Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forøg dine medarbejders produktivitet! Software specielt egnet til kontor og IT virksomheder.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler for det første om mistillid til, hvordan programmets resultater vil blive tolket. For det andet handler det om, at forholdet mellem arbejdstager og arbejdsgiver burde være et tillidsforhold. Har man ikke den tillid til medarbejderen, skal man nok bare hyre en anden mand.Smile

Fra Århus
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 19:56

Ja okay, men når du ikke gør noget forkert i arbejdstiden, hvad er så problemet? :)

Nu ved jeg godt at alle ikke er englebørn ;) Men hvad skulle programmet finde som ville være krænkende eller træls for dig? :)

Jeg kan fortælle at bare i Europa har programmet omsat for MANGE penge. Mange større IT virksomheder og outsourcing virksomheder, som dem der laver hjemmesider til folk osv. er meget flittige brugere af sådanne programmer :) 

Det bliver også brugt på enkelte skoler rundt omkring, ingen i Danmark endnu godt nok ;)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:13

Rasmus:
I tror måske ikke at det er særlig udbredt, men der er faktisk mange virksomheder som bruger sådanne løsninger her. Ikke fordi de ikke stoler på deres medarbejdere, det giver dem bare gode informationer om hvad der sker og hvad der kan gøres for at forbedre produktiviteten. 

Jamen du har da helt ret, der er mange der logger informationer om medarbejderes aktiviteter - det bliver det jo bare ikke rigtigt af.

Hele signalværdien er jo som nævnt Mistillid, kontrol og straf...pakket ind i en argumentation om at kunne optimere. Man kunne og prøve med inspiration, tillid, ansvar og frihed under ansvar...

Hvad med den siddende regering og støtteparti, de må være oplagte kunder  ;-)

Enjoy

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:18

Rasmus:
Ja okay, men når du ikke gør noget forkert i arbejdstiden, hvad er så problemet? :)

Næh og hvad skal jeg så med den software som arbejdsgiver....

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Århus
Tilmeldt 28. Feb 11
Skrevet kl. 20:30

ExportInnovation:

Rasmus:

Næh og hvad skal jeg så med den software som arbejdsgiver....

//

Se præcist hvad computerne bliver brugt til? Det er jo firmaets computere :)

Det kan jo også bruges til at undgå malware/vira, så man kan finde ud af hvorfor hvis der er kommet virus osv. Det behøver jo ikke blive brugt som en pisk ;)

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 20:35

Tænkt skrækeksempel - jeg  ved jo ikke, om dit program virker sådan:

Medarbejder A starter dagen med at se på sin private e-mail-konto eller gå på FB i fem minutter. Herefter går han til møde eller læser nogle papirer, men får ikke logget ordentligt af. Programmet registrerer nu, at han sidder og dovner, selvom han i virkeligheden arbejder pænt.

Medarbejder B er nummeret skarpere. Han bruger hele dagen på at skrive julehilsner til sine venner på FB, men han skriver dem i Word, så programmet registrer kun de to  minutter, det tager at poste hilsnerne lige inden frokostpausen.

Mistillid er bare et problem mellem mennesker, det skulle ikke være nødvendigt at forklare nærmere.

Fra Århus
Tilmeldt 28. Feb 11
Skrevet kl. 20:42

Louise L:

Tænkt skrækeksempel - jeg  ved jo ikke, om dit program virker sådan:

Medarbejder A starter dagen med at se på sin private e-mail-konto eller gå på FB i fem minutter. Herefter går han til møde eller læser nogle papirer, men får ikke logget ordentligt af. Programmet registrerer nu, at han sidder og dovner, selvom han i virkeligheden arbejder pænt.

Medarbejder B er nummeret skarpere. Han bruger hele dagen på at skrive julehilsner til sine venner på FB, men han skriver dem i Word, så programmet registrer kun de to  minutter, det tager at poste hilsnerne lige inden frokostpausen.

Mistillid er bare et problem mellem mennesker, det skulle ikke være nødvendigt at forklare nærmere.

Medarbejder A's computer vil bare sige at han har været inaktiv, hvis han ikke gør noget ved computeren mens han er til møde :) Så kan han sige til chefen at han var til møde, som chefen nok ved ;)

Vedrørende medarbejder B, så kan programmet kategorisere produktive og ikke-produktive programmer, efter hvad chefen har valgt ;) Så hvis word ikke er et arbejdsrelateret program for B, så kan chefen se det. 

I kigger også meget firkantet på det. Det er ikke sådan at bossen fyre dig fordi han ser en statistik fra din PC? Men nogle sidder altså bare på MiniClip, FaceBook, YouTube osv i arbejdstiden. Det er der mange chefer som ikke accepterer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49

Rasmus:
Ja okay, men når du ikke gør noget forkert i arbejdstiden, hvad er så problemet

Som de andre også nævner, så er det at vise mistillid. Jeg kan godt se ideen i at man skulle kunne måle effektivitet, men det er en hårdfin grænse. Jeg tror også det er lige så meget signalværdien i at installere programmet, fordi med medarbejderne vil komme til at føle sig overvåget, det vil måske øge produktiviteten, men højst sandsynligt også mindske motivationen.

Fra Århus
Tilmeldt 28. Feb 11
Skrevet kl. 20:52

Keld:

Rasmus:
Ja okay, men når du ikke gør noget forkert i arbejdstiden, hvad er så problemet

Som de andre også nævner, så er det at vise mistillid. Jeg kan godt se ideen i at man skulle kunne måle effektivitet, men det er en hårdfin grænse. Jeg tror også det er lige så meget signalværdien i at installere programmet, fordi med medarbejderne vil komme til at føle sig overvåget, det vil måske øge produktiviteten, men højst sandsynligt også mindske motivationen.

Jeg kan godt se hvad du mener :)

Men som ansat ville jeg have det helt fint med at firmaet havde det installeret på deres egne computere, eftersom jeg egentlig kun skal lave arbejde i arbejdstiden :)

Så kan man godt have et godt forhold mellem chef og medarbejder og så ser man gennem fingrene med nogle ting, men det er ikke alle som har det sådan. 

Det er jo heller ikke sikkert at det er chefen som ser det, det kan jo også være IT afdelingen som bruger det til at se hvad computerne bliver brugt til, og så forbedre det. 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:55

En god start ville være et velfungerende it-system, jeg har været i virksomheder vor man kunne starte computern når man kom, gå hen og hente en kop kaffe når du er tilbage så er inlogningen næsten færdigt.

Og der er undersøgelser der viser at medarbejdere er mere produktive når de kan lege rundt på computerne, facebook osv. 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)