Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal et billigt regnskabsprogram inkl. gratis prøvepakke koste?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har i Billy's Billing for 14 dage siden lanceret det nye regnskabsprogram, som er målrettet iværksættere, selvstændige og mindre virksomheder. I første omgang kun for udvalgte beta-brugere, men inden for et par måneder bliver der givet adgang til alle.
Inden regnskabsprogrammet bliver tilgængeligt for alle, skal betingelserne for en gratis prøvepakke fastsættes – og DU kan få medindflydelse her i dette debatindlæg.

Jeg ved, at prisen er vigtig for dig
Jeg er selv iværksætter og ved, hvor vigtigt det er, at prisen er den rette – men hvad mener du, er den rette pris for et billigt og attraktivt regnskabsprogram skal være, hvis du skal bestemme?

Du be(stemmer) prisen – no bullshit
Her i indlægget kan du komme med forslag og idéer til både priserne og prøveudgaven. Der er ingen grænser – alle kommentarer og idéer vil blive diskuteret løbende og de bedste og mest realistiske vil blive implementeret efterfølgende. No bullshit!

Og hvad får du ud af det?
Jo du får sådan set lov til at være med til at bestemme, hvad prisen skal være og hvordan prøvepakken skal sammensættes og dermed få mulighed for at præge regnskabsprogrammet til dig og andre iværksættere. Nu starter vi med prisen og den gratis prøvepakke, men det er kun ét af flere debatindlæg. Vores brugere har højeste prioritet, så gør seriøst brug af din stemme nu og tag del i udviklingen af det ideelle regnskabsprogram for iværksættere. Amino’er som hjælper aktivt vil  få økonomiske fordele, der rækker udover en gratis grund prøvepakke af regnskabsprogrammet.

Smid et indlæg, hvor du tager stilling til følgende to ting:
1)   Hvordan ser den ideelle prøveversion ud for dig? 
Jeg er klar over, at når man skal vælge noget nyt, vil man gerne prøve det gratis og uden nogen former for forpligtelser. Nogen virksomheder giver 14 dage gratis med fuld adgang til programmet, andre er det gratis op til de første 500 posteringer. Men hvad mener du, der skal være med og hvordan skal det sammensættes? 

2)   Hvad skal regnskabsprogrammet koste?
Du skal både fastsætte en pris pr. faktura og en pris pr. mdr. Tanken er, at hvis man kun sender meget få fakturaer i sin virksomhed, kan man nøjes med at betale et lille beløb pr. faktura. Sender man derimod mange vil det være mere ideelt  at betale ét fast beløb pr. mdr.

Ps. Billy’s Billing er en seriøs virksomhed, som kræver mange penge at udvikle, så regnskabsprogrammet vil aldrig forblive gratis. Til de andre seriøse iværksættervirksomheder, som gerne vil prøve programmet inden de beslutter sig, vil vi gerne være ekstra large og gavmild – men før eller siden skal brugerne betale :-)

Min filosofi er “less is more”
Som du kan se, så forestiller jeg mig, at prisen for regnskabsprogrammet skal være blandt de laveste på markedet – og du kan se dem her. Dit bud kan være lige så godt som vores – og måske endda bedre :-) så skyd løs, men vær realistisk.

Jeg glæder mig til at høre, hvad du har at sige Wink
Det vil hjælpe mig, hvis du også argumenterer for, hvorfor den pris og prøvepakke, du foreslår, er ideel for dig. På forhånd tak :-)

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 19:06

Hej Toke,

En flot hjemmeside i har lavet - det bliver spændende at se om systemet lever op til det. Savner lidt en video eller et par skærmbilleder af systemet nu. Jeg er jo nysgerrig! :-)

Prisen afhænger nok af virksomhedens størrelse. Kan forestille mig at et stort firma som alligevel bruger mange penge på bogføring, regnskab, revisor etc ikke tænker så meget over om det er 89, 299 eller 499 pr. måned. Som forholdsvis nystartet enkeltmandsvirksomhed synes jeg at 99 kr. pr. måned er den pris hvor jeg stadig vil tænke at det er billigt. Det kunne med fordel måske lige være lidt billigere end e-conomic.

Glæder mig til at se mere og til at kunne prøve det.

