Dejligt at se så gode profiler herinde og så professionelle folk som bruger sin fritid på at hjælpe nye iverksætterer. Vi har et firma placeret lige pt. i København. Vi begge arbejder i DK på fultid, men tænker på at sige vores job op, da vores firma kører ret godt. Vi har lejet et lager i Sverige og købt en varevogn (.se registreret) til at køre ud med vores varer da vi generelt sælger store møbler. Vi bruger idag et logistic firma (.dk) til at varetage vores opgaver til at sende pakker ud til kunderne i Danmark samt til Sverige. Pt. kører firmaet som enkeltmandsfirma, og vi påtænker os at åbne et aps i Danmark. Samtidig har vi tænkt os at åbne et datterselskab i Sverige. Vi er meget i tvivl om hvad der er mest økonomisk for os at gøre i denne situation, da vi ikke vil af med vores danske firma samt de billige fragtpriser herfra, samtidig skal vi udvidde til Tyskland samt Finland hvis muligheden viser sig. Vores spørgsmål er følgende (Danmark kontra Sverige)
Vi er som sagt meget forsigtige og ved faktisk ikke hvordan vi skal hånterer situationen . Vi har indtil nu følgt en den herinde og besluttet os for at spørge herinde, vi håber selvfølgelig vi kan få svar på nogle af vores spørgsmål. Vi håber på at nogen kan/kender dette område der kan give os nogle guldkorn. Venlig hilsen Alpacino |
Hvad er skattemæssigt hensigtsmæssigt .se/.dk ?
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Jeg er ret skuffet over indlægene er der virkelig ikke nogen som gider at hjælpe os dette spørgsmål ????? Der må være en som gemmer sig derude, som kan disse ting. Vær venligt at læse vores spørgsmål igen, og brug 5min på os, vi har virkelig brug for hjælp. VH/Alp |
Kan hvad om jeg må spørge ? Der er ingen facitliste i form af ja nej svar til de spørgsmål du stiller. Nøgleordet er ganske enkelt individuel rådgivning baseret på lidt mere end de sparsomme oplysninger du giver her. Hvis man kunne få løst problemstillinger alla dette via et indlæg på en hjemmeside var der nok ikke så mange som brugte revisorer, skatterådgivere og advokater i dette land. Et forum som dette er egnet til at søge enkelte spørgsmål besvaret, eller give et hint om hvilken retning man skal i hvis man overvejer at omstrukturere sin virksomhed eller lignende, men du kan ikke forvente dig at få en komplet løsning serveret på et sølvfad. Risikoen for at der mangler vigtige oplysninger/facts er ganske enkelt for stor. Herudover syntes jeg generelt du fokuserer for meget på priser og økonomi. Der er også en driftsmæssig side af sagen som er mindst lige så væsentlig. Se nedenstående: Vores spørgsmål er følgende (Danmark kontra Sverige)
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Vi har allerede idag taget kontakt til en advokat, håber de kan svarer de fleste spørgsmål, det er som du siger et mere omfattende emne, men kunne have været rart at lave en opskrift for ny flyttere til udlandet hvordan de eventuelt skulle forholde sig til de gældende omstændigheder. Tusind tak for de hurtige svar. Vh/Alp |
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)