Hej alle, jeg har brug for nogle råd fra alle som kan give det. Jeg har fundet på en god, simpel idé som jeg gerne vil ha'' solgt hurtigst muligt til et større firma a''la Ikea eller Jysk Sengetøjslager eller andre lignende firmaer, men jeg har ikke selv noget firma (og ej heller aldrig haft et, jeg sidder bare inde med idéen) og jeg aner intet om markedsføring. Hvordan sælger jeg min idé til et stort firma som f.eks Ikea og får den bedste økonomiske løsning for mig selv? Skal jeg selv kunne producere mit produkt? Eller vil man evt kunne sælge idéen og tjene på en procentdel at salget? Min idé er en videreudvikling af noget alle bruger, skal jeg alligevel søge patent på det og hvordan gør jeg det? Jeg ser meget frem til nogle gode råd. Med venlig hilsen Lennart Falk |
Hvordan sælger jeg en idé til et andet firma og får den bedste økonomiske fordel ud af det?
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
JA, du skal sørge for at få patenteret din idé, inden du henvender dig til en større virksomhed. De har ingen skrupler, når det kommer til at stjæle din idé, og lade dig tilbage med... ingenting! Kontakt Teknologisk Inovation, http://www.tekinno.dk/, som kan hjælpe dig videre... |
Hej Lennart Som Martin siger skal du beskytte din ide inden du går ud med den til virksomhederne. Der findes mange eksempler på hvordan folk er gået til store virksomheder og de ikke har været interesseret, men kort tid efter lancerer noget der ligger meget tæt op af. Det er efterfølgende meget svært at komme efter dem på, desværre, fordi patent er bestemt heller ikke billigt. Uden at kende meget mere til dit produkt, vil jeg sige det er nok altid godt at have en produktionsvirksomhed i ryggen, fordi der er meget få der selv producerer i dag, som f.eks. Ikea gør det. Jysk og mange andre køber ind hos leverandører, som f.eks. dig :). Men du skal være forberet på de presser dig helt i bund, det er jo det de lever af. Men ellers vil jeg råde dig til at få lavet noget profesionelt præsentationsmateriale også gå dem på klingen. Har du beskyttet din ide kan du jo bare gå til flere af de virksomheder og se om de er interesserede og hvem der gir det bedste bud. Held og lykke med det! |
Hej alle sammen, tak for jeres gode råd. Jeg vil prøve at følge dem alle. Mvh Lennart |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)