Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder i motivation?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Jeg har et personligt problem, som jeg ikke ved hvordan jeg skal takle - overhovedet! Jeg har gået og læst om hvad der kan motivere mig til at gøre ting - ting som jeg ved jeg er god til, kan finde ud af, og kan gøre rigtig godt. Men intet synes at hjælpe, og det er begyndt at irritere mig, da jeg føler jeg spilder min tid!

Problemet er at jeg ikke kan "tage mig sammen" til at få lavet det jeg skal, og det jeg ved jeg kan - generelt!

Jeg kan programmere hele hjemmesider fra bunden, lave de fedeste designs, gøre det hele klar til lunch, men når projektet er færdigt, så ender jeg ofte med blot at bruge et par timer på det om måneden, og så opnår siden ikke det potentiale det har.

Jeg kan smide alt fra 50-500 timer i et projekt, som jeg synes er sjovt undervejs, men når jeg er nogenlunde færdig, så stopper jeg.

Af og til stopper jeg faktisk midt INDE i et projekt - projekter som jeg ved kan tjene flere tusinde kroner i måneden. Jeg ved rigtig meget om søgemaskineoptimering - jeg kan skrive nogenlunde rent, og lave nogle "decent" artikler, som folk kan finde nyttige, og reelt bruge.

Man kan så sige, at jeg måske kunne sælge nogle af de projekter jeg laver - men heller ikke det kan jeg få mig til, da jeg ved at de som køber projektet, vil tjene beløbet ind 10 fold i løbet af kort tid  - noget som jeg selv ville være i stand til at gøre hvis jeg fandt motivationen.

Det er som om jeg er blevet doven og ugidelig? Det er som om jeg ikke VIL tjene penge? Nogle ting som jeg KAN klarer på et par timer, tager gerne 2-3 dage nu, da jeg liiige skal læse nyheder - liiige have en pause i ny og næ - liiige dit og liiige dat.

Projekterne interessere mig meget, og jeg er meget spændt når jeg får idéerne og brainstormer derudaf. Men når det kommer til handling (just fucking do it) - så gør jeg det bare ikke.

Det er som en video jeg engang så (hvordan skaber man sult i paradis??) - denne gælder dog ikke på diæt-fronten - for der kan jeg sgu sagtens blive sulten. MEN! også her er problemet der.. Jeg ved hvordan jeg taber mig, jeg ved en masse om fitness og motion, men når det kommer til at smide de 15-20 kg. jeg skal smide - så kan jeg ikke tage mig sammen til det - trods at jeg ved jeg kan gøre det relativt hurtigt og sundt.

Nogen som har oplevet noget lignende, og nogen der ved hvad jeg skal gøre? Jeg forsøger VIRKELIG at tage mig sammen, og sige til mig selv "kom så knægt - du ved du kan gøre det". Men lige meget hjælper det.

Jeg HADER at jeg ikke kan udnytte det potentiale jeg har! 20% bliver udnyttet - resten er SPILD!

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Morten,

Jeg er ked af det korte svar, men du er simpelthen bare tilfreds med hvad du har, selvom du skriver en lang liste om at det er du ikke, men det viser dine resultater.

Der er nu ikke noget galt med at være tilfreds med hvor man er, og måske du bare skal se det i øjnene ? Det er da lige meget hvor meget andre tjener, hvis du er tilfreds hvor du er.

Hvis du nu alligevel ikke er tilfreds, så skriv en liste med alle de ting der irriterer dig i din hverdag, fordi du ikke kan leve det liv du vil. Der efter skriver du en liste med de ting der skal til før end du bliver endelig tilfreds.

Et eksempel : hvis du vil bo i et andet og dyrere kvarter, så skriv ned hvorfor du er utilfreds med hvor du bor nu, og så kig på nettet efter drømmeboliger og tag ud og se på dem til åbent hus. På den måde kan du skabe drivkraft.

Men altså jeg er 99 % sikker på at du allerede er tilfreds, du tror bare du skal nå noget mere, fordi der er nogle normer der siger det.

Nogle er tilfredse som munke uden noget, andre skal bo i første række på strandvejen. Ingen af tingene er forkerte. Der hvor det bliver forkert, er hvis du aldrig bliver tilfreds, eller hvis du lever så langt under din standard ( som du kun selv kender ) at det går udover dit selvværd.