Et lille spørgsmål her til sidst. Er det ikke noget med at danske selskabers regnskaber SKAL opbevares i Danmark ifølge en eller anden lovgivning. Dette kan måske være et problem med jeres valg af hosting udbyder.

Ib

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 19:15

Hej Ib

Tak for dine inputs - de er guld værd. Dem sætter jeg stor pris på. Du har nok ret, at for de større virksomheder er det underordnet om en pris er 89, 299 eller endnu mere. Vi statser dog kraftigst på de mindre virksomheder - dem som gerne vil have et brugervenligt regnskabsprogram, hvor de kan spare nogen af pengene på bogholder og revisor.

Tak for din ros - vi skal gøre vores bedste for at regnskabsprogrammet lever op til det :-) (vi holder hvad vi lover).

Godt du er nysgerrig ;-) Af samme årsag er der ikke lagt videoer eller skærmbilleder op (endnu). Det vil kun være beta-brugere, som til en start får adgang til dette - skriv dig op, så skal jeg nok lægge et godt ord ind over for de andre (Amino-brugere bliver jo behandlet lidt særligt) :-)

Mht. hosting så er svaret nej. Det centrale er, at virksomheden er registreret i Danmark og vi overholder den danske lovgivning. Som du kan se under vores funktionsbeskrivelse og sikkerhed, så følger vores setup finanstilsynets standarder.

Fra Vig
Tilmeldt 15. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Fra  e-moms ApS Skrevet kl. 21:48

Hej Toke,

Vi har selv kigget på cloud services da det er en ideel løsning for udbydere af web baserede services. Det er billigt at starte op med, det skalerer godt, det er sikkert, osv. osv.

Men vi har faktisk droppet det for øjeblikket på grund af denne udmelding fra Ervervs- og Selskabsstyrelsen: http://www.eogs.dk/sw22571.asp

Der står utvetydigt at regnskabet skal opbevares i Danmark eller undtagelsesvis i Norden. Skal det opbevares andre steder skal virksomheden søge en specifik dispensation. Jeg mener det er for bøvlet at kunden som en del af signup-proceduren også skal sende en dispensationsansøgning til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Det er også et problem som er beskrevet i nogle computer- og onlinemedier i forbindelse med udbredelsen af Cloud Computing generelt.

Med forbehold for nye ændringer, så ser det altså lige nu ud til ikke at være muligt. Skulle jeg tage fejl, så er det jo kun en god nyhed for både kunderne og os udbydere. Og så er det bare med at komme i gang med migreringen Big Smile

Det er iøvrigt en flot hjemmeside I har lanceret.

Med venlig hilsen

Sean

Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:01

Det her har ikke så meget med selve programmet at gøre, men hjemmesiden ser bestemt spændende ud! :-)

Jeg fandt dog en stavefejl, som kan have ret fatale konsekvenser for forståelsen.

Under tabben "Priser" står der ved abonnementet "Advanced" følgende:

"Til den erfarende"

Hvilket jo i hvert ikke er, hvad der menes! Ikke at det gør det store for mig, jeg kan godt regne ud, der skal stå "til den erfarne", men det ser lidt træls ud for potentielle kunder :-)

Men som sagt, så ser det spændende ud, og jeg glæder mig da lidt til at se, hvordan det kommer til at se ud.

Og skulle du en dag få lyst til at få det testet på HHX, så siger du bare til ;-)

Fra Hoyvík
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 182
Det er meget alm. med 1 krones prøvetid f.eks i 7 dage derefter fuld pris. God måde at undgå gratister på.

Prisen som den er nu er da meget attraktiv. Jeg bruger economic og skal jeg pege på nogle pros så er det:
- interface på flere sprog er godt når man outsourcer som jeg gør
- web services
- iPad versionen af economic er mellem mine favorit apps!

Hvis jeg skal komme med et provokerende forslag så skulle det være 2 ting:
1. Fordobl prisen og giv 50% til affiliates!
2. lav en ægte soap web service, så kommer apps og integration med andre systemer ret hurtigt!

Ellers ser det drøn intressant ud!

-chris, iPad on the move
Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 23:16

Jeg har kun svar til sp. 2

Jeg synes priserne er rimelige. Især den store pakke til 189kr (der er interessant for mig) lyder mega ok.

Dog forstår jeg ikke hvad I mener med "Abonnementnavn" i oversigten på pakkerne?

