan jeg søge efter for at se præcis hvilken tekst du snakker om?

Skriv privat, hvis du vil holde det skjult Smile

Tilmeldt 10. Sep 10
Skrevet kl. 11:15

seOrdbogen:

Hej Casper

Jeg tror du har misforstået denne post fra Google.

De fortæller om "rich snippets" altså en ny tilføjelse til en snippet.

De fortæller ikke at en snippet er som din påstand.

Var nu rar at søg på Google "what is a snippet" eller "google snippet?" det vil fortælle dig det hele.

med venlig hilsen

seOrdbogen

Du har ret. Troede du snakkede om rich snippets. Beklager.

/Casper

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 11:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak

Din post resulterede så i minus stjerne til mig og plus stjerner til dig = et godt eksempel på hvorfor man ikke skal modsige folk uden at have undersøgt tingene først.

Beklager negativ tone, men jeg er sikker på du kan forstå hvorfor det irriterer mig en smule :)

God dag og sorry trådstarter.

med venlig hilsen
seOrdbogen 

Tilmeldt 10. Sep 10
Skrevet kl. 13:17

Beklager misforståelsen. Troede som sagt vi snakkede Rich Snippets.

Det betyder dog ikke at mit første svar er forkert, da vi egentlig siger det samme. Du giver bare den lange forklaring :)

/Casper

Fra København Ø
Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:36

Hej Christian

Vil lige prøve hjælpe dig med dit spørgsmål i denne lidt mudrede tråd :-) Den tekst der kommer under linket i søgeresultaterne stammer enten fra dit meta description tag på siden der linkes til eller (hvis dette tag ikke er udfyldt) er det Google selv der snupper noget tekst fra din side.

Hvis du højre klikker på siden (din egen side) vælger vis kilde får du koden op. Her kan du kigge efter følgende kodestreng: <meta name="description" content="Teksten du ser på resultatsiden" /> den ligger i toppen af siden. Er dette tag udfyldt på din side skal du ind i koden og ændre beskrivelsen. Er det ikke udfyldt så er det helt rigtig at Google med tiden vil opdatere det udfra det nye indhold på siden.

Jeg vil kraftigt anbefalde at bruge dette meta-tag da du så selv er herre over præcis hvad der skal stå i den lille spiseseddel på googles resultat side.

Håber det kan bruges til noget ellers må du skrive. 

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 32
Fra  Allshop.dk Skrevet kl. 13:46

Hej alle

Jeg blev meget klogere her til sidst :) Og dejligt at vi var flere der kunne lære lidt - det er jo det smukke ved et debat forum!

Mvh

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:25

Michael Holm:

Jeg vil kraftigt anbefalde at bruge dette meta-tag da du så selv er herre over præcis hvad der skal stå i den lille spiseseddel på googles resultat side.

Det er ikke korrekt.

Google kan stadig vælge at vise et udsnit af teksten fra siden ud fra hvad der blev søgt på.

Prøv f.eks. at søge efter "amino Hvis indholdet på din hjemmeside", så er det ikke meta tagged som vises.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)