Sad just og skabte trafik til en FB side for et konge-projekt under etablering; en fodboldgolf-bane (se iøvrigt dette Amino indlæg) - og så poppede der en FB chat besked op - vedkommende ville høre om jeg havde haft tid til at kigge på et link der var kastet efter mig (ovenpå en lang smøre) på FB for nogle dage siden. Jeg omgik sandheden lidt - og svarede ja - nu mest for at være flink - men kendte så udmærket selskabet og deres produkter - hvilket ikke har givet anledning til yderligere research... Straks kom beskeden: "Er det noget for dig? For vi har godt gang i forretningen...." - hvortil min respons var: "Hvad er argumentet?" Det korte af det lange blev, at jeg stillede en masse forretningsrelaterede spørgsmål ovenpå argumentet, som gik på at vedkommendes migræne var forsvundet på 5 min. med "det der patch-halløj"... Vedkommende kunne godt fornemme jeg nok ikke rigtig gad høre noget - men jeg bad hende ringe til mig Mandag - når hun havde læst et blog-indlæg om "due dilligence" jeg har skrevet ;-) Det fik mig til at tænke på et klasse-eksempel på opfølgning jeg blev udsat for i USA for nogle år siden... Jeg var i Salt Lake City, og der besøgte jeg Temple Square, hvor mormonerne gør et fantastisk flot stykke arbejde med at fortælle om mormonerne.... her fik jeg deres "bibel" - og de søde mormon-piger spurgte om jeg havde lyst til at høre mere om mormonerne - for så ville lokale udstationerede (herhjemme) tage kontakt til mig... Pigerne var så søde, så jeg sagde "Ja, ja!" - og tænkte at det glemmer de nok.... (de gange Jehovas Vidner har ringet på døren, har jeg svaret: "Kom glad en anden dag!" - og aldrig set dem igen). Det her var Søndag... Hele Mandagen blev brugt på at rejse hjem... Tirsdag morgen ringede det på døren - og udenfor stod to frisk unge gutter der præsenterede sig på forbavsende godt dansk, som værende de lokale Mormon-formidlere (kan ikke lige nu huske deres "betegnelse", men er udsendte fra Utah). Dybt imponeret over så hurtig responstid, blev de inviteret indenfor - og jeg blev på en time lidt klogere på hvad mormonerne står for. De unge gutter er sidenhen kommet forbi jævnligt (blot i nye skikkelser, de bliver udskiftet hver 6. måned) - hver gang med fantastisk humør - og på flot dansk - for nu lige at høre om vi har det godt. Jeg har meddelt dem, at der hvor vi er i livet lige nu er det ikke kirke, tro og mormoner vi søger. Det har de fint accepteret - men viser sig nu og da alligevel - på en fin og ikke anmassende måde. Det er simpelthen klasse-eksempel på opfølgning! (Har vist min respekt og besøgt den lokale Mormon-kirke). Se, det kan vi alle - uanset hvad vi arbejder med, uanset hvilken type forretning vi driver -lære af: Opfølgning, opfølgning, opfølgning! I gamle dage solgte jeg forsikringer - og der var referencer et ekstremt givtigt redskab - men det hører et andet indlæg til... ;-) Lasse Burholt |
Hej Lasse
Interessant parallel - hvis man kan kalde det det :-)