Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan du tilbyde en FODBOLDKLUB?

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ForKeepers:

Hej.

Jeg synes det lyder rigtig spændende. Om hvem der kan tilbyde hvad, og om det er klubben der skal fortælle hvad de kan give af fordele til en virksomhed er ikke så vigtig. For nogen måske, men med lidt kendskab til den markedsføring en virksomhed kan få gennem en fodboldklub vil man ikke tvivle. Spørgsmålet er mere hvordan man skal gøre det sammen. Vores produkt er målmandshandsker (vi vil sikkert ikke få muligheden da vejle allerde har en aftale med et andet målmandsfirma) Men når jeg ser sådan en overskrift tænker jeg på mulighederne. En konkurrence som bingo / banko hvor en virksomheder kan smide en lille ting i puljen, og dem der møder op kan så vinde den ting. Det sker allerede på mange stadion, men der er ofte kun en der vinder så muligheden for at vinde er meget lille (derfor får sådan en konkurrence ikke opmærksomhed fra publikum) Bygger man det op som et lille show, og kommer en bankoplade på bagsiden af kampprogrammet. Man får så en masse sponsorgaver ind og smider en masse gevinster aftsed, så tror jeg man kan skabe en stemning omkring det. Dem der giver ting og gaver (virksomhederne) får råbt sit navn op på stadion, måske med firmalogo i kamprogrammet og derved reklame.

Det er min idé til at skabe lidt stemning.

Ps. jeg giver gerne nogle Josef Fischer målmandshandsker som kan deles ud ;)

 

Med venlig hilsen

Fed post - jeg kan godt lig din brainstorm. 

har du nogle idéer til hvordan man kunne involverer publikum før kampen?

eks. 4-5 dage inden kampen kunne vil lave noget promotion på torvet.. 

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:

Manageren:
Derved vil jeg meget gerne vide om du/eller din virksomhed ville kunne tilføje merværdi til virksomheden.

Tillykke med jobbet.

Jeg tror du er kommet til at vende opgaven på hovedet.

Vi er sponsorer for Silkeborgs Superligahold i fodbold, men det er mange år siden at man blev sponsor for at støtte en elitesportsklub. I dag er det ligeså meget business som alt andet i virksomheden, det er en overvejelse om de penge der bliver brugt kunne være brugt bedre på en directmail-kampagne, et kursus i networking eller annoncer i den lokale avis.

Det jeg har glæde af i mit samarbejde med SIF (jeg ser mig ikke som sponsor men som samarbejdspartner) er det netværk der er omkring klubben - i form af andre virksomheder, både mulige kunder, leverandører eller samarbejdspartnere i forskellige former.

Så du skal sørge for at dine sponsorer kan komme til at møde hinanden, det kan være i form af netværksmøder, spisning m.m. før kampene. Men også arrangementer udenfor kamptidspunkterne, hvor I holder fyraftensmøder med et eller andet emne.

Du kan også tilbyde at være formidler af kontakt, helt officielt. I forbindelse med SIFs hjemmekampe er der spisning for sponsorerne i loungen, der kommer mellem 200-600 personer pr. kamp, alt efter hvem der kommer og hvordan det ellers går med klubben. I den forbindelse plejer jeg at kontakte de ansvarlige for arrangementet for at blive placeret ved bord ved bestemte personer eller virksomheder jeg har en speciel interesse i at komme i kontakt med.

Så kort sagt, for sponsorerne skal du sørge for at de får noget værdi retur af sponsoratet, og det er ikke nok med et banner på stadion.

Hvis dit spørgsmål går på at lave events for alle andre en sponsorer, så kan du lave noget "før-kamp-arrangement i midtbyen, den dag der skal spilles kamp. Lad byens børn spille bordfodbold med de spillere der ikke skal i kamp om eftermiddagen, få træneren til at fortælle om taktikken osv.. En dag i ferien, evt. i den lange kamppause i vinterperioden inviterer du alle byens børn til et arrangement, hvor førsteholdsspilllerne "træner" ungerne i en times tid, på forskellige hold.

Det var lige hvad der dukkede op, måske var det slet ikke det du efterspurgte - men så er der sikkert andre der byder ind :-)

Held og lykke med opgaven
/Brian 

 

Hej Brian

Jeg kan rigtig godt lide dine synspunkter.

