Hej Jeg er idag ansat i en virksomhed som funktionær, jeg er ansat i en afdeling som arbejder med et andet forretningsområde end virksomhedens hovedaktiviteter. Ledelsen har en plan om at skille min afdeling ud i et selvstændigt selskab. Jeg er blevet tilbudt at komme til at indgå i ejerkredsen af den nye virksomhed. Det nye selskabs ejerkreds skal bestå af den nuværende virksomheds ejere og 2 nøglemedarbejdere (jeg er den ene). Det som der bliver lagt op til er at vi stifter det nye selskab også køber vi afdelingen ud af hovedselskabet. Ved der er en masse ting man skal være opmærksomme på i sådan en situation, men vil gerne have nogle input til hvad det kunne være, hvis der er noget jeg ikke har tænkt over. Desuden vil jeg høre om der er nogen som kan anbefale en god advokat i nærheden af Vejle med specialle indenfor ovenstående? |
Jeg har i flere omgange brugt Erik Svanvig ved Bent Skov & Partnere i Vejle til spørgsmål i forbindelse med anpartsselskaber og ejerskifte/udvidelse. Ham kan jeg godt anbefale.