Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit første .DK domæne

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg endelig fået købt mig mit første .DK domæne, hvilket er sket via DanDomain.dk. Tidligere har jeg kun haft erfaring med siden Namecheap, hvor alle mine andre .TLD's er blevet købt.

Nu er jeg så kommet lidt i vildrede, da jeg ikke kan finde ud af DanDomain. Hvordan sætter jeg min hjemmeside op, nu hvor jeg har købt domænet? På Namecheap kunne jeg bare ændre nameserversne til min host's NS's, og så kørte det. Men sådan ser det ikke ud til at foregå på DanDomain.

Er der nogen af jer som kan komme mig til undsætning?

Fortsat forrygende dag,

Sander

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:04

Hej Sander

Hos Dandomain er der super personlig service, så du kan enten lige ringe til dem og lægge en plan / få hjælp eller skrive til dem inde fra deres kundecentersystem: https://www.dandomain.dk/kundecenter.html

Så ordner de det for dig.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Århus
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:13

Problemet med .dk domæner er at de kun kan sættes til nameservere som er godkendte af dk-hostmaster. Du skal bruge a records osv for at hoste et andet sted end disse :)

Lidt lamt synes jeg, men sådan er det. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 20:59

Nu har jeg ændret "A record" til min gratis host's IP adresse, men der kommer fortsat "Hosted af DanDomain" på siden. Hvor lang tid tager det for den at skifte a record?

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:14

Sander:
Nu har jeg ændret "A record" til min gratis host's IP adresse, men der kommer fortsat "Hosted af DanDomain" på siden. Hvor lang tid tager det for den at skifte a record?

den er formentlig udskiftet mere eller mindre med det samme, og har så en TTL (Time To Live). Den er typisk på mellem 15 - 60 minutter, og derefter er det så op til de forskellige internetudbydere eller DNS udbydere i verden at få hentet og bruge denne nye opdatering. Det kan vare alt fra få minutter til op til et døgn afhængig af udbyder.

Derfor kan du også opleve en nogen ser det rigtige "nye", og andre på internettet fortsat ser det gamle.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:15

de fleste burde dog være med og opdateret indenfor få timer, men der er undtagelser.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 21:25

Jeg giver det lige natten over, og så må vi se hvad der sker. Tak for det :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 16:36

Er nu skiftet over til at prøve en anden gratis host, nemlig FreeHostia. Men, de har nu to IP adresse, som svarer til henholdsvis deres DNS1 og DNS2. Jeg prøve at tilføje begge som A records til mitdomæne.dk (uden www) men der sker stadig ikke noget.

Er der nogen der muligvis har en løsning på dette? Eller skal man simpelthen bruge DanDomains egen webhost?

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 17:24

CMS:

den er formentlig udskiftet mere eller mindre med det samme, og har så en TTL (Time To Live). Den er typisk på mellem 15 - 60 minutter, og derefter er det så op til de forskellige internetudbydere eller DNS udbydere i verden at få hentet og bruge denne nye opdatering. Det kan vare alt fra få minutter til op til et døgn afhængig af udbyder.

Hvor har du fundet de tal henne? Top 5 over mest brugte TTL'er på A records på .dk domæner: 
1. 10800 (3 timer) 
2. 3600  (1 time)
3. 21600 (6 timer)
4. 86400 (24 timer)
5. 43200 (12 timer)

Kilde: Mellem d. 1/5 og 25/5 i år har jeg lavet DNS forespørgler på samtlige danske domæner og gemt resultaterne. Listen over domæner kan fås hvis man er registrator hos DK Hostmaster. 

Du kan læse noget mere om TTL i en artikel jeg har skrevet her (Der linkes til et billede, da jeg aldrig har haft tid til at få gjort det site færdigt artiklen er fra og det er derfor ikke public. Jeg vil ikke paste teksten aht. duplicate content)

Med hensyn til din nye udbyder, så lyder det til at de beder dig pege domænets DNS til deres navneservere. Det kan du kun gøre hvis de har fået deres navneservere godkendt hos DK Hostmaster - det er der ikke særlig mange udenlandske hosts der har. 

Du skal bruge IP adressen på webserveren så du kan pege en A record i den rigtige retning. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 18:17

Smider lige DNS ændringerne op, så i kan se hvordan det ser ud. Har som sagt sat IP'en til DNS 1 og DNS 2 ind som A record til domænet (har valgt at skjule domænet, da det kan være underordnet).

http://i51.tinypic.com/59x92h.png

Er der noget her som burde være anderledes?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)