Og kan man lave faktura på andre sprog?

Og fantastisk hjemmeside, men det vigtige er jo hvordan det ser ud for jeres brugere?

Hilsen og god vind :)

Steffen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 01:26

Hej Toke

Spændende program I har udviklet - specielt den med Dankort betalingen :o)

Jeg har lige et par kommentarer og spørgsmål:

Små virksomheder kan også ske at have statslige kunder. Kan jeres system sende e-fakturaer i OIOXML og OIOUBL-format, som det kræver for at handle med statslige virksomheder?

Den automatiske beregning, som systemet foretager ved fakturering til EU-lande, gør den det ud fra en "IF momsnummer = THEN ingen moms", at at man jo skal have momsnummeret på EU-virksomheden for at kunne fakturere uden moms. Derudover: Er systemet måske lavet så smart at den selv går ind og tjekker om momsnummeret eksisterer?

Er der gratis adgang for ekstern bogholder og revisor?

Er der debitor-, kreditor-, bank- og anlægsmodul?

Foretages evt. afskrivninger automatisk i systemet (ved forud indtastning af stamoplysninger) eller skal brugeren manuelt beregne og taste beløbene?

Jeg får opfattelsen af, at systemet er meget baseret på salg og knapt så meget på fx køb, øvrige bankposteringer, omposteringer og afskrivninger. I skriver at man med jeres system slet ikke behøver at bekymre sig om man kender til regnskab, for det klarer systemet for een. Jeg kan personligt godt blive lidt bekymret, hvis en person som intet kender til regnskab pludselig står overfor at skulle foretage en ompostering eller en hensættelse. Har I taget højde for det? Evt. med nogle hjælp-til-selvhjælp guider?

Jeg forstår ikke rigtigt prisen. Fx Start-up pakken med 9 kr. pr. faktura. Vil det sige, at hvis man har 3 fakturaer om måneden og fx 40 øvrige posteringer som ikke har med salgsfakturaer at gøre, så koster det kun 27 kr.?

Husk at skrive tydeligt ved fanebladet Priser, om de er inkl eller ekskl moms.

I mangler at skrive jeres CVR-nummer på siden? Eller også er det bare godt gemt væk.

Til sidst: Jeg synes denne sætning ser lidt pudsig ud "Læs mere om hvad det koster at komme gratis i gang med regnskabsprogrammet. " ... hvad det KOSTER at komme GRATIS i gang?? ;o)

Ellers synes jeg det er en god og let-læselig hjemmeside med god grafik :o) Let at manøvrere rundt i og så har I gjort rigtig meget ud af at beskrive de forskellige menu-punkter på siden "Funktioner". Dejligt!

Susan :o)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 02:06
Som Sean siger så skal tingene jo ligge i Danmark og det gør Amazons servere ikke. Hvordan tager I stilling til dette? Udover det så kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor I valgte at lave det online og ikke som et program? Jeg vil meget hellere have alt liggende ved mig selv, hvor jeg er sikker på at sikkerheden er i orden , iær i disse dage hvor der er så meget fokus på at bryde web-steder.
Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 11:22

Hej Sean

Tak for også din opmærksomhed. Tråden handler om, hvad prisen skal være for programmet og vores gratis prøvepakkke. Har du andre spørgsmål så skriv endelig til mig.

Mht. serverne fik jeg ikke svaret præcist før. Vi har BÅDE servere i Danmark og i "Clouden". Uden at blive for teknisk, så er vores server-setup yderst avanceret og køre parallelet med flere kopier i det sikre SSL-miljø. Er du yderligere interesseret om at læse om sikkerhedsniveauet, kan du gøre det her: http://aws.amazon.com/security/ - vi har alle fordele fra begge verdener - både cloud og alm. danske servere.

Dermed skal vores kunder IKKE skrive noget særligt under - det er helt præcist, som havde du et lokalt program liggende på din computer. Der er ingen forskal. Jo, sikkerheden er højere!

Så ja, Sean, du tager fejl i forhold til vores setup (fordi jeg ikke svarede klart før). Men du har helt ret hvad angår andre cloud-systemer.

Tak for ros omkring vores hjemmeside - og fordi, du har brugt tid på dit indlæg :-)

Toke Kruse

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)