Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis blogprogram, som kan integreres og håndtere mange brugere?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej 

Jeg har lige oprettet mig som bruger i dag og det er første gang jeg besøger siten, så tilgiv mig, hvis jeg træder lidt ved siden af.

 

Jeg - eller d.v.s. en tekniker - er i gang med at lave en kombineret kommerciel og nonkommerciel web 2.0 brugerdreven website, hvor vi bruger gratisprogrammer, og så hacker vi dem, så de kan tale sammen. Ikke en hel nem opgave.

 

Jeg leder med lys og lygte efter 2 gode gratis programmer (som kan tale sammen med de øvrige) der kan tilbyde brugerne et bedre blogprogram end det nuværende, og jeg leder efter et program, som jeg kan bruge til boganmeldelser og hvor der ikke er begrænsning på antal karakter og hvor der kan sættes billeder ind.

 

Blogprogrammet skal give brugerne mulighed for både at vise billeder og lydvideo

 

Nogen der kan hjælpe?

 

På forhånd tak

 

Anni Løndal de Lichtenberg


 


Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Velkommen til Amino!

Wordpress is king :)


Husk at I ret ofte skal opdatere jeres "gratis software" for at lappe sikkerhedshuller, ellers bliver i ret hurtigt spammet i bund og det er både dræbende for dit community, men også for din båndbredde. Her er det dog min erfaring at dette er meget nemt med wordpress, alt efter for mange hacks man laver naturligvis.

Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Wordpress is king :)


Husk at I ret ofte skal opdatere jeres ''gratis software'' for at lappe sikkerhedshuller, ellers bliver i ret hurtigt spammet i bund og det er både dræbende for dit community, men også for din båndbredde. Her er det dog min erfaring at dette er meget nemt med wordpress, alt efter for mange hacks man laver naturligvis.


 

Kære Helmer,

 

Tak, jeg vil kigge på det - ehhh, lade min tekniker kigge på det.

 

Ja, det der med at skulle hente opdateringer, er et problem, når man hacker. Endnu værre er det med de programmer, som automatisk opdaterer, for det går ikke godt, når man har hacked. har prøvet det :-(

 

Jeg har allerede bøvl med spam :-(((( og jeg bruger dagligt lang tid på at sidde og slette alle spam-kommentarerne.

 

Er der nogen her, som har en website, hvor I tilbyder brugerne blogmulighed?  Hvordan gør I? Kører I det som et selvstændig del af websiten eller har I integreret blog-tilbudet?

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja altså min kone har et site der er ikke særligt funktionelt lige nu, mest fordi jeg havde "hacket" phpBB2 rigtig meget og ikke lige tænkt mig om mht til at dokumentere det og dermed skulle jeg bruge 1-2 dage hver gang phpBB2 kom med ny software... Det er nok fordi jeg ikke er tekniker og må derfor bruge ret lang tid på at sætte mig ind i tingene.

Det blev til sidst så omfattende at vi måtte flytte sitet over på en ny host pga forbruget af båndbredde. Det gjorde så at CMS systemet der var programmeret ikke virkede længere - hurra men det er heldigvis bare et hobby foretagene.

Nu er planen så at bruge købt software, hvor teknikerne går ind og opdatere for os (som f.eks. InvisionPowerBoard som jeg bruger på helmers.biz, dog unden at betale for opdateringer da det site også skal laves helt om fra scratch) men der er, for os, andre ting der er vigtigere lige nu.

Det er derfor min erfaring at det godt kan betale sig at bruge en lille tusse årligt på den slags, for de penge er tjent ind igen meget hurtigt i forhold til den tid man skal bruge på at opdatere. Hvis du får success med dit site kan du sikkert tjene pengene ind via adsense eller lign.

Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
''hacket'' phpBB2 rigtig meget

 

Den bruger vi også, og jeg ved at min tekniker har haft rigtig store problemer med at få den integreret, men nu er det lykkes og vi har ingen problemer haft....endnu.

 

Det er et mål i sig selv kun at bruge gratisprogrammer for os og ikke af økonomiske grunde, men af idealistiske grunde. Men undervejs har vi været ved at opgive flere gange....Nogen gange så er det temmelig dyrt og besværligt at være idealist ;-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)