Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"service" hos host og webmaster

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har et spørgsmål angående webmastere og hosts generelt. Vi valgte i sin tid en løsning til hjemmesiden, som jeg ikke ville have valgt i dag, da vi nu har lidt mere erfaring, men vi har brugt meget tid og penge på at få det til at se nogenlunde tilfredsstillende ud, udfra det budget og tid vi pt. har.

Problemet er, at vi har en lang liste af forbedringer vi skal have lavet, ting der gør vi vil rangere højere på søgemaskinerne, og ting der ville forbedre troværdighed og service på siden.

Og så kommer det egentlige spørgsmål. Er det normalt at der hos hosts og webmastere rundt omkring, er en uges svartid på mails eller mere? Det er efterhånden sådan, at er der ting vi skal have lavet, skal jeg næsten skrive med store bogstaver, at jeg skal bruge en ambullance :) I starten var de hurtige, men nu er svar på 7-14 dage mere normalt, og hvis der ikke rykkes er det længere, eller kommer ikke. Personligt ville jeg egentlig hellere smide dem ud til højre, men det er svært, når der er investeret så meget tid og penge i siden.

Vi har en amerikaner jeg og og min kompagnon kender fra da vi boede i USA til at håndtere vores andre 2 sider på det vi ikke ønsker selv at lave, og han er lynhurtig og dygtig, og vi kan få et samarbejde igang med ham om projekter og større ting, men det er håbløst med dem i tilfældet her. At man har travlt forstår jeg godt en periode, men dette har stået på i månedsvis, og ser ikke ud til at blive bedre. Jeg er ved at gå op i limningen, når jeg ser på deres hjemmeside, hvor mange glade kunder de har der har valgt deres løsning, og jeg ser de stadig kører kampagner og tilbud rundt omkring, selvom de efter min mening overhovedet ikke har resourcer til at betjene dem de har i forvejen.

Er det bare os der er nogle snobbede brokkehoveder? Tager det så lang tid hos jer andre?

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37
Hej,

Det lyder ikke som et godt sted du har fået lavet og hosted dit web-site.

Det er ikke god service at der er så lang tids svar pr. e-mail, i al fald ikke hvis andet er aftalt. Dog mener jeg - men jeg sidder også ved maskinen 24/7 - at det kan tage så lang tid at svare på en e-mail, om ikke andet blot for at sige at "vi er på din sag og vender tilbage", en besked som langt de fleste efter min erfaring, ser som et positivt tegn - slevom det måske tager 2-3 dage ekstra at få løst en opgave.

Er der noget der gør, at I ikke kan flytte Jeres web-site fra nuværende udbyder, ud over at du har brugt mange penge på den og ikke vil bruge samme bunke af penge igen? Og hvordan ser det ud, kontra penge for nyt site og penge du mister ved at dine kunder aldrig finder dig?

Jeg sidder her og har stor medføelse for at du har valgt en dårlig udbyder, specialt når jeg selv er udbyder af web-sites mm... Det er lige før jeg fristes til at tilbyde dig en gratis web-site eller en helt special pris, så du kan få gang i din forretning igen.
Hvad skal din hjemmeside kunne, hvad er krav til den mm?
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 13:51

Hey Kristian

Nej det er bestemt ikke alle der arbejder sådan i branchen, som du selv siger, kan der jo være spis belastnings perioder, men det bør jo ikke vare flere mdr.

Personligt så forsøger jeg at løse de indkommende opgaver inden for 24 timer (jeg har nogle faste kunder som sender lidt rettelser løbende) og hvis jeg ikke kan nå det samme dag sender jeg som minimum en email tilbage med det tidspunkt hvor jeg forventer opgaven er løst på. Hvis jeg modtager en mail med rettelser om formiddagen og først kan lave det sidst på dagen vil jeg ofte sende en mail tilbage til kunden og sige at jeg kigger på det senere på dagen.

Ligesom Thomas også skrev så køre min mail hele tiden når jeg sidder ved computeren, og kommer der en mail forsøger jeg da at svare inden for en rimelig tid.

Man skal behandle kunder som man selv vil behandles…. Det er der desværre mange som kunne lære meget af.

Men hvorfor skifter du ikke væk fra din nuværende udbyder, og finder en som tager dig seriøst?

God weekend.

Vh. Torben

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 15:11
Jeg har helt forståelse for at ting kan tage tid. Specielt hvis det er større rettelser og tilføjelser, og også at man ikke nødvendigvis kan lave det samme dag. Men jeg forventer at der i det mindste bliver svaret indenfor 48 timer, hvornår der er tid til opgaverne. I dette tilfælde fungerer det tit sådan, at jeg sender en mail eller 2 på ændringer vi vil have lavet. Efter en uges tid ved jeg ikke om mailen er mistet for ham, da der ikke er svar, så jeg sender en mail, og spørger om opgaven er modtaget, hvor svaret så tit er, at jeg lige må uddybe mit spørgsmål, som jeg jo specificeret i detaljer i de første mails. Jeg forventede bare man registrerede den slags på en konto under hver kunde, da man jo umuligt kan have det i hovedet, men det gør sig åbenbart ikke gældende, ihvertfald i vores tilfælde.

Vi kører selv med at svare til vores kunder, helst inden for 12 timer, ellers er vi klar over vi mister for mange kunder. Går der 24 timer, undskylder jeg den forsinkede svartid, og går der 48 timer eller mere, er jeg ved at sige det kan være lige meget. Så har man sendt sit signal om man enten ikke har tid, eller ikke er interesseret. Jeg snakker om bare at få et svar, ikke nødvendigvis at opgaven er løst.

