Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offentligt krav på info om et konkursbo?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer. 

Jeg vil blot høre om der er nogen der har tjek på lovgivningen vedrørende konkursbo?

Hovedsageligt tænker jeg på om man som privatperson eller virksomhed har ret til at få informationer om et konkursbo fra kuratoren, og om auktion på et varelager går i "offentligt udbud", som skal forstås på den måde om det er alle der har ret til at byde på det eller kun virksomheder/personer som kuratoren vælger? 

Håber på gode svar

Med venlig hilsen

Nikolaj

Mvh

Nikolaj

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:15

Hej Nikolaj

Du skal anmelde dit krav hos konkursboet/kurator, ellers får du ingen ingen information, måske du kan læse noget i statstidende, men har du et krav og anmeldt det får du tilsendt cirkulæreskrivelser...

Som regel bliver tingene stort set givet væk i store kvanti til den som henter det og tager de omkostninger, kommer selvfølgelig an på hvilke ting det er så som maskiner, biler etc...

Dog er det sjældent at en virksomhed med større aktiver går ned, typisk er aktiverne handlet inden konkursen..

Men du kan altid ringe til kurator, du kan se i statstidende hvem som er kurator...

/M

Fra Frederikssund
Tilmeldt 19. May 11
Skrevet kl. 19:41

Hej Olsen,

Det vil sige at jeg har krav på at få informationer hvis jeg skriver til kuratoren? 

Men vil dog lige prøve at se hvad jeg kan gøre. 

Jeg takker mange gange for din hjælp, og god weekend!

Hilsen

Nikolaj

Mvh

Nikolaj

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:26

Nikolaj Torp:
Det vil sige at jeg har krav på at få informationer hvis jeg skriver til kuratoren? 

Du har ikke krav på informationer. Det er op til kurator at afhænde et konkursbo bedst  muligt. Hold øhje med Statstidende og kontakt den pågældende kurator, hvis der er et bo som du kunne være interesseret i.

/Henrik Koudahl

Fra Frederikssund
Tilmeldt 19. May 11
Skrevet kl. 21:17

Hej Henrik,

Men ved du hvordan det at afhænde konkursboet bedst muligt skal tolkes. Er det ved at afhænde det hurtigst og nemmest for kreditorer eller er det når man får mest værdi ud af virksomhedens aktiver? 

Takker for dit svar, og god weekend!

Hilsen

Nikolaj

Mvh

Nikolaj

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30

Nikolaj Torp:
Men ved du hvordan det at afhænde konkursboet bedst muligt skal tolkes. Er det ved at afhænde det hurtigst og nemmest for kreditorer eller er det når man får mest værdi ud af virksomhedens aktiver?

I en ideel verden er det at få solgt en virksomheds aktiver bedst muligt. Sådan er det sjældent i den virkelige verden. Meget ofte sælges ting i bundter og tit har advokaterne faste steder de søger hen.

Jeg har selv brugt det med at kontakte kurator i virksomheder som har min interesse og sagt at vi gerne vil give et bud på virksomhedens varer. De har været flinke til at sende en oversigt over varer til salg.

/Henrik

Fra Frederikssund
Tilmeldt 19. May 11
Skrevet kl. 21:34

Okay, skrev også til dem her i går så håber på at få et svar primo næste uge. 

Siden du har haft erfaringer med at kontakte kuratorer, har du så erfaringer med Censor Revision nærmere bestemt afdelingen i Greve?

Mvh

Nikolaj

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41

Nikolaj Torp:
Censor Revision nærmere bestemt afdelingen i Greve?

Nej, Dem er jeg aldrig stødt på. Så der kan jeg ikke hjælpe dig.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)