|
Hej med dig, Aminogo .Jeg er i gang med et nyt projekt, hvor man nemt selv kan bygge sin egen flashfilm. Ideen er, at man får et login og her kan man så oploade sine billeder til www.Flashserver.dk (peger for øjeblikket på www.EffektivMarkedsfoering.dk ) Her kan man så fremstille færdige "frames" (billeder) ved at sammensætte nogle af de billeder, man har oploaded. Man vil ligeledes let kunne skrive tekster ind i filmen, evt. hen over billederne. Når man har fremstillet nogle frames, kan man til sidst sætte dem sammen til en film og i den forbindelse vælge om, og i givet fald, hvilke effekter man vil have i de enkelte "frames". Så trykker man på en "Generer flash" knap, hvorefter man modtager en kode, som man skal bare indsætte på sin hjemmeside der hvor man vil have Flash filmen til at køre. Du kan se et eksempel på brugen af Flashserver på mit nyeste projekt, der forøvrigt lige er gået i luften: www.Espressoguiden.dk. Ideen er, at det skal være let for alle "ikke flash programmører" at arbejde med, at man selv løbende kan logge ind og skifte billeder/frames ud efterhånden, som man får nye produkter eller bliver klogere på sit marked. Man skal ikke lægge ny kode ind på sin side, når man redigerer sin film. Selve afviklingen af flashen sker direkte fra www.Flashserver.dk (deraf navnet), så man skal altså ikke bøvle med sin egen internetudbyder for at lægge flashen på sin hjemmeside. Der vil også være en tyverisikring, som sikrer, at det kun er den, der har fremstillet filmen, der kan vise den på sin hjemmeside. Man skal både kunne bruge FLASH filmen som banner eller i en række større formater direkte midt inde på siden til f.eks produktpræsentationer. Jeg har været ude at kikke på andre, der skulle tilbyde noget lignende; men synes ikke, at det er hverken særlig kønt eller professionelt. Viral markedsføring er selvfølgelig oplagt til dette projekt ![]() Så kommer så det store spørgsmål: Når du driver en virksomhed, hvad ville du være indstillet på at betale om året for sådan en løsning? Hvilke vigtige ting har jeg overset/kunne DU godt tænke dig i sådan en løsning. Mvh, Christian |
Byg selv din FLASH film - hvad skal det koste?
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
|
Ejer jeg det jeg producere og kan jeg trække filerne ud af systemet igen? Er der nogle interaktive funktioner man kan benytte? F.eks. hvis jeg nu vil have at folk skriver sig op til mit nyhedsbrev igennem den flash animation (et e-mail felt i selve flash vinduet) Hvad nu hvis jeg ikke kan finde ud af det, alt det jeg laver bliver grimt - kan jeg så få hjælp af jer? Hvad koster det? Men jeg syntes det er en rigtig god ide, men prisen skal jo nok være lavere end hvad jeg kunne få det lavet for hos en grafiker :) |
|
Hej Helmer. Tusind tak for din tilbagemelding Følger der noget åbent materiale med man kan bruge eller er det kun ens egne billeder man kan benytte? Det er kun ens egne billeder i første omgang. Jeg kan selvfølgelig lægge links til diverse billeddatabaser, hvor man selv kan købe og downloade billederne til sin PC. Hvad nu hvis jeg gerne vil have lyd på? Det må blive i en senere udgave.... men en god ide. Ejer jeg det jeg producere og kan jeg trække filerne ud af systemet igen? Du ejer de enkelte frames, som du fremstiller og dem kan du løbende downloade fra sitet i ukomprimeret .jpg. format. Selve filmen er hovedleverancen og den kan kun køres fra www.Flashserver.dk Er der nogle interaktive funktioner man kan benytte? F.eks. hvis jeg nu vil have at folk skriver sig op til mit nyhedsbrev igennem den flash animation (et e-mail felt i selve flash vinduet) I dag er der mulighed for at styre linket for, hvor man skal lande for hver enkelt frame. Det er en god ide, at kunne lægge et emil felt ind i eks. en evt. slutframe. Tak for det input ![]() Hvad nu hvis jeg ikke kan finde ud af det, alt det jeg laver bliver grimt - kan jeg så få hjælp af jer? Hvad koster det? Ja. Hvis jeg skal ind over, så tager jeg 600,- i timen. Men jeg vil også kunne skabe kontakt til andre, der så kan designe de enkelte frames. Men jeg syntes det er en rigtig god ide, men prisen skal jo nok være lavere end hvad jeg kunne få det lavet for hos en grafiker :) Det er klart. Det er udelukkende et spørgsmål om HVAD kunderne er villige til at betale ![]() Redsox: I konceptet er det en løbende ydelse; derfor er det også en løbende betaling Mvh, Christian |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Bliv gratis medlem
.