Jeg ville gerne skifte udbyder hvis man kunne flytte hvad vi har af oscommerce over til en anden udbyder, men det er vel ikke muligt?

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 15:20
Angående krav til siden, så er betalingsdelen vi bruger, samt design tilfredsstillende for os. De ændringer vi står og vil have lavet, er bl.a noget automatisk indkøring af en mail til kunden, hvis f.eks et betalingsforsøg mislykkes, så vi kan "hjælpe med at betale", samt et kodesystem, så kunden efter handelen får tilbudt en kode der så kan indtastes af vennen der har fået rabatten, som så igen får en rabat at give til deres venner osv.

Derudover er vores side meget dårlig på søgemaskinerne, dog ligger vi højt på adwords nøgleord, men det betaler vi så også for, selvom budgettet vi kører med, endnu ikke er så stort. Jeg har været igang med at eksperimentere med optimering, meta tags osv, men der er fejl på editoren til forside osv, hvor jeg prøver at lægge ind, så vi ses meget langt tilbage, og får ingen "gratis søgninger". Det er et udplug af ting vi venter på, og som helt sikkert vil øge omsætningen på sigt. Det tager simpelthen bare for lang tid, og spildt for mange resourcer på at rykke og skrive det samme igen.

Tilmeldt 23. Aug 06
Skrevet kl. 15:21
Hej Kristian

Jeg er ikke Oscommerce expert men har dog arbejdet lidt med det.

Jeg kan ikke se det skulle være nogle problemer at flytte det hele, hvis du har adgang til at logge på database serveren ?

Mvh. Torben

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 15:33
Nu er jeg heller ikke lige Oscommerce tilhænger men det køre vel over en mysql/mssql database så det er ikke sådan lige til hvis han skal have alle data med jo.

Nogle gange kan det værre et større døj med det, især hvis hoster ikke ønsker at hjælpe eller man ikke har forstand på databaser.

Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.

Tilmeldt 23. Aug 06
Skrevet kl. 15:49

Daniel >> Jeg er bestemt heller ikke fan af det, men alle data ligger i en mysql db. Så hvis udbyderen vil udlevere de data burde det ikke være et problem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22
Der bør ikke være nogle problemer i at få flyttet en osCommerce shop. Hvis det er en hosted løsning hvor du ikke har adgang til php-filerne på serveren, kan der dog være problemer hvis din udbyder har rettet i sourcen for dig, ellers ser jeg ikke de store problemer i det.

Har du luftet din utilfredshed overfor din leverandør iøvrigt, ind i mellem hjælper det og så kommer folk igang igen. Dog er det stadig for dårligt, at de har givet en ''service'' som de har - selvom de retter op på det!

Der findes en række plugins til osCommerce som bla gør siderne nemmere at indexer for søgeamskiner og der findes sikkert også andre plugins som kan dække dine behov, så var jeg dig ville jeg kigge efter en ny leverandør af din shop-løsning og måske i samme omgang, kigge på noget helt andet end osCommerce, bare for at se hvad andre kan tilbyde.

God jagt :)
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 21:12
Utilfredsheden er luftet en del gange :) Jeg er normalt en flink fyr, indtil en hvis grænse. Derefter er jeg ikke bleg for at komme med min mening. For nogle måneder siden blev der så undskyldt p.g.a travlhed, og derefter gav vi noget længere snor, og sagde det var helt iorden i en periode. Nu har det stået på så længe, at vi ikke gider det mere, og har skrevet flere gange, at svartiderne ikke er acceptable, men det har ikke den store virkning.

Vi vil meget gerne skifte udbyder, men det kræver nok at vi kan flytte noget af det vi har betalt for at få lavet på det nuværende. Bl.a er jeg glad for betalingsdelen vi har bygget på, men vil gerne som sagt have mere på efter handelen, bl.a rabatter og mulighed for automails til kunder når der f.eks opstår problemer ved betaling. Jeg kunne forestille mig vi laver en os-commerce der er så professionel, som oscommerce nu kan blive, og scorer det erfaring vi kan gennem det, og f.eks om et år eller 2, bygger en ny side op. Vi har ikke tiden til at starte fra bunden på denne, da vi allerede er igang med en ny side i et andet projekt med vores amerikanske webmaster på de 2 andre sider.

Så jeg er meget interesseret i en ny udbyder, hvis det vigtigste kan flyttes over, har en god service, og ellers bare er positiv indstillet på at samarbejde om opgaver, SEO som vi meget gerne vil have forbedret m.m. Jeg er igang med at læse bøger om det, da vi mangler noget viden på det område, men det ville også være en fordel, hvis det er noget man er interesseret og har noget viden indenfor. Jeg vil meget gerne kontaktes, hvis det er noget man kan stå inde for og have nogle tilbud på.

Pt. har vi et login til administration, men selve programmering af siden har vi ikke adgang til. Vi kan indsætte html på siderne, indsætte eller tage bokse væk, men ikke kreere en ny boks f.eks. Jeg prøvede for nylig at lave en back up på siden, som ser ud til at ligge i en fil under vores administration, men hvor meget der er inkluderet i den back up ved jeg ikke. Så har det interesse, så send endelig nogle tilbud :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)