Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug for feedback på en ide

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer.

Jeg sad i går og tænkte lidt da jeg kiggede på min økonomi.

Min tanke fik jeg efter jeg sad og kiggede på hvornår forskellige lån var betalt, og hvor hurtigere de andre lån ville blive betalt når man sætter ydelsen fra et afviklet lån over på et andet.
Jeg lavede så et lille Excel ark hvor jeg kunne se det hele. (og ja man bliver lidt gladere når man ser man kan blive lidt hurtigere gældfri. :-) )

Det jeg så kom frem var følgende:

Hvis man nu laver en tilsvarende webservice, hvor man kan registere sine lån, lånesatser samt afdrag pr måned, som så kunne en grafisk oversigt hvornår man er færdig med sine lån.
Samtidig skulle det være muligt at flytte en ydelse fra et afviklet lån over til et stadig kørende lån.

Ideen går på at alle der sidder har gæld gerne vil se hvornår man er færdig og måske endda flytte flere afviklede ydelser over på kørende og evt. se hvor det vil give mest mening at flytte ydelsen hen. (Altså blive hurtigere færdig.)
Min tanke er at efter de mange nyhedsindslag er at der er en masse unge som ikke har styr på de ting og dette fx. kunne være med til at give dem (og andre der måtte have interesse i det) en mere visuel oversigt over hvor meget der bliver betalt og mere præcist... hvornår de vil kunne komme ud af det.

Lyder det som en helt forskruet ide eller har jeg fat i noget af det rigtige?

dbh

Martin 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:18

Hej Martin

Nej det er ikke nogen dårlig ide. Men ideen er for spinkel. Du bør efter min vurdering gøre det muligt for studerende og andre at lave et privatbudget. Da der er tale om studerende så lav budgetlinier som de kan forholde sig til. Eks. Cafepenge, husleje, mobiltelefon, SU osv.

Og så vælg en grafisk form som du eks. finder på Skype.

Held og lykke.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 13:21

Per ChantBou:

Hej Martin

Nej det er ikke nogen dårlig ide. Men ideen er for spinkel. Du bør efter min vurdering gøre det muligt for studerende og andre at lave et privatbudget. Da der er tale om studerende så lav budgetlinier som de kan forholde sig til. Eks. Cafepenge, husleje, mobiltelefon, SU osv.

Og så vælg en grafisk form som du eks. finder på Skype.

Held og lykke.

Glimmende indput. Jeg havde også tanker omkring budgetter.
Det er absolut noget jeg vil tilføje som noget af det første så. Jeg havde dog planer om det skulle komme senere. Men det begge dele hænger naturligvis sammen.

Tak :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 13:26

Hej Martin

Jeg syntes det er en fornem idé. Specielt at gøre det visuelt! Jeg har selv i den seneste tid gået og fumlet lidt med tanker om hvor mange ting der bliver nemmere og mere overskuelige så snart de bliver visualiseret. Og her er nettet jo et smukt værktøj.

Har du tid, så se evt. denne video med Thomas Goetz fra Wired: It's time to redesign medical data

Den handler godt nok om medicinsk data og ikke finanser, men jeg syntes at princippet er lidt det samme og videoen er ikke mindst super inspirerende.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 19:26

Casper Strømgren:

Hej Martin

Jeg syntes det er en fornem idé. Specielt at gøre det visuelt! Jeg har selv i den seneste tid gået og fumlet lidt med tanker om hvor mange ting der bliver nemmere og mere overskuelige så snart de bliver visualiseret. Og her er nettet jo et smukt værktøj.

Har du tid, så se evt. denne video med Thomas Goetz fra Wired: It's time to redesign medical data

Den handler godt nok om medicinsk data og ikke finanser, men jeg syntes at princippet er lidt det samme og videoen er ikke mindst super inspirerende.

Det var i høj grad insprierende.
Jeg har i faldt fået mere blod på tanden efter det indlæg... (og ikke fordi kæben ramte gulvet. ;-) ) 
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Skrevet kl. 19:51

Martin Arendtsen:

Casper Strømgren:

Hej Martin

Det var i høj grad insprierende.
Jeg har i faldt fået mere blod på tanden efter det indlæg... (og ikke fordi kæben ramte gulvet. ;-) ) 

Hehe, det var godt :)

Jeg faldt tilfældigvis også over en service der hedder inDinero.com mens jeg kiggede lidt rundt på Twitter. Det er vel lidt det samme, bortset fra at de henvender sig til virksomheder. Måske du kunne hente lidt inspiration derfra. Stifteren Jessica Mah er kåret som nr. 74 på Fast Companys top 100 over de mest kreative forretningsfolk i 2011.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 19:57

Det ser også spændende ud... jeg kan i hvert fald se ideen i det... kan godt være jeg lader mig blive insprieret af dette til at starte med. :-)

Endnu en gang tak Casper. Det har været spændende læsning. :-)

Fra Herning
Tilmeldt 29. May 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:06

Hej Martin. 

Du bør måske også tjekke http://www.spir.dk ud.
Du beskriver et koncept der minder meget om deres.
Måske, der også kan hentes lidt inspiration herfra.

Som ung studerende, ser jeg frem til resultatet af dit bud på sådan en løsning.

Venlig hilsen

Glenn A.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Skrevet kl. 20:20

Martin Arendtsen:

Det ser også spændende ud... jeg kan i hvert fald se ideen i det... kan godt være jeg lader mig blive insprieret af dette til at starte med. :-)

Endnu en gang tak Casper. Det har været spændende læsning. :-)

Du er meget velkommen.

Jeg håber vi kommer til at høre mere om projektet senere hen :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)