Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg tage i timen?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at starte op selvstændigt som håndværker og er lige faldet over et par spørgsmål.

Hvis jeg f.eks. skal aflønne en ansat med 200kr i timen hvor meget skal han så tjene for at det kommer til at gå op for mig? Og hvad jeg kan kræve kunnerne i timen pr. køre time for et "hold" bestående af 3 mand der hver får 200kr i timen? Gerne også forslag til hvad jeg kan tillade mig at tage hvis man regner diesel og slitage af bil med i prisen. Tænker at køre prisen skulle være billigere end den arbejdende timeløn...

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over lønnen skal du betale feriepenge, ATP, AER, AES, ATP-fib, arbejdsskadeforsikring, barselsfond og (alt efter omstændighederne muligvis også) SH-betaling. Så du skal regne med, at en medarbejder koster mellem 135 og 145 % af sin løn. Altså: Hvis en medarbejder får 200 kr. i timen, skal du afsætte mindst 270 kr. i budgettet - og så tjener du ingen penge på det, heller ikke nok til at dække driftsudgifter som f.eks. biler, kontor og telefon.

Dbh
Anette Sand

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

I forlængelse af de 270,- Anette skriver tager du så: 

Husleje, Telefon, Værktøj, Biler og andre faste udgifter. for sjov siger vi det er 35.000,- + du har 3 mand ansat. 

270x3 = 810,-

37x4 = 148

35.000/148 = 236,5

Ialt = 810+236,5 = 1046,5 

Dvs. at hvis du vil arbejde gratis med faste omkostninger på 35.000 skal du tage ca. 1050 i timen for 3 personer. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

med baggrund i mit medejerskab af et større tømrerfirma kan jeg sige følgende.

Det er for meget med 200 kr i timeløn til din medarbejder - jeg vil anbefale omkring 175 kr. i timen, som har du da 25 kr. at forhandle med.

Du skal regne med mindst 40% i sociale omkostninger til medarbejderen - dvs. 175x0,4=70,- kr. pr. time - herved koster en medarbejder, som får 175 kr. i timen firmaet 175+70=245 kr. pr. time.

Hertil skal du vurdere hvor store udgifter du har i virksomheden til bygninger, maskiner, biler, drift m.v. - umiddelbart vil jeg tro at 15% på timelønsudgiften = 245x0,15=36,75 kr pr. time bør dække dette (dette kan dog variere meget).

Nu kommer det sjove - hvad skal du tjene?
Jeg vil tro at 10% ovenpå alle udgifterne må være rimeligt - dvs din salgspris bliver 1,1x(245+36,75) = 310 kr/time excl. moms.

Hertil tillægger du udgifter til materialer + 15%, leje af materiel + 10% samt eventuelle underentreprenører + 10%. Kørsel afregnes med 3 kr/km - alt sammen er før moms.

Held og lykke.....

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke lige hvilke område det er, men jeg vil også sige at 200 er lidt for meget i disse tider for en startløn.

Gør som en anden siger her i tråden tilbyd 175,- det er 3x175= 525,- du har i udgift KUN til løn, men så kommer alle de andre udgifter. Men gang det med 2 så går du ikke helt galt i byen, med mindre at du har lavet vildt mange udgifter til dig selv. Så ca 1050 pr time for 3 mand, så er du dækket til dem. Så skal du vel også tjene lidt selv ;-) 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

qweqwe:
Jeg vil tro at 10% ovenpå alle udgifterne må være rimeligt - dvs din salgspris bliver 1,1x(245+36,75) = 310 kr/time excl. moms.

Og kommer du meget over ovenstående beløb bliver du ukonkurrencedygtig.

Det er at finde balancen og den ligger for håndværker på. ca. 300 - 350 ekskl. moms.

Der er nu selvfølelig forskel på håndværker, hvis det er El og VVS, så kan du tillade dig at fakturer meget højere. ca. 450 kr. ekskl. moms.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis folkene skal have 200,- i timen, så skal din timepris være min. 400,- + moms, eller er der ikke penge til drift, biler, telefoner, forsikringer, arbejdstøj, sygedage osv..

Derudover skal du regne med spild i form at arbejde der skal laves om, når folkene kvajer sig, manglende materiale leveringer, trafik problemer, altså uforudsete ting der gør at der er spildtid på folkene også.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)