Jeg er selv tilfreds pt, og tager det også stille og roligt. Jeg kan dog også godt lide luksus, så jeg giver den en skalle en gang imellem alligevel. Men jeg ved at når jeg har nået et vidst luksusniveau, så bliver det ligegyldigt for mig. Det betyder så ikke at jeg vil slække på mig arbejde, fordi det laver jeg , fordi jeg kan lide det ( for det meste )

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 17:07

Det er da meget nemt! Bare outsource opgaverne! ;-)

Nej, jeg tror vi alle kender følelsen af et projekt ligesom bliver for meget, og keder os. Jeg går selv meget passioneret ind i projektet, og kan pludselig få nok.

Hvad jeg efterhånden har lært er at det er vigtigt at have flere projekter på sidelinjen. Det nytter ikke kun at køre ET projekt - så går jeg i hvert fald selv død. Så mit råd: Find flere projekter.

Hertil kommer hele personal development tilgangen:

• Du er tilfreds med hvad du har
  • Du føler ikke du fortjener succes
  • osv. osv..
Jeg kan klart anbefale noget Anthony Robbins eller lignende.. Så får du styr på dine tanker.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 17:28

Du mangler sulten - du er tilfreds. 

Jeg tror ikke du er alene - jeg ved det :-) Nogen taler ligefrem om BMW effekten. Når man/nogen/du har tjent til den største BMW eller hvad du nu ønsker dig er der ingen grund til at arbejde mere. Hvad vil du have? På de stadie i karrieren går mangen en iværksætter i stå. Er det der du er nu ?

Her er mit råd: Keep it timple stupid:

Lav en dosmerseddel enten på en blok papir eller via din pc/smartphones kalender. Så starter du med at skrive 5-10 mitte små ting ned på sedlen a'la

- spids blyanten

-skriv webside XX om emne XX

- ret html på siden XXX bla bla

- køb en bla bla på nettet

- kontakt 3 personer og spørg om de ikke vil linke til din artikel om XX som du lige har skrevet 

- find selv på 3 ting mere du skal den dag..

- gå en tur på 3 KM hen til XX og tilbage igen

Nu er du langsomt igang - i morgen laver du en ny seddel med 10 nye ting på. Det skal være små ting - ikke sindsyge store ting. DU skal være færdig med sedlen før du tager hjem.

Hvad med at outsource det du ikke selv kan/vil/gider lave ? 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:32

Jeg gætter på du er som 99% andre idémagere. Det er sjovt at få idéerne, men knap så sjovt at udføre dem fordi du ved at det er der det rigtige arbejde og skuffelsen ligger hvis du ikke er god nok og det ikke bliver den success du bilder dig selv ind det kan blive.

Det er det nemmeste i verden at drømme om at ens idéer kunne blive til en hel masse og forestille sig at andre kunne tjene millioner på ens idéer, så længe ingen af dem kommer længere end til lancering og så dør hen.

Det bedste middel mod den slags er ikke motivation, men fokus. Beslut dig for hvad du vil satse på, afslut de andre projekter og så brug kræfterne et sted, og lad være med at bruge undskyldningen om at du lige skal arbejde på en anden idé et par måneder overfor dig selv.

Overspringshandlinger kommer som regel fra dårlig selv-organisation (at man ikke ved hvad den næste opgave man skal lave er) eller fordi man er bange for at skulle stå til ansvar for det man lige har lanceret og så finder man på et nyt projekt som er meget bedre, fordi der ikke er noget farligt i idéfasen og ikke noget man skal stå til ansvar for. Det er samme årsag til at sælgere generelt altid helst vil sælge den næste version af et produkt i stedet for det aktuelle fordi man så kan blive ved med at sælge drømmen om at alting bliver bedre i morgen.

Hvis det er fordi du er bange for at du ikke "Når" alle de andre fantastiske idéer du har så snyd dig selv mentalt og sig at det næste år bruger du på den samme idé og du re-evaluere ikke den beslutning før der er gået et år.

