jeg har et spørsmål som jeg håber nogle kan hjælpe med da jeg ikke ved hvor jeg skal få hjælpen henne jeg har været bagud med mit rengskab da jeg har brugt forkerte menesker og har måte lave det om med enu flere omkostninger mit problem er at i 2009 har min års opgørelse stået til at tjene 300.000 kr men grundet ny brangse og underskud med den anden jeg havde før har jeg kun tjent 180.000 kr så jeg har betalt for meget i daginstution og sfo men dem nægter komunen at betale tilbage og det må de godt i følge loven det kan da ikke være rigtigt for har prøvet den modsatte vej også og der var de meget hurtige til at kradse ind mange tak |
Desværre er dette et af de områder, hvor kommunen har ret. Lovgivningen bygger på at alle indtægtsfohold er forholdsvis gennemskuelige. Lovteksten er som angivet nedenfor
"Hvis forældrenes aktuelle indtægter ændrer sig efter, at barnet er optaget i dagtilbudet, får bortfald eller nedsættelse af betalingen virkning fra begyndelsen af den måned, der følger efter datoen for ansøgningen til kommunen herom."
Med andre ord er der tale om at rettelser kun laves fremadrettet og ikke bagudrettet.
/Henrik