Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på import fra Kina dør-til-dør - luftfragt

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har pt. en forsendelse med produkter, som indeholder et lille lithium-batteri, de skal sendes med luftfragt fra Kina, FOB Shenzhen/Shantou til levering i DK (Nordjylland) til døren.

Målene er:

5 CTN af understående:

CTN SIZE(CM)

N/W(KG) 

G/W(KG)

CMB(M3)

81.5*55*64

16

22,5

0,286

1 CTN af understående:

CTN SIZE(CM)

N/W(KG)

G/W(KG)

CMB(M3)

78.5*57*67

16,5

20,5

0,299

Dvs. 1,729M3 i alt.

Giv gerne en pris enten her eller i PM.
Inkl. transittid.

Fra Dongguan, Guangdong, China
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 00:42

Hejsa

Tjek http://www.ems.com.cn/serviceguide/e-zi-fei-biao-zhun.html ;)

Fra Dongguan, Guangdong, China
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 02:20

Husk at prisen er i Yuan, så er det ikke så voldsomt ;)

Da jeg bor herude, ville jeg foretrække at bruge EMS. Det er nok den mest anvendte herude, når det gælder luftfragt.

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 03:39

Natacha Nielsen:

Husk at prisen er i Yuan, så er det ikke så voldsomt ;)

Da jeg bor herude, ville jeg foretrække at bruge EMS. Det er nok den mest anvendte herude, når det gælder luftfragt.

Muligvis er det, det mest anvendte, men det er absolut også det dårligste! Hvis jeg da husker rigtig, så ender EMS pakkerne i PostDK's glubske hænder til indfortoldning, hvilket ikke er noget man har lyst til, med mindre man vil betale latterlige 175kr (måske sat op til 250 nu?), for at få sine varer fortoldet, og herefter modtage verdens dårligste service, hvis der skulle mangle et papir, for herefter at vente 2 uger på, at de bearbejder din pakke med de nu, opdaterede papirer. 

UPS er vi rigtig glade for! Og ellers har vi også fine erfaringer med TNT, DHL, Fedex osv.

Ring og få nogle af dem, til at give dig et tilbud.

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 10:09

A_HH:
som indeholder et lille lithium-batteri

Alt afhængig af vor store de Lithium Batterier er vil godset blive betegnet som farligt gods, hvilket kan betyde at du ikke kan bruge luftfragt til godset.  En mulighed kunne være at få batteriet fjernet fra produktet før forsendelse.

Vær iøvrigt opmærksom på at luftfragt af 1,73 kubikmeter  bliver rigtigt dyrt at få hjem med da du som munimum vil blive afretnet for 289 kg( 167 kg/m3 ved almindelig luftfragt)  ved kurer firmaer skal du nok regne med minimum 346 kg. (minimum 200 kg/m3

Mvh

Ravn

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 10:17

Ravn:
Alt afhængig af vor store de Lithium Batterier er vil godset blive betegnet som farligt gods

De bliver vist ikke mindre, de er på 3,7v og omkring 80-100mah. Det er legetøj.

Jeg forstår ikke helt udregningen.
Hvor meget mere skal jeg op i for at det forholdsmæssigt ikke er "rigtigt dyrt"? 

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 10:50

Når du skal have sendt ting kan det oftest betale sig at spørge din leverandør om de evt. har en speditør der kan bruges i Kina, jeg betaler oftest 1/3 af prisen end hvis jeg selv ringer til UPS og spørger - helt op til 80% sparer jeg på små pakker.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 10:59

Glemte lige - Dette gælder med express fragt, ved skibsfragt, så vælg en dansk speditør, så du ikke ender i problemer med told etc. eller ekstra regninger.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 11:06

A_HH:

De bliver vist ikke mindre, de er på 3,7v og omkring 80-100mah. Det er legetøj.

Om det er faligt gods eller ej afhænger af mængden af lithium i de enkelte batterier,  en speditør vil kunne slå det op i IATAs farligt gods guide.

A_HH:

Jeg forstår ikke helt udregningen.
Hvor meget mere skal jeg op i for at det forholdsmæssigt ikke er "rigtigt dyrt"? 

Dit gods er det der hedder volumen gods, dvs. at det fylder meget i forhold til vægten. For kompensere for dette bruger men man en omregningsfaktor som siger  1 kubikM = 167 kg. (ved almindeligt luftfragt. ved kurer bruger den 200 kg/m3 eller 250 kg /m3.

Det absolut billigste for dig ville være at vælge søfragt. Men skal du bruge luftfragt bør du få en pris på almindelig luftfragt inkl. levering til ding dør.

Fragtraten ved luftfragt bliver billigere jo mere du sender, men det bliver aldrig specialt billigt.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 11:19

Hej A_HH.

I sådan her en sag er du nødsaget til at få en kinesisk speditør til at snakke sammen med din leverandør mht. batteriernes omfang og leverandørens tilladelser. Derefter kan den kinesiske speditør tjekke mulighederne for at få varerne ud af landet og til hvilken pris. Ingen kan desværre give en pris uden mere info.

Jeg kan tilbyde dig at bede min agent om at kontakte din leverandør (det er gratis) for at undersøge sagen og finder ud af hvilke løsninger der er og dermed så også give dig et tilbud på at få det hjem. hvis du er interesseret så skriv din leverandørs info samt kontaktperson til mig...

Hilsen Sune

Import Consulting and Services

Tlf: 70 20 75 11 / ics@forwarder.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)