Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af socialrådgiver

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Jeg har fået en lille udfordring af min stedmor. Hun arbejder som privat socialrådgiver og har netop fået sin egen hjemmeside. Hun har allerede fået lidt henvendelser, som hun ved kommer via hjemmesiden, men ikke mange.

Udfordringen går på hvordan jeg skal markedsføre hjemmesiden? Jeg har selv overvejet adwords, men der ikke det store at måle konverteringer på, så hvordan får jeg et målbart resultat ud af det?

I kan se hendes hjemmeside om privat socialrådgivning her.

Jeg har desuden overvejet at smide en kontakt formular på hendes side, men det ønsker hun ikke at have, hun vil bare have mail og tlf. Desuden ville en kontakt formular heller ikke være 100% målbar, da det nok ikke ville være alle der valgte at kontakte hende den vej igennem.

God idéer til markedsføring modtages med kyshånd ;)

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:52

Hej,

synes da helt klart du skal køre adwords, der er jo mange oplagte emner, som anbringelse, §54 etc...'
dog kunne det måske være en idee at vente til at tekst var færdig og vurdere måske om den skulle gøres mere sælgende...

At du ikke nemt kan måle konverteringer skal vel ikke afholde dig/hende.... Hun kan jo eventuelt spørge dem som ringer og skriver hvor de har fundet hende, så får du jo en måling på.

/M

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:52

Hej,

synes da helt klart du skal køre adwords, der er jo mange oplagte emner, som anbringelse, §54 etc...'
dog kunne det måske være en idee at vente til at tekst var færdig og vurdere måske om den skulle gøres mere sælgende...

At du ikke nemt kan måle konverteringer skal vel ikke afholde dig/hende.... Hun kan jo eventuelt spørge dem som ringer og skriver hvor de har fundet hende, så får du jo en måling på.

/M

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 15:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

TobiasB:
... Hun har allerede fået lidt henvendelser, som hun ved kommer via hjemmesiden, men ikke mange. ...

En vigtig ting i forbindelse med markedsføring er, at andre ved, hvem man er. Hvis jeg stod i en svær situation, og overvejede at søge hjælp fra en fremmed (og via nettet), skulle jeg som minimum kunne se et foto af vedkommende, som skulle rådgive og vejlede mig.

Én årsag til, at hun ikke har fået mange henvendelser kan være det manglende foto - de besøgende kan ikke se, hvem de henvender sig til.

Dernæst synes jeg, at der på de enkelte undersider mangler grafik/fotos, som (rent visuelt) synliggører hvilke situationer hun kan hjælpe med. Det er jo visionen om hjælp og rådgivning i forhold til bestemte situationer, der skal markedsføres og som skal få folk til at kontakte hende.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 15:06

Jeg har kun stået for selve designet af siden. Tekst/billeder har hun selv stået for, men jeg tager det da lige op med hende.

Hun arbejder på at gøre teksten mere sælgende, også prøver vi med en gang adwords og spørger folk hvordan de fandt os. Om ikke andet, kan vi jo altid måle på fremgangen i firmaet.

Mange tak for jeres svar.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 15:24

Jeg synes, teksten er temmelig tung. Der er mange informationer, og det ser sagligt ud. Men tekst til et website bør være mere let at læse, og tegnsætningen trænger til en hjælpende hånd.

Der er ikke meget tekst på hver underside, og der kunne gøres mere for at SEO-optimere de enkelte sider.

Der burde nok også stå noget om priser (har ikke set hele websitet igennem, så måske findes de et sted). Man har ikke altid masser af penge i en presset situation.

Det vigtigste er dog foto - og beskrivelsen af socialrådgiveren skal være langt mere personlig og imødekommende. Man skal gerne kunne føle det personlige engagement bare ved at læse teksten.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 16:46

Hej Louise,

Tak for dit input.

Gitte har ikke den store erfaring med at formulere sig online, hun er vant til at skrive indviklede tekster i arbejdsregi.

Kunne det være en opgave du kunne tage på dig, hvis jeg får Gitte til at kontakte dig?

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 16:58

Jeg vil gerne hjælpe med tekst til websitet for en meget fornuftig pris. Jeg kan godt se, at teksten bærer præg af faglighed - men her skal den nok også gerne lyse af den hjertevarme, der sikkert er grunden til, at virksomheden overhovedet er opstået.

Skriv til tekstfokus@tekstfokus.dk - eller send mig en privat besked med Gittes e-mail-adresse, hvis du ønsker, at jeg selv kontakter hende.

Venlig hilsen

Louise

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:15

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 22:23

Hej Mikael.

Mange tak for dit indlæg.

Jeg har efterhånden arbejdet med SEO i 4-5 år - så fint med en reminder, men jeg har styr på det ;)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)