Hvis du re-evaluerer din fokus-beslutning hver eneste dag du står op eller måske endda flere gange om dagen, så tillader du dig selv at skifte fokus så ofte at det manglende fremskridt for dine projekter hele tiden kan undskyldes med "ja, men jeg skulle lige".

Der er ikke noget galt med at læse nyheder og hente kaffe m.v. det er først et problem i det øjeblik du giver de små ting skylden for at du ikke når dine store ting. Du skal hente uendelig meget kaffe og læse uendelig mange nyheder hvis det skulle være årsagen til at du ikke kan nå dine ting.

Du kan læse en masse "arbejd smart", "4-hour work week" osv bøger og finde ud af om det kan hjælpe dig, men du kan også overveje at tage den beslutning som de fleste med success har måtte tage på et tidspunkt; nemlig hvad du ikke skal bruge tiden på. Det er ikke så nemt, men at lære at sige nej, ikke bare overfor andre, men også overfor sig selv og sine egne idéer er det bedste man kan gøre for at have en chance for at et af ens projekter lykkes.

Endnu en gang må jeg tillade at henvise til Wil Shipleys blog omkring værdien af en idé og for den sags skyld også værdien af et projekt der kun kommer til lanceringen, hvilket jeg tillader mig at siddestille med en idé:

http://blog.wilshipley.com/2011/04/success-and-farming-vs-mining.html

"My success is because I worked to make the idea real. A lot. All my life. Starting when I was 12, I learned to program, and I’ve programmed every spare moment since. I didn’t become a millionaire until I’d worked at it for eighteen years. There was no genius idea I had. I just kept working, hating what I did before, and working some more to make it better.

The idea part is cheap. Try to think of an idea that’s actually worth something on its own. “I wish I’d thought up the web browser.” Bullshit. The web browser had been thought up at least twenty years before those high-energy frogs coded one up on NeXTstep (c.f. Dynabook, 1968). It was theactual shipping product they wrote that caused the internet revolution, notthe idea."

og en der er lidt mere passende på personer der aldrig kommer videre end til lanceringen

"The people who really change the world are farmers. Steve Jobs works constantly on his products, every waking minute of every day. He lives and sleeps and breathes them. He's obsessive and crazy and kind of scary — but he's trying to build something. He didn't just say, "Here's my idea: smart phone! BAM! Go make it happen. Ima jump in the sauna." That simply doesn't work. God is in the details. In the implementation.

The most amazing thing about getting to go to TED was discovering that all the people I admire are farmers. The doctors and DNA-researchers and dancers and chocolate-makers and oceanographers and cosmologists and investors all have one thing in common: they are total nerds. They work on the thing they love literally all the time. You can't talk to them without talking about their passion.

The secret of success turns out to be so incredibly simple: Work your ass off. Really care about what you're creating, not the fame or fortune you'll get. You'll succeed."

Så find den ene ting/projekt du er så interesseret i at du vil kunne holde ud at arbejde på kun det ene projekt de næste 20 år og blive ved med at finde måder at forbedre det på hele tiden. Så vil du se at problemet med overspringshandlinger, motivation og alt det andet er ligegyldigt, for når du først har besluttet dig for at det skal være den ene ting du vil arbejde med og du ikke giver dig selv lov til at lave alle de andre undskyldninger, da vil det ene projekt have langt stører chance for success. Det gælder endda selv hvis det er en dårlig idé fra starten, fordi du rent faktisk arbejder på den, forbedrer den hver dag og ikke bare fantaserer om hvor fantastisk det kunne blive hvis du gad.

Fra København
Tilmeldt 17. Jun 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Morten

Jeg kan 100% sætte mig ind i din situation. Jeg har været i den i et godt stykke tid, og nu handler jeg. Jeg har gennem min periode prøvet at lægge mærke til mønstre som gør at jeg ikke får lavet noget. Jeg tror i modsætningen til Jimi, at du overhovedet ikke er tilfreds. Det du er, er at du er i din komfort zone. Du har det ikke skidt nok til at du gider at gøre noget ved det, og du har det ok nok til at overleve dag til dag. Du skal ud af din komfort zone og gøre nogle ting som udfordrer dig, som gør dig en smule bange. Som du er begejstret for.

