Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Allerede selvstændig men vil gerne starte nyt i anden branche - hvad kræves?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa, 

Jeg er allerede selvstændig (enkeltmandsvirksomhed) inde for IT branchen og har været det en del år.

Nu er jeg dog gået hen og har fået en ide til en anden virksomhed jeg gerne vil starte op også. Der er "blot" tale om en eShop som skal sælge en række produkter jeg har adgang til, hvilket jo alt sammen er rimeligt ligetil. 

Problemet er måske mere at min nuværende virksomhed er registeret som IT konsulentbistand/salg og dn nye virksomhed vil være sent salg af brugsvarer. 

Mit spørgsmål er derfor:

- kan jeg køre den nye shop under min nuværende virksomhed - evt. som "datterselskab" under andet navn? 

- Da det i begge tilfælde vil være enkeltmandsvirksomheder og dermed bundet til mig personligt, vil jeg så skulle indberette regnskab for 2 virksomheder eller kan jeg samkøre dem under ét regnskab?

- er der nogen andre ting jeg skal være opmærksom på i forbindelse med at køre 2 virksomheder på den måde? 

på forhånd tak. 

Kim Schulz

Meatlovers Delight - hjemmemodnet kød

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10

Hej.

Du skal have et SE.nr.(delregistreres)..og kan køre separate regnskaber, dog kan de samlet

til et under dit CVR.nr.

MvH

Peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 08
Skrevet kl. 13:14

Er der fordele/ulemper ved at køre forskellige regnskaber i forhold til at samkøre regnskabet. 

Umiddelbart kan jeg selv se fordelen at det ville være lettere hvis man en dag ville frasælge den ene virksomhed samt et det kan give gennemskulighed af regnskaberne.

Omvendt så er ulemperne at jeg skal lave 2 regnskaber og så bagefter samkøre dem når skat skal informeres. 

Kim Schulz

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 13:23

Er det ikke bare et spørgsmål om at registrere bibranche? Og hvis det kun er af begrænset omfang er det vel heller ikke nødvendigt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:28

Hej.

Jo..vil også sige, at det afhænger af omfanget.

MvH

Peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 08
Skrevet kl. 13:29

jln:

Er det ikke bare et spørgsmål om at registrere bibranche? Og hvis det kun er af begrænset omfang er det vel heller ikke nødvendigt?

Problemet er at "begrænset omfang" engang imellem bliver til "stort omfang" (det er jo forretning, så det er jo helst i den retning det skal gå). 

Kim Schulz

Fra Hvidovre
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 23:13

Kim Schulz:

Jeg er allerede selvstændig (enkeltmandsvirksomhed) inde for IT branchen og har været det en del år.

Nu er jeg dog gået hen og har fået en ide til en anden virksomhed jeg gerne vil starte op også. Der er "blot" tale om en eShop som skal sælge en række produkter jeg har adgang til, hvilket jo alt sammen er rimeligt ligetil. 

Hey!
Det lyder rigtig spændende! :D Vil gerne hjælpe hvis jeg kan.

Lige i henhold til de tidligere svar, så er min forståelse at som enkelmandsvirksomhed, kan man have 2 branche koder, et primært og sekundært. (Jeg har selv 2), og du ville bare kunne bruge din sekundære til at kører din eButik på.

I tilfælde at du starter virksomheden op, vil jeg gerne hjælpe dig med at skaffe kunder.
Jeg kører selv et flyer design, tryk og distribuerings firma. Jeg har allerede erfaring fra andre eButikker der kører deres reklame afdeling udlukkende på flyers alene (selvom jeg foreslår flere ting).
Flyers er en billig men effektiv måde at skaffe kunder til ens butik, og nu snakker jeg om uddeling til privat personer i hustande.
Nu ved jeg ikke helt præcist hvad dit produkt er...

Lad mig vide hvad du synes

Mvh Vincent Rye
Rye Distribution

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)