Dog beklager jeg, at jeg ikke nævnede at jeg opgaven er rettet til B2C, så ikke sponsorer. Men håber du også har nogle fede idéer hertil:)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lav en mobilklub man kan blive medlem af ... folk skal give tilladelse til at i må sende dem sms'er og samtidig får de mulighed for at sende en sms ind under kampen der så bliver vist på storskærmen. På den måde laver i et festligt indslag og samtidig giver i folk et incitament til at melde sig ind i mobilklubben hvorefter i kan sms'e dem :=)

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Nielsen:

Hej Peter,

Jeg har tidligere arbejdet med noget lignende i en superliga klub, og er nu ansat som marketing koordinator i en virksomhed som er sponsor og har skyboks hos VB Kolding. Jeg vil gerne give inputs til hvordan vi dengang løftede det at gå til fodbold fra at være en mandeoplevelse til at man tog hele familien med på stadion. 

Hej Jacob

Det lyder rigtig spændende, det som du har lavet tidligere, og jeg vil også meget gerne høre din mening om hvordan man forbinder den nye fussionsklub?  Rent marketingsmæssigt

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Manageren:
Dog beklager jeg, at jeg ikke nævnede at jeg opgaven er rettet til B2C, så ikke sponsorer. Men håber du også har nogle fede idéer hertil:)

Helt ok, lige fra hoften kommer:

  • SMS konkurrencer, første mål, antal tilskuere, historiske spørgsmål....
  • SMS afstemninger, kampens spiller osv.
  • Som sagt før-kamps events hvor man kan møde spillere m.m.
  • Bliv-trænet-af-dit-idol arrangement
  • Find en fodbold på stadion med et tegn på og vind noget (så kommer folk tidligt for at lede)
  • Tilbyd erhvervspraktikpladser til byens skoler, hvem vil ikke i praktik som forboldtræner eller prof. spiller.
Nå aftensmaden kalder, jeg vender muligvis tilbage i aften, hvis der er mere der popper op.

Stor hilsen
/Brian 

 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det største marketing problem ligger vel i at få folk fra Kolding til at rejse til Vejle for at se deres nye hold og føle sig som en del af klubben.

Hvordan kommer man dertil (fælles transport med underholdning eks.), hvordan bliver man underholdt før under og efter kampen, hvorfor skal konen bruge sin lørdag eller søndag eftermiddag på at se 22 mænd sparke til en bold.

Det hele handler jo om oplevelsesøkonomi, de 2 x 45 minutter er blot en del af den samlede oplevelse. Der skal nytænkes og man burde se over Atlanten, for at finde inspiration fra eks. NFL, NHL og NBA. Det som Kasi Jesper og AG København har gang i, har jo trukket en målgruppe som aldrig ville komme til en håndboldkamp.

Jacob Nielsen www.jacob-nielsen.com

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv med flere udebane toiletter, flere udebane ølboder, flere udebane kundemedarbejdere osv... jeres udebane afsnit er helt til grin......

Hvordan jeres hjemmebane afsnit ser ud ved jeg af gode grunde ikke...

Johnny

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey Peter

Jeg lavede for noget tid siden, dette blogindlæg på min egen blog...

Kig det igennem og se om der er noget der kan bruges der evt.

Hvad er fodbold for dig…

Nu har jeg været fast stadiongænger i mange år og synes der trænger til enorm fornyelse i de danske fodboldklubber, for at lade fodbold være en endnu større del af underholdningsbranchen.

Kigger du mod USA og det største amerikanske underholdningsshow NFL, er det meget sjældent bare en fodboldkamp, i pauserne sker der ofte meget mere end det man lige ser på tv og så har vi jo super bowl, som jo ikke kan sammenlignes med noget andet.

Nu er det ikke fordi at alle danske superliga kampe skal være en superbowl finale, men hvis man forstår at sætte et større aftryk på underholdningsbranchen og kombinere disse ting, er jeg sikker på at en markedsføringsmæssig succes vil blive skabt.

Hvis man tager endnu et kig over horisonten kan man se at der for nogle få år siden blev skabt en større succes, lingerie league, så nytænkning kan gøre at man pludselig har en større succes end forventet.

Hvis man skal kigge på det danske marked, hvilke muligheder er der så her for de danske klubber.

Mange af de danske stadions har en stadionhal tæt på stadion eller inden for kort køreafstand.
Dette kan bruges meget bedre og mere effektivt end i dag, der er mange muligheder for spændende foredrag med forskellige personligheder, enten nogen som har med sporten at gøre eller som bare er aktuelle personligheder på det pågældende tidspunkt.
Lav kombi med entrébillet og foredragsbillet, til en samlet pris.
Sæsonkortholdere kan få tilsendt tilbuddet via mail og derved kommer man ud til en bredere skare.
Arrangementet kan afholdes fra fredag til søndag, det vil sige at foredraget kan blive afholdt fredag aften og kampen så først bliver spillet lørdag eller søndag.

