Jeg vil blot høre om der er nogen der har tjek på lovgivningen vedrørende konkursbo?
Hovedsageligt tænker jeg på om man som privatperson eller virksomhed har ret til at få informationer om et konkursbo fra kuratoren, og om auktion på et varelager går i "offentligt udbud", som skal forstås på den måde om det er alle der har ret til at byde på det eller kun virksomheder/personer som kuratoren vælger?
Du skal anmelde dit krav hos konkursboet/kurator, ellers får du ingen ingen information, måske du kan læse noget i statstidende, men har du et krav og anmeldt det får du tilsendt cirkulæreskrivelser...
Som regel bliver tingene stort set givet væk i store kvanti til den som henter det og tager de omkostninger, kommer selvfølgelig an på hvilke ting det er så som maskiner, biler etc...
Det vil sige at jeg har krav på at få informationer hvis jeg skriver til kuratoren?
Du har ikke krav på informationer. Det er op til kurator at afhænde et konkursbo bedst muligt. Hold øhje med Statstidende og kontakt den pågældende kurator, hvis der er et bo som du kunne være interesseret i.
Men ved du hvordan det at afhænde konkursboet bedst muligt skal tolkes. Er det ved at afhænde det hurtigst og nemmest for kreditorer eller er det når man får mest værdi ud af virksomhedens aktiver?
Men ved du hvordan det at afhænde konkursboet bedst muligt skal tolkes. Er det ved at afhænde det hurtigst og nemmest for kreditorer eller er det når man får mest værdi ud af virksomhedens aktiver?
I en ideel verden er det at få solgt en virksomheds aktiver bedst muligt. Sådan er det sjældent i den virkelige verden. Meget ofte sælges ting i bundter og tit har advokaterne faste steder de søger hen.
Jeg har selv brugt det med at kontakte kurator i virksomheder som har min interesse og sagt at vi gerne vil give et bud på virksomhedens varer. De har været flinke til at sende en oversigt over varer til salg.