Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer vi bedst fra start

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, vi er et par optimistiske gutter fra Nordjylland på 22 år med masser af energi og gå-på mod, som gerne vil starte vores egen hardware webshop.

Men! .. Vi ved ikke rigtig hvor vi skal begynde, som i kan se har vi fundet et navn, som vi faktisk ikke er helt sikre på om det er optaget allerede, (så hvis der er nogen som ved det må de meget gerne sige til). Hvis dette er tilfældet, så tager vi også gerne imod andre forslag til et godt og fangende navn som virkelig vækker nysgerrigheden frem i folk til at kigge, hvem vi er.

Det vi godt kunne bruge var noget information om hvordan vi kommer bedst fra start, hvad vi gør når vi skal have fragtet noget fra lageret og ud til kunderne og hvordan det foregår, moms registrering, firma forsikring og hvilket selskab der er bedst, CVR-Nummer og hvordan vi får det, firma mobiler og eventuelt andre problemer/bump der måtte komme undervejs når man starter noget op selv fra bunden af.

Vi kunne også godt bruge en henvisning til god webdesigner som er kreativ og innovativ i sin måde at lave hjemmesider på, vi tager også gerne imod råd og vejledning hvis nogen herinde allerede har haft succes med at starte en webshop eller noget der ligner.

Vi glæder os til at høre fra jer og håber på i kommer med en masse gode indlæg til dette :)
Hilsen Pro-Data, Jesper og Morten. :)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 01:42

Til at starte med er det i jeres branche ret vigtigt at i sørger for at oprette en selskabsform der sikrer jer privatøkonomisk mod firmakonkurs/firmagæld. I bør helt sikkert bruge de penge det kræver for at få den rette hjælp og rådgivning til dette i jeres opstart, når i nu bevæger jer i netop denne branche, det er alt for dyrt at spare det væk.

Det bedste råd er nok at få fat i en god revisor til dette, jeg kan anbefale Christian Lysehøj www.lysehoej.dk som jeg selv har anvendt til en del rådgivning med stor glæde igennem mange år.

Han er dygtig og meget engageret, du kan evt. give ham et kald på Tlf. 32 96 80 37 og hilse fra mig (Lars fra IntraMedia), så kan det være han også er lidt ekstra venlig med prisen til dig Wink

Mht. webdesign, webshop og webudvikling skal du være meget velkommen til at tage fat i os her i IntraMedia hvis du ønsker en uforpligtende samtale, møde eller tilbud på hvad vi kan gøre for netop dig. Jeg vil ikke sidde og skamrose os selv, så hvis du vil høre ros om os, vil jeg anbefale du taler med nogen af vore kunder/referencer, det er nok også lidt mere objektivt :)

Tilmeldt 6. May 11
Skrevet kl. 01:51

Mange tak Lars det er skrevet bag øret og det vil vi straks tage til efterretning og få kontaktet ham og få lavet en aftale, det sætter vi rigtig stor pris på, som du selv siger det er en farlig branche at bevæge sig i og konkurrencen er stor. Smile

Jamen vi vil da helt sikkert gerne have en snak med jer om og lade jer fortælle om hvad i kan, hvad i er gode til og hvad i synes i kan gøre for os Smile

Vi er rigtig glade for at du skrev og dejligt at få så god information allerede på første indlægSmile

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 02:07

Pro-Data:
Vi er rigtig glade for at du skrev og dejligt at få så god information allerede på første indlægSmile

Det var så lidt, Amino er bestemt et godt sted at opholde sig som virksomhedsejer og iværksætterCool

Jeres projekt lyder spændende, for jeg et selv lidt af en hardware-freak (aren't we all? :P)

Tilmeldt 6. May 11
Skrevet kl. 02:17

Hehe jo det skulle jeg mene vi alle er, i hvert fald os der har en trang til at bruge vores computere ret megetStick out tongue

Vi synes også selv vi har et rigtig godt og konkurrence dygtigt koncept og du skal være velkommen til at spørge ind hvis du gerne vil vide mere og hvis du/i mangler en eller flere gode computere, kunne vi da godt lave en rabat ordning der går begge veje hvis du er interesseret hehe Stick out tongue

Men først og fremmest skal vi lige have styr på alt det grundlæggende her og så, så småt i gang med vores forretning Smile

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 08:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ouch... Der er et firma, der hedder ProData. Det er et af danmarks største freelance konsulenthuse og har flere gange været i Computerworlds top 10.

Jeg tror I bør finde Jer et andet navn?

Tilmeldt 6. May 11
Skrevet kl. 09:24

Ja det havde vi også set, men eftersom de havde med at gøre, så tænkte vi at der ikke var noget i det, men godt du siger det alligevel, vi er i fuld gang med brainstorming til et nyt navn Smile

Fra Randers
Tilmeldt 16. Dec 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 09:38

Hej Jesper og Morten

Lyder som en spændende forretningsidé, og godt I har masser af energi og gå-på mod for det kræver det at starte egen virksomhed! Men det er det helt sikkert værd :)

Jeg fornemmer, at I er rigtig vidende om hardware, men selskab- og skatteret mv. er ikke jeres kompentence  eller interesse, hvorfor jeg er enig med Lars, at I skal finde kompetent hjælp til valg af virksomhedsform, stiftelse, kontrakter, momsregistrering osv.

Jeg bor og arbejder i Aalborg, hvor jeg hjælper iværksættere med de ovenstående punkter, og jeg vil gerne tilbyde Jer et gratis og uforpligtende møde i Aalborg, hvor vi kan tale det hele igennem, da I nok har mange spørgsmål til hele det at blive iværksætter. 

Giv mig et ring på 28 43 01 11 eller send mig en mail på jpoeks@gmail.com.

Held og lykke med hele projektet!

Mvh. Michael Jørgensen

Tilmeldt 6. May 11
Skrevet kl. 09:43

Vi siger rigtig rigtig mange tak Michael det vil være en MEGET stor hjælp for os Smile hvis du kunne give os noget rådgivning og vejledning mv. det sæter vi stor pris og jeg (Jesper) giver dig lige et kald Mandag som noget af det første Smile

Og endnu engang mange tak for tilbudet, det tager vi til os med kyshånd hehe Smile

Fra Randers
Tilmeldt 16. Dec 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 10:00

Det var så lidt. Vi snakkes ved mandag :-)

God weekend.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)