Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan du tilbyde en FODBOLDKLUB?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Pr. 1. Januar 2012 er jeg blevet ansat som Brand og Marketing praktikant for Vejle Boldklub Kolding, og har fået til opgave at gøre oplevelsen før-under- og efter kampen mere spændende. Derved vil jeg meget gerne vide om du/eller din virksomhed ville kunne tilføje merværdi til virksomheden.

Der er ingen grænser for hvad det kunne være! 

Dog for lige at afgrænse, skal det nævnes at hjemmeside området er besat, så her behøves I ikke byde ind:)

Glæder mig til at høre hvad I siger til det..

- Peter

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

hvilken uddannelse har du ?

 jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor skulle jeg tilbyde en fodboldklub noget? Burde spørgsmålet ikke rettere gå på, hvad fodboldklubben kan tilbyde mig?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med jobbet Yes

Du tænker sådan lidt hen ad topløs servering , dansepiger i pausen mv. ?

Hvad med et lille lotteri - trækning i pausen.

Alle tilskuere får gratis et lod ved ankomst ( måske bare billetnummer ), og så trækker i en præmie fra en sponsor ?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg synes det lyder rigtig spændende. Om hvem der kan tilbyde hvad, og om det er klubben der skal fortælle hvad de kan give af fordele til en virksomhed er ikke så vigtig. For nogen måske, men med lidt kendskab til den markedsføring en virksomhed kan få gennem en fodboldklub vil man ikke tvivle. Spørgsmålet er mere hvordan man skal gøre det sammen. Vores produkt er målmandshandsker (vi vil sikkert ikke få muligheden da vejle allerde har en aftale med et andet målmandsfirma) Men når jeg ser sådan en overskrift tænker jeg på mulighederne. En konkurrence som bingo / banko hvor en virksomheder kan smide en lille ting i puljen, og dem der møder op kan så vinde den ting. Det sker allerede på mange stadion, men der er ofte kun en der vinder så muligheden for at vinde er meget lille (derfor får sådan en konkurrence ikke opmærksomhed fra publikum) Bygger man det op som et lille show, og kommer en bankoplade på bagsiden af kampprogrammet. Man får så en masse sponsorgaver ind og smider en masse gevinster aftsed, så tror jeg man kan skabe en stemning omkring det. Dem der giver ting og gaver (virksomhederne) får råbt sit navn op på stadion, måske med firmalogo i kamprogrammet og derved reklame.

Det er min idé til at skabe lidt stemning.

Ps. jeg giver gerne nogle Josef Fischer målmandshandsker som kan deles ud ;)

 

Med venlig hilsen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Manageren:
Derved vil jeg meget gerne vide om du/eller din virksomhed ville kunne tilføje merværdi til virksomheden.

Tillykke med jobbet.

Jeg tror du er kommet til at vende opgaven på hovedet.

Vi er sponsorer for Silkeborgs Superligahold i fodbold, men det er mange år siden at man blev sponsor for at støtte en elitesportsklub. I dag er det ligeså meget business som alt andet i virksomheden, det er en overvejelse om de penge der bliver brugt kunne være brugt bedre på en directmail-kampagne, et kursus i networking eller annoncer i den lokale avis.

Det jeg har glæde af i mit samarbejde med SIF (jeg ser mig ikke som sponsor men som samarbejdspartner) er det netværk der er omkring klubben - i form af andre virksomheder, både mulige kunder, leverandører eller samarbejdspartnere i forskellige former.

Så du skal sørge for at dine sponsorer kan komme til at møde hinanden, det kan være i form af netværksmøder, spisning m.m. før kampene. Men også arrangementer udenfor kamptidspunkterne, hvor I holder fyraftensmøder med et eller andet emne.

Du kan også tilbyde at være formidler af kontakt, helt officielt. I forbindelse med SIFs hjemmekampe er der spisning for sponsorerne i loungen, der kommer mellem 200-600 personer pr. kamp, alt efter hvem der kommer og hvordan det ellers går med klubben. I den forbindelse plejer jeg at kontakte de ansvarlige for arrangementet for at blive placeret ved bord ved bestemte personer eller virksomheder jeg har en speciel interesse i at komme i kontakt med.

Så kort sagt, for sponsorerne skal du sørge for at de får noget værdi retur af sponsoratet, og det er ikke nok med et banner på stadion.

Hvis dit spørgsmål går på at lave events for alle andre en sponsorer, så kan du lave noget "før-kamp-arrangement i midtbyen, den dag der skal spilles kamp. Lad byens børn spille bordfodbold med de spillere der ikke skal i kamp om eftermiddagen, få træneren til at fortælle om taktikken osv.. En dag i ferien, evt. i den lange kamppause i vinterperioden inviterer du alle byens børn til et arrangement, hvor førsteholdsspilllerne "træner" ungerne i en times tid, på forskellige hold.

Det var lige hvad der dukkede op, måske var det slet ikke det du efterspurgte - men så er der sikkert andre der byder ind :-)

Held og lykke med opgaven
/Brian 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg har tidligere arbejdet med noget lignende i en superliga klub, og er nu ansat som marketing koordinator i en virksomhed som er sponsor og har skyboks hos VB Kolding. Jeg vil gerne give inputs til hvordan vi dengang løftede det at gå til fodbold fra at være en mandeoplevelse til at man tog hele familien med på stadion. 

Jacob Nielsen www.jacob-nielsen.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian.

Det lyder rigtig godt med dine forslag, og jeg er helt enig i at det netværk der er i Silkebrg IF mellem sponsorer er rigtig godt, og mange penge værd for en virksomhed. På det område har SIF været utrolig dygtig Ang. de forskellige arrangementer skal man også passe på med at lave en ren Silkeborg IF kopi.

Med venlig hilsen Lasse

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nesuz:

hvilken uddannelse har du ?

 

Markedsføringsøkonom

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Hvorfor skulle jeg tilbyde en fodboldklub noget? Burde spørgsmålet ikke rettere gå på, hvad fodboldklubben kan tilbyde mig?

Den blir du nød til at begrunde Mikkel..

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)