Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skaber vi vækst

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg arbejder frivilligt for Radikal Venstre i Hovedstaden.

I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre nogle politiske forslag, til hvordan erhvervslivet kan blomstre i fremtiden??

Jeg ser frem til at høre hvad i mener. Det kan være alt fra støtteordninger, skat bedre rammevilkår osv.

Skyd løs!!!

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mere specifikt.

Hvad kunne politikerne gøre som kunne gavne din virksomhed

Konkrete forslag er perfekte!

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

stem på Liberal Alliance, er vist det bedste bud Big Smile

Nej der er jo ikke rigtig nogen der har det endelige svar, men det er klart at så længe vi er at af verdens dyreste lande og betaler nogle af de højeste skatter skal vi være meget skarpe på konkurrencen og der er nogen der mener det begynder at knibe.

Det der har virket i udlandet er eks som Chile gør i øjeblikket at man kan få nogle utrolig fordelagtige aftaler hvis man har lyst at lave en virksomhed i landet, men det kan være lidt som at tisse i buksern for at holde varmen, for som vi kan se på eks Irland er et ikke sikkert at de mange virksomheder bliver der når først den billige start er slut. 

Så er der jo en masse forskellge støtte, klynge mm ordninger, jeg har selv siddet i baggrnudsgruppe for to af de mere kreative, men det kan være begrænset hvad der kommer af resultater, så det med at satste mange penge på Danmark som film land eller design land osv, jeg tror ikke helt resultaterne har været der efter, og det kræver jo en masse administration at lave alle de støtte ordninger. 

Nu er det ikke fordi jeg selv stemmer på dem, men jeg tror faktisk at LA og andre har ret når de siger at skatten på arbejde og firmaer skal ned, så vi kan blive mere konkurrence dygtige, 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

stem på Liberal Alliance, er vist det bedste bud Big Smile

Nej der er jo ikke rigtig nogen der har det endelige svar, men det er klart at så længe vi er at af verdens dyreste lande og betaler nogle af de højeste skatter skal vi være meget skarpe på konkurrencen og der er nogen der mener det begynder at knibe.

Det der har virket i udlandet er eks som Chile gør i øjeblikket at man kan få nogle utrolig fordelagtige aftaler hvis man har lyst at lave en virksomhed i landet, men det kan være lidt som at tisse i buksern for at holde varmen, for som vi kan se på eks Irland er et ikke sikkert at de mange virksomheder bliver der når først den billige start er slut. 

Så er der jo en masse forskellge støtte, klynge mm ordninger, jeg har selv siddet i baggrnudsgruppe for to af de mere kreative, men det kan være begrænset hvad der kommer af resultater, så det med at satste mange penge på Danmark som film land eller design land osv, jeg tror ikke helt resultaterne har været der efter, og det kræver jo en masse administration at lave alle de støtte ordninger. 

Nu er det ikke fordi jeg selv stemmer på dem, men jeg tror faktisk at LA og andre har ret når de siger at skatten på arbejde og firmaer skal ned, så vi kan blive mere konkurrence dygtige, 

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt med på skattepolitikken. 

Mener du indkomst politik eller selskabskat?

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Reinholdt:
Hvad kunne politikerne gøre som kunne gavne din virksomhed?

Holde noget mere ferie ... Få også gerne dem nede i EU med på ideen. Jo mere ferie til politikerne, des færre nye regler har de tid til at vedtage.

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Og findes der ikke andre tiltag, som eksempelvis at fjerne gebyrerne for at starte virksomhed, samarbejde mellem universiteter og iværksættere osv?

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, færre gebyrer er altid godt. Det bedste politikere kan gøre for virksomheder og samfundsøkonomien generelt er dog at blande sig mest muligt udenom og lade folk drive deres virksomheder i fred.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo ikke noget man bare lige ryster ud af ærmet, andre har jo diskuteret det i umindelige tider, og jo samarbejde med universiteter og forskning er en god ting, men hvad skal politikerns rolle være, hvis der er nogen forskere der har en ide som de selv og virksomheder kan tjene penge på så finder de nok sammen, og hvis ideen grundliggende ikke kan bære sig selv økonomisk gør det jo ikke den store forskel om politikerne har ydet et lille start lån eller sat det sammen?

Det lyder frygtelig gammeldags, men tanken om at virksomhederne primært skal tjene penge og politikerne primært fordele dem, tror jeg altså ikke er helt forkert. 

Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting jeg sad og kikkede på den anden dag var virksomhedspraktik ordningen.

Den er skruet sammen sådan at små virksomheder med mindre end 5 ansatte ikke kan deltage,

da der i virksomheder med 0-50 ansatte skal være 5 ansatte for hver virksomhedspraktikant.

Lav en regel så dem med mindre end 5 også kan få en virksomhedspraktikant.

Sidste år afhold forsknings- og Innovationsstyrelsen en prisopgave om fremtidens innovationspolitik. Desvære syntes jeg ikke dem som vandt var særlig innovative, men  jeg vil forslå at I beder om at få udleveret alle besvarelserne og læser dem igennem.

Her er en link til min besvarelse http://all-technology.com/prisopgave.pdf

Vh. Knud

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)