Hej Aminoere! Jeg er lige blevet konfirmeret i søndags, og står med en god sjat penge! Jeg har længe tænkt over hvad jeg ville købe, og blev enig i med mig selv at jeg kun ville købe en ting til 4-5 tusinde.. Derfor er jeg kommet til den konklusion at jeg gerne vil tage billeder, da jeg syntes det er ret så spændende og fascinerende at kunne gå rundt og tage billeder! Der er jo nærmest intet man ikke kan tage billeder af! Men nu står jeg jo så og mangler det kamera der! Så jeg har kigget lidt rundt omkring, og syntes jeg vil ha et som er for nybegyndere, men alligevel godt.. Gider ikke ud og investere flere penge i objektiver lige i øjeblikket så det bliver et 18-55 mm som der høre med til de fleste pakker, men her er dem jeg har kigget på: Nikon d3100 - I den pakke med nikon er der taske, SD kort, stativ og en 18-55 mm linse for 4868 kr., men så er der også en pakke uden stativ til 4553 kr. Canon 1100d - det er bare med en objektiv (18-55 mm) til 4000-4100. Canon 1000d - Men den er jeg lidt i tvivl om da den ikke kan optage video... Hjælp :)?
Best regards - Mads Grønning |
Fotograf - nu på fri fod!
|
Mange tusinde tak, og tak for det hurtige svar :) |
Hej Mads. Kan klart anbefale dig at undersgøe den blå Avis (dba.dk). man kan ofte finde kameraer såvel som objektiver i super stand til en god penge. Selv vil jeg anbefale Canon, 450d og op efter. Men som en gammel fotograf engang sagde, så handler det mere om glas (objektiv), end det handler om hus. |
Starter ud med et d3100 regner jeg med, vil lige hen i elgiganten og holde ved det :)! Eller også resten af kameraerne. Drømmer nemlig nogle ret heftige drømme om at jeg en dag er danmarks største fotomand, hvor man så lige flytter videre til U.S.A for at blive berømt! Det ville være livet, ikke? ^^ Ej, men regner med jeg starter op med en 18-55'er. I kan se nogle af de billeder jeg har taget her: Ved ikke hvad syntes i? |
Hej mads. Nikon D3100 er et fint begynder kamera. men vil du begynde og skyde på manuel, så er det ikke det bedste kamera, da der er begrænsede muligheder for at stille på blænden.. men ellers så læs lidt her: www.fotostart.dk Mvh Tobias. |
Hejsa Mads! jeg kan personligt anbefalde 1000D det har samme standarter som prof 4D. Rent pris mæssigt har fotocare nogle gange tilbud på en sampark med canon 1000D med standart lince 18-55 og så får man også en canon linse 75-300 med til ca. små 3500kr. Hilsen Hr Hansen |
Skrot Amoks http://skrotamoks.dk
Hej Mads På dba.dk kan du få et Canon 550D - der også optager HD video - til 4800,- http://www.dba.dk/canon-canon-eos-550d/id-73553413/ Hilsen Morten |
|
Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..