Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport til Kina

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer,

Jeg er helt ny inden for dette område. Jeg håber, at jeg kan få nogle gode råd.

Jeg vil gerne høre om nogen har erfaringer med eksport til Kina. Jeg har planer om at åbne en forretning i Beijing, hvor jeg blandt andet vil sælge fødevarer fra Danmark.

Jeg vil gerne høre om nogen har erfaringer med at sælge varer i Kina.

Jeg vil i den forbindelse også gerne høre om nogen har erfaringer med at opnå leverandøraftaler i Danmark og hvad man særligt skal være opmærksom på i den forbindelse.

På forhånd tak

De bedste hilsner

Preben

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 22:59

Hej jeg har firma i Kina og er ved at lave eksport til Kina bla. fødevare.

Kina er meget anderledes med lovgivning etc. det værste du kan gøre er at tro at tingen er det samme.

Jeg vil ikke påtage mig at rådgive for det kræver virkelig ekspert hjælp - men et par gode råd kan jeg godt.

Hvad er din baggrund for at ville lave en butik i Kina?  

Fra Vejen
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:12

Hi Preben,

I'm exporting Danish seafood/pig toes to China. I don't know your background, but, from my experiences, I think you have to consider follow:

1. Legislation. The rules for food is extremely strict, as it is the same everywhere. Do you have required certificate to export to China and pass Chinese boarder check? Does your forretning in Beijing have the certificate to import?
  2. Import channels. Do you have the import channels as your competitors do? I don't know what food you want to export, but most of the seafood is imported into China mainland via Hong Kong (custom paid per container, which is illegal) or via Vietnam (China-ASEAN Free Trade Area, but you have to change the package to make it as "Made in Vietnam"). Via those channels, no need to pay custom (10% for most of fish, 12% for by-products of swine) and VAT (13% for food). Think about how to compete with those around 25% cheaper than you. Also, with the right channels, you don't have to prepare any certificate (which is also your expenses).
Those two points are what I can think about right now and they are also extremely crucial for your business. However, if you have enough capital to finance the business, then no problem is problemBig Smile.
If you have any questions, welcome to askWink I hope it helps.
Best regards,
Tongfei
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)