Halloween med din fodboldklub, dette er også et arrangement jeg aldrig har set på de danske stadions eller i forbindelse med en turneringskamp i weekenden, et slags efterårsfastelavn, hvor jeg er sikker på at man kan lave flere forskellige temaer, så som efterlign dit idol på banen, bedste hold (11 personer der har et tema) osv. osv. det er kun fantasien der sætter grænser der.
Dette kan igen gøres som en kombi, om der skal være alkohol med for at få det voksne publikum med, skal jeg ikke kunne afskrive, der er også mulighed for at dele dette oppe i 2 arrangementer, hvor man kan afholde noget for den yngre del af publikum, op til kampen.

Så er der ting som koncerter i forskellige varianter, hvor man igen kan kombinere købet af en billet til den koncert, med en billet til selve kampen, igen behøves den ikke blive afholdt på samme dag som kampen, men evt, ugen op til, hvor der så i forlængelse af dette, vil blive sendt mail ud til købere af begge ting, hvor der vil være en speciel seance med mulighed for autografskrivning i en time, eller bare med mulighed for at stille spørgsmål til artisten/gruppen.

En mulighed som Scoreland, hvor man kan arrangere en dag med mulighed for at score fodbold merchandise for den pågældende klub, synes jeg også man ser for lidt af.
Der kan laves 2 afdelinger, igen en børneafdeling og en voksenafdeling, hvor man giver børnene mulighed for at vinde billeder af deres favoritspillere med autografer på, og de voksne skal kæmpe om en trøje med holdets autografer på, dette skal ses som enkle forslag til hvad man kan gøre.
For at deltage i dette skal der igen købes billetter enten som en kombi mulighed eller som alene mulighed og da de fleste stadions igen har en stadionhal tilknyttet er der igen mulighed for at afholde dette lige op til kampen eller hvis det ønskes dagen før kampen.
Der er mange muligheder for konkurrencer i sådan et scoreland, man kan lave kategorier, så som straffesparkskonkurrence, frisparksmål, længde indkast, 100 meter løb, jonglere flest gange med bold osv. ting som sagtens kan foregå i en hal med håndboldmål.

Nu har jeg nævnt nogle få forskellige muligheder for at lave arrangementer, der gør at man får fodbolden til at blive endnu mere underholdning end den er nu og for at blive endnu mere synlig i brugerens bevidsthed.

Så kom nu i gang ude i de danske klubber, erkend at i er en del af underholdningsbranchen, lav nytænkning, skab større indtjening og lav en større synlighed ud mod det lokale miljø, hvor klubben skal stå stærkest.

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle sammen

So far er jeg rigtig glad for jeres indspark med kreative idéer:)

Det ville dog være endnu federe, hvis nogen af jer kunnr bidrage til noget marketing inden kampen.

Jeg vil gerne lofte sløret så meget, at man pt. overvejer i klubben, at købe en kæmpe projektor ( lidt alla Batman typen ) der så skal lyse ud over byen, 3 dage inden kampstart:) 

Så hvis I har nogle andre fede idéer til hvad man ellers kunne gøre for at holde fans invovlveret, eller andre tiltag til stimulation, så skyd endelig løs:)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ellers skal du hyre en masse promotere på gymnasier, uddannelser, de store fabriker mv., som får gratis merchandise ud de kan bruge til at motivere deres kollegaer/medstuderende ... altså kom ud til folk hvor de er.

Kom med tilskud til Fredagsbaren på de lokale uddannelsessteder op til de vigtige kampe ... mod selvfølgelig at DJ'en / Bartenderen jævnligt sørger for at nævne af <klubbens navn> har sponseret 10 kasser Smirnoff ... eller hvad du nu kan skaffe (det kunne du evt. få en sponsor til at dække også).

Men lokale repræsentanter har jeg erfaret virker rigtig godt og hvis det er for det lokale boldhold må det også kunne lade sig gøre at vække lidt tilhørsforhold .. og sørg så for at hver kamp blir en fest, tag ved lære af nogle af de store shows i USA ... hvis nu kampen stinker en dag så gør det ikke noget for i halvlejen var der lækre danserindere der underholdte og en talene elefant der stablede bownlingkugler med snablen ... you name it :)

Jeg skal være garanteret en god oplevelse, samtidig med at jeg støtter "mit" hold :-)

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)