Jeg havde samme problem med at jeg færdiggør mine projekter halvt, og nu er det faktisk blevet så slemt at jeg ikke engang kommer meget længere end ide fasen. Det er pisse irriterende, rent ud sagt. Jeg aflyser aftaler, for at jeg skal gå i gang med et projekt, men kommer så ikke i gang når jeg sidder med det. Det bliver jeg sur over, og så bliver jeg sur over at jeg ikke får set mine venner, fordi jeg har så mange ting der skal ordnes, men hvis jeg bare ordnede de ting som jeg skulle når jeg havde tid til det, ville det ikke være et problem. Jeg var også lige ved at lade være med at skrive dette indlæg, men så pressede jeg mig selv, for jeg ville gerne hjælpe til hvis jeg kan. Og det er fordi det tilfredsstiller mig at hjælpe andre, og det skal du også have ind i dine projekter. Opgaven skal tilfredsstille dig. Nogle ting som har hjulpet mig:

1. Livsstils design. Sæt dig ned og tænk over hvordan du godt kunne tænke dig at leve dit liv. Find ud af hvad det er der gør dig glad. Er det at hjælpe andre, designe ting, løse problemer osv. Hvordan kunne du tænke dig at arbejde, bo, din familie. Klip nogle billeder ud, hæng dem op på væggen. Så hver gang du går forbi, ved du hvorfor du arbejder på projekter. Det er din motivation. Der skal være en grund til at lave et projekt, og penge er ikke nok i mit tilfælde.

2. Deadlines. For mig er det vigtigt at jeg har en deadline for hvornår en ting skal være færdig. Det er dog ikke nok for mig at sætte en selv, for så rykker jeg den bare. Så jeg involverer andre mennesker i mine deadlines for at jeg står til ansvar for et andet menneske. For så ved jeg personligt at jeg får det lavet. Det kan godt være jeg begynder et par dage før deadline, men så arbejder jeg også 24/7.

3. Det er super vigtigt at projektet du har gang i, er noget som tilfredsstiller dine indre følelser. For mig er det meget vigtigt at mit projekt er udfordrende. Faktisk lidt for svært til at jeg bare kan lave det. Det skal være så svært at jeg bliver nød til at presse mig ud i situationer, hvor jeg ikke føler mig helt godt tilpas. Det kan være at holde et foredrag for en forsamling, undervise andre indenfor mit felt osv. Jeg kan dog godt lide at undervise andre, for så føler jeg at jeg giver noget videre, og at jeg kan hjælpe en anden person. Derfor kan et projekt bl.a begejstre mig.

4. Lav mål og del mål. Når jeg starter på et projekt skriver jeg formålet ned med projektet. Så skriver jeg 3-5 ting ned som er de næste steps i projektet. Hvert step må ikke tage mere end 10-15 min. For så ved at jeg, hvis jeg ikke tager mig sammen til at lave meget, så får jeg da i det mindste lavet lidt.Det er også nemmere at komme i gang når ved det ikke tager så lang tid. For så når jeg endeligt får sat mig, kan jeg næsten ikke stoppe alligevel.

5. Balance. Der skal være balance mellem arbejde og fritidsinteresser. Jeg har fundet ud af, at når jeg har været sammen med vennerne hele weekenden og hygget mig, får jeg lavet en del mere i hverdagene. Jeg føler mig glad, og når jeg er glad yder jeg meget mere. Det tror jeg gælder for os alle. Så du skal ud og lave nogle ting der gør dig super glad, for så kommer det andet automatisk.

6. En sidste ting som har virket godt. Det er at have en "irriterende" ven der insisterer på at du skal med til det ene eller andet. Jeg har det med at jeg godt kan finde på at bare sidde derhjemme, fordi jeg ikke kan tage mig sammen til at tage ud. Så én der ringer og siger "kom nu!", er en super ting. Husk at takke dem for det :) Det kunne også være på projekt siden. Der er det så bare meget vigtigt at det er et motiverende "kom så!", og ikke et kommanderende. For det virker stik modsat på mig i hvert fald :)

