Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra Kina til Aarhus havn.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi står lige på nippet til, at skulle bestille en sending vareprøver fra Kina. Det er første gang vi prøver at få varer leveret ind til havn fra Kina. Vi har fået dette svar fra vores leverandør:

"We will only deliver the goods to Aarhus seaport and we will provide Bill of Loading, Commercail Invoice and Packing List documents to you. 

You need to have your own forwarder to handle the Customs Clearance and deliver the goods from the harbor to your company address"

Er der nogle herinde fra Amino der kender nogen eller som selv ville kunne være behjælpelig med en "forwarder", og hvad koster det typisk? Vi kan godt selv hente varerne ved havnen, så de behøver ikke at blive leveret til en adresse.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:37

Prøv at forhøre din leverandør, om han ikke kan sende det med kurér istedet - Der får du levering til døren og når der er tale om vareprøver (mindre forsendelse), så vil det umiddelbart være en bedre løsning. 

Du kan alternativt ringe til Scan Global, DSV, DHL, Fedex, Kühne & Nagel m.fl.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 16:53

wecan:
en sending vareprøver fra Kina.

Hvor stor er den sending mht. vægt / volumen?  Du vil normalt kunne have 1½-2 kubikmeter gods før det kan betale sig at få varerne hjem med skib.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 21
Fra  ECO2BIKE Skrevet kl. 17:04

Shipping agenten for det rederi varerne er sendt med ringer dig op når de nærmer

sig dk. Du kan også se hvilket rederi varerne sendes med på B/L'en og selv søge

agenten på Aarhushavn's website!

SN

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:09

Hej.

Jeg kan godt hjælpe jer med at få ind i DK mv., men den måde din leveranfør vil sende godset er den dyrest måde for dig og kan gøres billigere. På forsendelser på op til 1000kg plejer der at være mindst 1000 kr. at spare.

Som ravn skriver skal vi vide hvor meget du har, men du er velkommen til at kontakte mig og jeg kan fortælle dig om mulighederne for at få det billigere hjem.

Hilsen Sune

Import Consulting and Services

Tlf: 70 20 75 11  /  ics@forwarder.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 19:35

Hej

der findes rigtig mange forwardere som vil kunne klare denne opgave... hvis det kun drejer sig om indfortoldning kan SKAT hjælpe med dokumenter & udfyldning heraf - ellers kan I betale Jer fra opgaven, som I selv foreslår, gennem en forwarder. Jeg vil foreslå at I tager kontakt til et par forskellige forwardere og indhenter priser til sammenligning. Jeg vil anbefale UNO transport, der har jeg en rigtig god kontakt. Lad mig vide om det har interesse.

Mange hilsner

Heidi

Tilmeldt 9. Oct 08
Skrevet kl. 22:04

Hej igen.

Problemet er ikke at finde en forwarder/speditør til at fortolde, levere mv. Problemet i det set-up leverandøren foreslår her er at det bliver sendt under betingelserne CIF til Aarhus Havn hvilket gør at rederiet/co-loaderen opkræver store omk. for at håndtere forsendelsen som man som modtager ikke kan slippe for...

Hilsen Sune

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:42

Tak for alle svarene Amino. 

@Monin

Det første tilbud vi fik var med kurer og det kostede 1.320 euro. Så det var jo vanvittig dyrt, må være med fly.

@Ravn

Det vejer 220kg og fylder 1,5CBM, så ved ikke om vi skal høre ham om en anden måde? Han er jo bare kommet med kurer til 1.320 euro og så med skib til 60 euro.

@Stig Nielsen

Så du vil mene det er noget vi selv kan sørge for at modtage?

@ics

Altså vil mene 60 euro er en fin pris?

Mht. CIF, ville det så være en FOB vi skal ud i at få dem til at vælge?

@Heidi

Tak for svar, hvis det selv kan lade sig gøre at vi står for det, gør vi bare det. Men vi skal nok lige vende tilbage hvis det bliver aktuelt.

Tilmeldt 9. Oct 08
Skrevet kl. 23:09

Yes we can ;o)  Ja det skal være FOB, og der kan du så begynde og snakke med forwardere om deres priser mm = hvis din leverandø altså accepterer FOB.

Prisen på de Eur 60,- skal du ikke stirre dig blind på, for når det ankommer til DK bliver du afregnet lign det her:

LCL SERVICE CHARGE:     DKK 206 per Ton, min 1 ton

TERMINAL FEE:                  DKK 65    per 100 kg, min 1 ton , 1:3

SPEDITION:                        DKK 550 per shipment

CUSTOM reg:                       DKK 145 per shipment              

ISPS:                                  DKK 110 per shipment

ISF:                                     USD 119 per CBM/Ton

Det giver ialt cirka Dkk 2285,-  - som jeg til sammenligning kan gøre for cirka Dkk 950,-

Som nævnt vil jeg gerne hjælpe videre så du får spurgt leverandøren om de rigtige ting så du kan få afklaring i sagen. Hvis leverandøren kun vil sende varerne til dig Ex-Works er dette forsat billigere end det bliver sendt CIF.

/Sune

Import Consulting and Services

Tlf: 70 20 75 11  /  ics@forwarder.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 09:23

wecan:

@Ravn

Det vejer 220kg og fylder 1,5CBM, så ved ikke om vi skal høre ham om en anden måde? Han er jo bare kommet med kurer til 1.320 euro og så med skib til 60 euro.

Når du er oppe i den størrelse vægt / volumen vil skip være fornuftigt. En alternativ mulighed som er noget dyrer men også meget hurtige er almindelig luftfragt.  Kurer bliver typisk alt for dyrt.

Som andre også skriver er de 60 Euro jo kun en meget lille del af de samlede fragtomkostninger.

Vær iøvrigt opmærksom på at ved CIF er dit gods godt nok forsikret men forsikringen dækker ikke over tyveri eller bortkomst af dine vare.

Jeg vil anbefale dig at du køber varerne Fob (havn kina) og får en dansk speditør til at hjemtage varerne for dig, så ved du med sikkerhed hvad du totalt kommer til at betale. 

Jeg har selv rigtigt gode er faringer med Primecargo som har kontorer i kina.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)