Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klasse-eksempel på opfølgning (og referencer)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sad just og skabte trafik til en FB side for et konge-projekt under etablering; en fodboldgolf-bane (se iøvrigt dette Amino indlæg) - og så poppede der en FB chat besked op - vedkommende ville høre om jeg havde haft tid til at kigge på et link der var kastet efter mig (ovenpå en lang smøre) på FB for nogle dage siden.

Jeg omgik sandheden lidt - og svarede ja - nu mest for at være flink - men kendte så udmærket selskabet og deres produkter - hvilket ikke har givet anledning til yderligere research...

Straks kom beskeden: "Er det noget for dig? For vi har godt gang i forretningen...." - hvortil min respons var: "Hvad er argumentet?"

Det korte af det lange blev, at jeg stillede en masse forretningsrelaterede spørgsmål ovenpå argumentet, som gik på at vedkommendes migræne var forsvundet på 5 min. med "det der patch-halløj"...

Vedkommende kunne godt fornemme jeg nok ikke rigtig gad høre noget - men jeg bad hende ringe til mig Mandag - når hun havde læst et blog-indlæg om "due dilligence" jeg har skrevet ;-)

Det fik mig til at tænke på et klasse-eksempel på opfølgning jeg blev udsat for i USA for nogle år siden...

Jeg var i Salt Lake City, og der besøgte jeg Temple Square, hvor mormonerne gør et fantastisk flot stykke arbejde med at fortælle om mormonerne.... her fik jeg deres "bibel" - og de søde mormon-piger spurgte om jeg havde lyst til at høre mere om mormonerne - for så ville lokale udstationerede (herhjemme) tage kontakt til mig... Pigerne var så søde, så jeg sagde "Ja, ja!" - og tænkte at det glemmer de nok.... (de gange Jehovas Vidner har ringet på døren, har jeg svaret: "Kom glad en anden dag!" - og aldrig set dem igen).

Det her var Søndag... Hele Mandagen blev brugt på at rejse hjem... 

Tirsdag morgen ringede det på døren - og udenfor stod to frisk unge gutter der præsenterede sig på forbavsende godt dansk, som værende de lokale Mormon-formidlere (kan ikke lige nu huske deres "betegnelse", men er udsendte fra Utah).

Dybt imponeret over så hurtig responstid, blev de inviteret indenfor - og jeg blev på en time lidt klogere på hvad mormonerne står for. De unge gutter er sidenhen kommet forbi jævnligt (blot i nye skikkelser, de bliver udskiftet hver 6. måned) - hver gang med fantastisk humør - og på flot dansk - for nu lige at høre om vi har det godt. Jeg har meddelt dem, at der hvor vi er i livet lige nu er det ikke kirke, tro og mormoner vi søger. Det har de fint accepteret - men viser sig nu og da alligevel - på en fin og ikke anmassende måde.

Det er simpelthen klasse-eksempel på opfølgning! (Har vist min respekt og besøgt den lokale Mormon-kirke).

Se, det kan vi alle - uanset hvad vi arbejder med, uanset hvilken type forretning vi driver -lære af: Opfølgning, opfølgning, opfølgning!

I gamle dage solgte jeg forsikringer - og der var referencer et ekstremt givtigt redskab - men det hører et andet indlæg til... ;-)

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 22:53

Hej Lasse

Interessant parallel - hvis man kan kalde det det :-)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:41

Lars Skjoldby:

Hej Lasse

Interessant parallel - hvis man kan kalde det det :-)

Tak - omend parallel´en så måske lige kræver en lille ekstra kommentar: Ved det jeg bad hende om at ringe på Mandag tænkt jeg at det jo så ville sætte opfølgning på prøve - og det var så her jeg tænkte på det flotte opfølgningsarbejde som beskrevet ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 12:55

Lasse Burholt:
Se, det kan vi alle - uanset hvad vi arbejder med, uanset hvilken type forretning vi driver -lære af: Opfølgning, opfølgning, opfølgning!

Ja! Hvis dit mål er at være anmassende og påtrængende.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:02

Intetsigende:

Lasse Burholt:

Ahh... nu ved jeg ikke om man mener der skal følges op et hav af gange...Som jeg forstår det så skrives der 3 gange, fordi det er så pokkers vigtigt. Og at man IKKE bare skal læne sig tilbage og afvente at man bliver kontaktet.

Så Benny..Wink..er skam ikke enig med din vurdering af at det er anmassende og påtrængende, med mindre du selvfølgelig følger op og gør det igen og igen.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:20

Intetsigende:

Lasse Burholt:

Der er meget stor forskel på opfølgning - jeg har stor respekt for de der følger på UDEN de ENDNU ENGANG sælger whatever de nu har gang i - men følger op med andre emner eller deler et eller andet - og så ad den vej lige på en god måde for opdateret mig på deres produkt, forretning, whatever.

Opfølgning behøver så absolut ikke være lig med "anmassende og påtrængende"....

Smart opfølgning er lige så vigtig som smart picthing...

Lasse Burholt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)