Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vundet retssag - hvad nu?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Videbæk
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har netop vundet en retssag mod en kunde, som ikke ville betale sin regning.
Han er blevet dømt til, at betale x antal kroner, inden for 14 dage.

Desværre kender jeg denne kunde rimeligt godt, og jeg er bange for han ikke betaler.
Hvad gør jeg, hvis han ikke betaler inden for de 14 dage?

På forhånd tak,
Benjamin 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:30

Så kan du sende sagen direkte i fogedretten, der så vil kunne tage udlæg i sagsøgtes aktiver.

Tillykke med den første sejr!Smile

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12888
Skrevet kl. 11:32

Hej

Hvorfor poster du dit indlæg to forskellige steder ?

Betaler kunden ikke må du overgive sagen til fogden, evt. få lavet en udkørende forgedforretning hvor fogeden kan se om der er noget af værdi.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:42

Desværre er det ufattelig let blot at sige i fogedretten at han ikke ejer noget. Som SKAT skulle vi have mulighed for at få beløbet tilbageholdt i lønnen/dagpenge eller hvad de nu får.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 11:49

Jesper Laugesen:
Desværre er det ufattelig let blot at sige i fogedretten at han ikke ejer noget

Derfor er min erfaring også det er bedst at få lavet en udkørende fogedforretning.  Er det et firma som skyder penge er der jo oftes et eller anden af værdi.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:55

Ravn:
Derfor er min erfaring også det er bedst at få lavet en udkørende fogedforretning. 

Ok det vidste jeg ikke man kunne, er det noget man skal bestille eller hvordan ?

/allan

Fra Videbæk
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:57

Amino gik i pis, da jeg uploadede dette. Så den double-postede lige, og så prøvede jeg igen. :-)
Okay, tak - det prøver jeg.

Men jeg tvivler på, at jeg får nogle penge. Det er en rigtig gris det her!
Jeg fik jo først min advokat til at sende brev til ham, at han skyldte mig penge osv., og derefter skiftede han firmaet om i kærestens navn, og meldte det konkurs.
Og så startede han et NYT firma.........

Derefter var der en kurator på, og han konkluderede, at der ingen værdier var.
Men jeg synes jo det var noget fusk, så jeg sagsøgte ham privat, og fik medhold. Håber jeg får mine penge!

Men tak for hjælpen!! :-) 

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:55

Hej,

Du skal lige huske at få medhold i fogedretten er ikke det samme som at du får penge, første gang så bliver det bare konstateret at han skylder dig penge..
Det er ikke det samme som at fogedretten inddriver dem for dig..

Som de andre siger, så skal du have en inddrivelse hvis han ejer noget, så du er nødt til at tage fogedretten engang mere, hvor betalingen så kan afløses af at der bliver en udkørende fogedforretning..

Og da du allerede har oplevet han har brugt lidt krumspring så kan du nok regne med han gør det igen...

Er beløbet så stort at du vil bruge flere gode penge for at få dem ind? Hvis du får dem ind....

/M

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 13:08

DesignYOU:

Ravn:
Derfor er min erfaring også det er bedst at få lavet en udkørende fogedforretning. 

Ok det vidste jeg ikke man kunne, er det noget man skal bestille eller hvordan

Hej Allan

Det er noget min advokat har taget sig af, så jeg ved ikke hvordan det foregår, Men du burde kunne få yderlige oplysninger hos fogedretten. 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:09

I fogedretten spurgte jeg specifikt til mine rettigheder - men er ikke blevet informeret om noget der hedder "udkørende fogedforretning" ?

Hvordan skal det foregå ?

Fjolset sagde bare han ikke havde nogle midler, hvorfor jeg forstod at "så er det bare ærgeligt".

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)