Disse ting har hjulpet mig meget på vej, men det har taget noget tid, og måske ikke så meget som det kunne. Det der har hjulpet mig mest er nr. 1. Livsplanlægning (læs den ofte, ændrer den om nødvendigt gang for gang). Det har resulteret i at jeg nu har sagt mit arbejde op som fast ansat, blevet konsulent på få timer om måneden. Opsagt lejlighed, solgt motorcykel og er i gang med at sælge resten. Jeg stikker af til udlandet, og presser mig selv at blive nød til at blive freelancer eller lave mine egne projekter. Så jeg har på en eller anden måde sat mig selv en deadline. Det er når pengene slipper op :) Plus at jeg altid har drømt om at være rig på tid, og det kommer jeg så til at være. Jeg har fået opfyldt 50% af mit livsstilsdesign. Nu kæmper jeg for resten.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej.

Tomasz

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 12:26

Hej Aminoer,

Jeg synes dette indslag er virkelig godt, så jeg tillader mig lige at bumpe tråden, for at se om flere iværksættere har nogle saftige tricks at byde på.

Hav en forsat god dag :)

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 12:35

Måske er du bare ikke den type person der skal køre videre med noget. Du har ideer, du er kreativ, du vil starte noget op.. Find dig en partner. Du står for at få ideerne udført, og så kan din partner tage den videre og sørge for driften og "tjene" pengene til jer. Imens kan du jo begynde på det du igen synes er sjovt.. Nemlig et nyt projekt.

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 13:27

Hej Morten,

Jeg synes jeg genkender dit problem. Jeg har ikke selv fundet en løsning, men har alligevel et par ideer.

Morten88:
Man kan så sige, at jeg måske kunne sælge nogle af de projekter jeg laver - men heller ikke det kan jeg få mig til, da jeg ved at de som køber projektet, vil tjene beløbet ind 10 fold i løbet af kort tid  - noget som jeg selv ville være i stand til at gøre hvis jeg fandt motivationen.

I det her tilfælde har jeg overvejet at finde en makker eller finde en ansat, som kan køre ens ting videre. På den måde har man stadig ejerskab over sine ting, og man vil blive motiveret til at blande sig, når vedkommende begynder at pille i det. Derudover vil man også få sparring.

Mit problem er dog at jeg ikke har råd til en ansat. Men har alligevel overvejet at finde en som måske kan nøjes med at arbejde x antal timer om måneden for f.eks 5000 kr./md

Derudover har jeg oplevet en stærk motivation når ting pludselig ikke virker ordentlig længere. Ved f.eks en ny java version, flash version eller andet. Eller en konkurrent laver noget endnu bedre. Man kan virkelig få ting lavet lynhurtigt og effektivt.

/Navnet

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:36

Hvad der motiveret mig sættet mig op som iværksættere med en stripper side, eller i mit alm liv

ingen informationer andre hjemmesider

ingen giver sin viden videre

jeg ved ikke alt ,men kan også mange andre i min branche ikke ved alt.

Målsætning vi hjælper hinanden alle samme og i sammenlet folk bliver alle bedre, hvad vis man ikke gør det , så har man fundet , noget du kan præge positivt.

derved find et sted , hvor du mener du kan præge en udvikling mod noget positivt , jo mere modgang jo mere ved du er på rette spor , for lige før det ser sortes ud ligger succes på vejen.

Tror på din ide ,giv aldrig op

ved mere succes vil tit blive endnu mere modtage fra konkurrenter , vær parat på , jo mere og bedre du bliver, svære bliver kontakte til din nærmeste konkurrenter, for alle arbejder imod dig.

Tænk videre vær stærkere end de andre , forbedre dig endnu mere og bevis du er bedste .

Hvad du kan gøre , vis vil opleve nye mål nævn miste 10 gange om dagen du er verdens bedst .

Skrig til verden , løb giv den en lykken og smil ud til verden , kram din kæreste , giv hende blomster ,

fokusere tænk lykkelige tanker , de andre tænker ikke positive tanker du har på hånd vundet kampen , for den kender kun den negative energi, så give dobbelt igen når der sker det værste, så når din chef skriger løb op og giv smil og tak for de denne tanke tit sker ved den negative chef eller leder mv. at man mister motivation, så vend det om giv , lidt positive energi ud

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)