Hej med jer der ude Jeg står i den situation at jeg overvejer at benytte mig af samme model som jeg er stødt på hos avissælgere. Ideen er at hvis jeg køber et avis abonnement så vil jeg modtage en notebook bærbar uden beregning. Hvis jeg vælger at benytte samme ide, hvor jeg vil sender en eller anden bærbar med uden beregning hvis mine kunder køber for x antal kr. er der så juridisk forskel, på om jeg sælger den bærbar pc, eller giver den med gratis som en bonus for at købe for et givent beløb. Nu tænker jeg også mest hvad jeg skal leve op til af krav med garanti osv. hvis den bærbar går i stykker, eller har kunden ikke noget at skulle have sagt når de har fået den bærbar som en "bonus" uden beregning, i forhold til hvis den bærbar går i stykker? Håber det giver mening, og der er nogle kloge Amino'er som har en kommentar til problemstillingen Mvh Guldberg |
Guldberg:Nu tænker jeg også mest hvad jeg skal leve op til af krav med garanti osv. hvis den bærbar går i stykker, eller har kunden ikke noget at skulle have sagt når de har fået den bærbar som en "bonus" uden beregning, i forhold til hvis den bærbar går i stykker?
Den slags er omfattet af samme reklamationsret som alle andre varer hvis der er tale om udlevering til en privat forbruger.
Hvis der er tale om erhverv, så kan du i dine betingelserne for samhandlen skrive dig ud af det.