Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsindberetning - varsling

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et relativt nystartet selskab og har netop opdaget at fristen for at indberette moms er den 10 maj.

Jeg undrer mig dog stærkt over, hvorfor jeg ikke er blevet varslet om det enten i forbindelse med stiftelsen af selskabet, alternativ i et brev efterfølgende. Nu står jeg i en situation, hvor jeg ikke kan logge på skat og indberette momsen, da jeg endnu ikke har en tast-selv kode. Den har jeg nu bestilt, men den når formentlig ikke frem i tide til, at jeg kan nå at overholde fristen.

Kan det virkelig passe, at jeg ikke har fået nogen varsling indberetningstidspunktet eller kan det tolkes som om, at jeg endnu ikke tvunget til at indberette moms?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 07:18

martinkh:
Kan det virkelig passe, at jeg ikke har fået nogen varsling indberetningstidspunktet eller kan det tolkes som om, at jeg endnu ikke tvunget til at indberette moms?

Er du momsregistreret, skal du betale. Og ja - du får ikke en varsling - oplevede jeg i hvert fald ikke.

Men de sender en invitation om et start-møde hos SKAT ud til nystartede virksomheder, hvor alle sådanne oplysninger kommer frem - det er SKATs måde at tilbyde vejledning 

Men prøv at ringe til SKAT og se om, du ikke kan nå af det gennemført, så du ikke skal betale ekstra gebyrer eller andet. 

Tilmeldt 24. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:57

Okay, tak for hjælpen.

Jeg havde ellers et lille håb om, at reglerne var lavet om, så nystartede virksomheder blot skulle indberette halvårligt, ligesom der er slækket på revisionspligten, men det er altså ikke tilfældet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:06

Hej.

Såfremt du opgiver din mail.adresse under kontaktoplysninger til SKAT, vil du få en varsling via

mail.

MvH

Peter 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:09

martinkh:

Okay, tak for hjælpen.

Jeg havde ellers et lille håb om, at reglerne var lavet om, så nystartede virksomheder blot skulle indberette halvårligt, ligesom der er slækket på revisionspligten, men det er altså ikke tilfældet?

Du ringer bare til dem mandag og får tastselvkoden oplyst.

Køb ren argan olie her

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 14:27

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)